دانلود و خرید کتاب قطب نمای بانکداری دیجیتال کریس اسکینر ترجمه درسا پورحسن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قطب نمای بانکداری دیجیتال اثر کریس اسکینر

کتاب قطب نمای بانکداری دیجیتال

معرفی کتاب قطب نمای بانکداری دیجیتال

کتاب قطب نمای بانکداری دیجیتال نوشته کریس اسکینر است. کتاب قطب نمای بانکداری دیجیتال با ترجمه درسا پورحسن و فراز نبیی و مهدی شامی‌زنانی منتشر شده است. این کتاب درس‌هایی از رهبران تحول دیجیتال است.

درباره کتاب قطب نمای بانکداری دیجیتال

در حال حاضر، یکی از مهم‌ترین مسائل این است که هر کسب‌وکاری نیاز دارد وارد عصر دیجیتال و اینترنت شود و این در حالی است که بسیاری از این کسب‌وکارها، قدرت خروج از پیله آنالوگ خود را ندارند. ما تاثیر این روند را پیش‌تر در موسیقی، مسافرت‌ها، سرگرمی‌ها و غیره دیده‌ایم. اینترنت همه کسب‌وکارهای جهان را دستخوش تحول کرده است. اکنون نوبت به بانک‌ها رسیده است تا از این تحول شگرف گذر کنند.

در این کتاب سعی شده است تعدادی از بانک‌های مطرح جهان، که به خوبی از عهده این کار برآمده‌اند؛ اعم از جی‌پی مورگان چیس، بی‌بی‌وی‌ای، آی‌ان‌جی، دی‌بی‌اس و بانک تجارت چین را بررسی کند و بیان کند که چگونه این کار را انجام داده‌اند. مهم‌ترین نکته این کتاب این است که بانک‌ها، به این حقیقت برسند که تحول چیزی نیست که صرفا با یک سری پروژه و تابع قابل دستیابی باشد، بلکه مستلزم تحولاتی بنیادین در فرهنگ اساسی سازمان و بازسازی زیرساخت‌های سازمانی است.

خواندن کتاب قطب نمای بانکداری دیجیتال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب قطب نمای بانکداری دیجیتال

من یک متخصص حوزه فناوری هستم و تمام عمر کاری خود را صرف این کرده‌ام که ببینم چگونه فناوری، آینده صنعت مالی و خدمات مالی را تغییر می‌دهد. هنگامی که به آینده نگاه می‌کنم، به نظر می‌آید این تغییر توسط چهار نیرو شکل داده می‌شود؛ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فناوری.

از نظر من، فناوری محرک اصلی این تغییر است، اما این موضوع نقش سایر عوامل را کم‌رنگ نمی‌کند. همه آنها بر بازارهای مالی و کسب‌وکارها تأثیر می‌گذارند و من مطمئنم که شما هم با من موافقید که در یک دهه اخیر این تغییرات دیوانه‌وار بوده‌اند. این اتفاق تا حدودی از بحران مالی جهانی نشئت گرفته، اما به همان اندازه توسط ساختارهای فناورانه‌ای که امروز داریم، به وجود آمده است. 

رایانش ابری، هوش مصنوعی، شبکه تلفن همراه و بانکداری باز که با استفاده از API و با یک کد ساده پلاگ‌اندپلی (Plug and Play) امکان ارائه هر خدمتی را از هر ارائه‌کننده‌ای فراهم می‌کند، در نظر بگیرید. این فناوری‌ها دورنمای جهان را در دهه گذشته متحول و اکنون با یکپارچه‌سازی امور مالی و فناوری، بانکداری را نیز دچار تغییر بزرگی کرده‌اند. امروز، ما این پدیده را فین‌تک می‌نامیم. فین‌تک از صفر به بازاری با ۱۱۱.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در شرکت‌های استارت‌آپی در سال ۲۰۱۸ رشد کرده است.

اولین بار، بیش از ۱۰ سال قبل بود که در نشستی در لندن با فین‌تک آشنا شدم که در آن شخصی ایده آغاز یک کسب‌وکار را مطرح کرد که آن را «ئی‌بی برای صنعت مالی» می‌نامیدند. ایده آنها از این قرار بود که شما می‌توانستید از طریق یک پلتفرم و الگوریتم‌هایش افرادی را که پولی جهت وام‌دادن در اختیار دارند، به افراد متقاضی دریافت وام، متصل کنید. نام آن شرکت زوپا (Zopa) بود.

در طول ۱۵ سال گذشته، زوپا در انگلستان همانند بسیاری از وام‌دهندگان همتابه‌همتا و استارت‌آپ‌های فین‌تک، عملکرد خوبی داشته است. به‌عنوان مثال، به گفته بلومبرگ، در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۷، ۳۶ درصد از کل وام‌های شخصی جدید توسط شرکت‌های فین‌تک ارائه شده است، در حالی که این عدد در سال ۲۰۱۰ تنها یک درصد بود. به همین دلیل است که یکپارچگی امور مالی و فناوری، بازار جذابی محسوب می‌شود.

طبق بررسی «کی‌پی‌ام‌جی»، در سال ۲۰۱۸، در شرکت‌های فین‌تک در سطح جهانی ۱۱۱.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده که بیش از دو برابر سال پیش از آن است. این سرمایه‌گذاری شامل پرداخت‌های همتابه‌همتا و اعطای وام و همچنین هر مورد مرتبط با خدمات مشاوره هوشمند، هوش مصنوعی، رمزارزها و فناوری دفترکل توزیع‌شده بلاکچین است. در هر یک از این حوزه‌ها هزاران اتفاق جدید رخ می‌دهد. در مواجهه با چنین تغییراتی، من معتقدم که مدل کسب‌وکار سنتی بانکداری کاملاً منسوخ شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
قلب تحول دیجیتال دسترسی آنی است و همچنین متمرکز بر استفاده از داده‌های مشتری جهت ایجاد صمیمیت از طریق دستگاه‌هاست.
HaleH.Eb

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۴ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۴ صفحه

قیمت:
۱۳۸,۰۰۰
تومان