دانلود و خرید کتاب چین در آیینه فرهنگ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چین در آیینه فرهنگ

کتاب چین در آیینه فرهنگ اثری از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین است که در مرکز اطلاعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به چاپ رسیده است.

ارتباطات فرهنگی، یکی از ماندگارترین و مؤثرترین مناسبات انسانی است که بر پایه گفتگو و تبادل اطلاعات شکل می‌گیرد. اینگونه ارتباطات پایه و مبنایی برای تعامل انسان‌ها با یکدیگر بوده و بر سایر حوزه‌های روابط جوامع، همانند مناسبات اقتصادی و سیاسی نیز تأثیرگذار است. امروزه به رغم رشد و توسعه دانش بشری، به‌ویژه در حوزه ارتباطات و شکل‌گیری دهکده جهانی، بشر بیش از هر زمان دیگر، نسبت به هم‌نوع خود بیگانه است. در این میان ریشه بسیاری از منازعات و چالش‌ها، به درک ناصحیح از یکدیگر و کاستی‌ها و نواقص موجود در فهم و درک مشترک فرهنگی بین جوامع بازمی‌گردد. ازاین‌رو، مطالعات فرهنگی و آشنایی با فرهنگ ملل، یکی از اولویت‌های اصلی در حوزه ارتباطات و تعاملات فرهنگی به شمار می‌آید و کمبود ادبیات پژوهشی فارسی در حوزه مطالعات فرهنگی ملل نیز بر این امر تأکید دارد. نقش دوسویه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مبادلات فکری و فرهنگی کشورمان با جوامع دیگر، بر ضرورت تولید منابعی برای مطالعه و ارتقای سطح دانش جامعه ایرانی، به‌ویژه نخبگان و دانشگاهیان با فرهنگ سایر ملل تأکید دارد. به منظور تحقق این هدف، مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه ارتباطات فرهنگی ـ بین‌المللی، اقدام به چاپ و نشر مجموعه‌ای از کتاب‌ها با عنوان «مطالعات منطقه‌ای» کرده است. در این مجموعه، ضمن بهره‌گیری از پژوهش‌ها و گزارش‌های رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، از کارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف مطالعات فرهنگی ملل نیز استفاده شده است. مجموعه حاضر، به معرفی ویژگی‌ها و مباحث فرهنگی کشورها می‌پردازد؛ ضمن آن که تلاش دارد با معرفی فرهنگ کشورها یا موضوعات مرتبط به مناسبات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها، اطلاعات جامع و ارزشمندی ارائه دهد.

درباره کتاب چین در آیینه فرهنگ

مسأله فرهنگ و ابعاد آن در چین به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان بسیار حایز اهمیت بوده و شناخت و بررسی آن امری لازم و ضروری‌ست. مجموعه پیش‌رو مقالاتی در زمینه مسایل دینی، فرهنگی و اجتماعی کشور چین می‌باشد که توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این کشور گردآوری و به فارسی ترجمه شده است. برخی از موضوعات بررسی شده در این مقالات عبارت‌اند از: وضع موجود و روند توسعه دینی معاصر چین، مسایل دینی در فرهنگ معاصر چینی، اندیشه خنثی‌سازی اسلام و ارزش‌های زمانی آن، هماهنگی و همزیستی و آمیختگی فرهنگ سنتی چین و فرهنگ اسلامی، تأملاتی درباره توسعه فن‌آوری میراث فرهنگی در دوره جدید، نقش گروه‌های اجتماعی در حمایت از میراث فرهنگی ناملموس، وضعیت کودکان چین و اقدامات دولت در این باره و موضوعات متنوع دیگر.

 خواندن کتاب چین در ایینه فرهنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به مباحث کشورشناسی و مطالعات فرهنگی.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۵۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

حجم

۷۵۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان