دانلود و خرید کتاب به سوی خرد حرفه ای لیز بوندی ترجمه بهزاد شوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب به سوی خرد حرفه ای

کتاب به سوی خرد حرفه ای نوشته لیز بوندی با ترجمه بهزاد شوقی و دیگران به چاپ رسیده است. این کتاب درباره مشورت راهبردی در مشاغل و حرفه‌های افراد است.

درباره کتاب به سوی خرد حرفه ای 

نویسندگان این نسخه از کتاب همکاران حرفه‌ای هستند که سابقه تحصیلات آکادمیک هم‌زمان در دانشکده‌ها و دپارتمان‌های متفاوت دانشگاه ادینبورگ طی سالیان متمادی دارند. همچنین، همه آن‌ها به صورت مستقیم و فراتر از رشته‌های دانشگاهی با تعلیم و تربیت پیش از خدمت و حین خدمت فعالین در رشته‌های متنوع فعالیت حرفه‌ای مانند آموزش، مددکاری اجتماعی، مشاوره و سرپرستی در ارتباط بوده‌اند. اصالت نسخه حاضر به ملاقات دو نفر از نویسندگان برمی‌گردد که پس از آگاهی از این موضوع انجام شد که هر دوی آن‌ها در حال فعالیت روی مسائل و مشکلات تقریبا یکسان مرتبط با حرفه بودند؛ هر چند که رشته‌ حرفه‌ای فعالیت آن‌ها متفاوت بود. یکی از آن‌ها که روی مشکل نحوه درک ماهیت مشورت و قضاوت حرفه‌ای در مددکاری اجتماعی کار می‌کرد، زمانی که در مرخصی تحصیلی خود در دانشگاهی در آن سوی جهان بود از کار نویسنده دیگر که در دانشگاه محل زندگی خود روی مسائلی تقریبا یکسان در زمینه آموزش و تربیت معلمین فعالیت می‌کرد آگاه شد.

 کمی پس از این ملاقات آشکار شد که رشته‌های حرفه‌ای مانند آموزش و مددکاری اجتماعی، با توجه به نگرانی‌های مشترک آن‌ها در مورد رفاه و سلامت کلی اجتماعی، تنها می‌توانند از گفتگو و همکاری نزدیک‌تر کسانی که در پی درک بیشتر خصوصیت و رفتار مؤثر چنین فعالیت‌هایی هستند سود ببرند. جدا از رسوایی مافیای دانشگاهی بین پژوهشگرانی که در زمینه مسائل مشابه فعالیت می‌کردند و مشکلات فعالیت حرفه‌ای در چنین انزوای نسبتا دانشگاهی – به ویژه در زمینه‌های معاصر سیاست‌گذاری حرفه‌ای که فعالین در آن به صورت فزاینده تشویق به فعالیت در تعامل و همکاری نزدیک‌تر می‌شوند یا نیازمند این نوع فعالیت هستند، به راحتی می‌توان مشاهده کرد که تفکر در مورد مسائل و مشکلات در رشته‌ای مانند مددکاری اجتماعی می‌تواند یک منبع احتمالی غنی بینش برای معلمین باشد و بالعکس. همچنین، پس از مدت کوتاهی مشخص شد که مسائل و مشکلاتی که سبب ملاقات این دو نویسنده شده بودند تنها محدود به آموزش و مددکاری اجتماعی نبودند، بلکه در طیف گسترده‌ای از مشاغل حرفه‌ای و شبه‌ حرفه‌ای مشترک بودند که پیش‌تر تحت عناوین شبه حرفه‌ها ، پیشه‌ها ، حرفه‌های مراقبتی یا حرفه‌های افراد شناخته شده بودند. 

این قدمی کوچک از درک نگرانی‌های حرفه‌ای مشترک آموزش و فعالیت‌ اجتماعی به سوی تشخیص این موضوع بود که سایر مشاغل مشابه مانند مشاوره، سرپرستی و پرستاری با سوال‌ها و مشکلات دقیقا مشابه روبه‌رو بودند. به ویژه این موضوع واضح بود که این مشاغل و سایر مشاغل شامل مسائل وابستگی انسانی، رفاه و شکوفایی بودند که سوال ‌های پیچیده و دشواری را در مورد ماهیت و وضعیت در چنین زمینه‌هایی از تفکر و مشورت حرفه‌ای مؤثر ایجاد می‌کردند: مسائلی که دقیقا مرتبط با عوامل تشکیل‌ دهنده قضاوت و رفتار خردمندانه در چنین رشته ‌هایی هستند.

این کتاب، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، تمامی سوال‌ها، مسائل و مشکلات بیان‌شده در مورد ماهیت تفکر و رفتار در حرفه‌های افراد را مورد بحث قرار می‌دهد. اصالت این کتاب از کنفرانس موفق و بین‌المللی دانشگاه ادینبورگ که تحت عنوان به سوی خرد حرفه‌ای: مشورت عملی در حرفه‌های افراد توسط نویسندگان در ماه مارس ۲۰۰۸ برنامه‌ریزی و ارائه شد نشأت می‌گیرد. هدف اصلی این کنفرانس تشویق گفتگوی میان‌رشته‌ای در مورد مسائل مشترک در تنوع گسترده‌ای از رشته‌های حرفه‌ای مانند آموزش، مددکاری اجتماعی، مشاوره، پرستاری و سرپرستی بود. کنفرانس با تمرکز اصلی روی مسائل و مشکلات مرتبط با خصوصیت مشورت و قضاوت در این حرفه‌های افراد و با دیدگاهی ویژه برای بررسی این امکان کار خود را آغاز کرد که چنین مشاغلی نیازمند توسعه نوع خاصی از تفکر یا مشورت، شاید هم‌راستا با فرونسیس یا خرد عملی ارسطو هستند. در این رویداد، کنفرانس همچنین به مسائل مرتبط ولی گسترده‌ای مانند موارد زیر پرداخت: اثر تعیین مقررات رسمی بر قضاوت حرفه‌ای؛ منازعه‌های قضاوت حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری عمومی/سیاسی؛ تنش‌ها بین عدالت و برابری جهانی و نیاز مشتری خاص؛ محدودیت‌های نگرانی حرفه‌ای برای مشکلات شخصی مشتریان؛ میزان ثبات فعالیت حرفه‌ای افراد در نظریه؛ مدل‌های جایگزین مشورت حرفه‌ای برای عقلانیت فنی ؛ نقش عاطفه و احساس در فعالیت حرفه‌ای افراد؛ امکان منابع غیر علمی یا منابع روایی خرد حرفه‌ای و نقش سرپرست در تربیت و فعالیت حرفه‌های افراد.

 خواندن کتاب به سوی خرد حرفه ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 مشاوران حوزه کسب‌وکار مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب به سوی خرد حرفه ای

خرد عملی چیزی بیش از برخورداری از دانش عمومی تنها به دلیل توانایی به کار بردن این دانش در زمینه ارتباط، تناسب یا حساسیت است. در هر کاربرد تازه آن، عنصری از بینش خلاق وجود دارد که این دانش از طریق آن خود را با تقاضاهای شرایط جدید برابر می‌کند. به دلیل این عنصر مازاد ، فراتر از آنچه قبلا ایجاد شده است که قادر به تولید مداوم است، قضاوت نهفته در موارد نهان است – حقیقتی که ارتباط نزدیکی با خصوصیت تجربی آن دارد. ممکن است این سوال مطرح شود که چگونه تجربه گذشته افراد مجرب در اختیار آن‌ها قرار دارد و آن‌ها را در نحوه رویارویی و تفسیر آنچه اکنون با آن روبه‌رو می‌شوند مطلع می‌کند. موضوعی که اکنون رخ می‌دهد، چیزی که شخص را در وضعیت جدید به چالش می‌کشد، شاید به راحتی در تجربه پیشین شخص وجود نداشته باشد، بلکه نیازمند بازسازی آن تجربه باشد؛ و منظور ما از یادگیری قابل توجه همین بازسازی (دویی ، 1997) است. شاید موضوع این باشد که شرایط بسیار زیادی وجود دارد که ما باید از آن‌ها چیزی بیاموزیم، ولی این اتفاق رخ نمی‌دهد تا تجربه ما در روتینی ساکن ثابت شود؛ برای مثال، در مورد معلمین گفته می‌شود که علیرغم اینکه آن‌ها احتمالا ده سال مشغول به تدریس هستند، آن‌ها تنها یک سال تجربه دارند – سال اول آن‌ها در فعالیت که کم و بیش پس از آن تکرار شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان