دانلود و خرید کتاب ریا در ارتباطات اجتماعی مسعود کوثری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ریا در ارتباطات اجتماعی اثر مسعود کوثری

کتاب ریا در ارتباطات اجتماعی

معرفی کتاب ریا در ارتباطات اجتماعی

کتاب ریا در ارتباطات اجتماعی اثر مسعود کوثری و عبدالله بیچرانلو یکی از کتب تخصصی انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) برای دانشجویان و طلاب است.

انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین ناشران دانشگاهی کشور به‌طور ویژه و تخصصی در حوزه‌های مطالعاتی بین‌رشته‌ای فعالیت می‌نماید.

این انتشارات به مثابه بازوی ترويجی دانشگاه اسلامی مرجع كشور، طی قريب به ۲۰ سال فعاليت در حوزه‌های علوم انسانی و اسلامی در راستای افق‌گشايی مرزهای دانشی و تاكنون توانسته است با قريب به ۱۰۰۰ عنوان اثر تأليفی، تنظيمی، تدوينی و ترجمه‌ای، پاسخگوی بخشی از نياز روزافزون جامعه علمی كشور باشد.

کسب رتبه اول و برگزيده شدن در جشنواره‌های مختلف سبک زندگی، كتاب سال دانشگاهی، كتاب سال دانشجويی، كتاب سال ايران، کتاب سال بانوان، فارابی، كتاب مقاومت، كتاب فصل ج.ا.ايران، پژوهش فرهنگی سال ج.ا.ايران و دكترين مهدويت از جمله جوایز و افتخارات این انتشارات است.

انتشار بيش از ۴۰۰ عنوان كتب ميان‌رشته‌ای در زمينه علوم انساني ـ اسلامی، انتشارات دانشگاه‌ را يكي از پيشگامان تهيه و طبع اين آثار در كشور به‌شمار می‌‌آورد. همچنين ايجاد ظرفيت توليد سالانه بيش از ۱۰۰ عنوان كتاب نشر اولی و تحقق اين ظرفيت در ادوار مختلف، انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) را در رسته ناشران حرفه‌ای كشور قرار داده است.

درباره کتاب ریا در ارتباطات اجتماعی

از همان روزهای نخستین انقلاب، این دل‌مشغولی فکری وجود داشته است که بتوان در حوزه علوم انسانی به‌طور عام، و علوم اجتماعی به‌طور خاص، علومی مبتنی بر معارف اسلامی بنا کرد. این دل‌مشغولی فکری، طرفداران و مخالفانی داشت. مخالفان در پاسخ به «امکان تولید علم اجتماعی اسلامی» همواره این جواب را ارائه می‌کردند: کدام علم اجتماعی اسلامی! مگر اسلام یک مکتب یا نظریه اجتماعی است؟ و از آن مشخص‌تر، نظریه‌(های) جامعه‌شناختی مشخصی دارد که بتوان از یک علم اجتماعی اسلامی سخن گفت؟ در پاسخ این مخالفان، موافقانی نیز بودند که با استدلال‌هایی، گاه قوی و گاه ضعیف، به دفاع از این «امکان» می‌پرداختند. ازجمله: هیچ‌ تَر‌و‌خشکی نیست که در اسلام نباشد (نظریه دایرةالمعارفی دین)، و به‌معنای روشن‌تر، قرآن و سنت مکتوب (در قالب حدیث و غیره) مملو از ایده‌هایی است که می‌تواند مبنای شکل‌گیری پارادایمی ‌رقیب برای علوم اجتماعی غربی باشد و تولیدات دانشمندان اسلامی‌ (از فارابی و ابوریحان گرفته تا ابن‌بطوطه و ابن‌خلدون و از آنان گرفته تا مطهری و شریعتی در عصر حاضر) می‌‌تواند پشتوانه‌ای قابل‌عنایت برای تولید یک علم اجتماعی جدید باشد. انتشار (احتمالاً تجدید چاپ) کتاب کم‌حجمی نظیر روابط اجتماعی در اسلام از علامه طباطبایی (احتمالاً ۱۳۶۱، و ترجمه آثاری چون اقتصاد ما و فلسفه تاریخ در اسلام از شهید سیدمحمدباقر صدر و شبکه روابط اجتماعی از مالک بن نبی (بی‌تاریخ)، نمونه‌های اندک از تلاش‌هایی است که در دهه اول انقلاب صورت گرفته است. مطالعه تاریخی این موضوع، خود مستلزم نوشتاری جداگانه است.

بنابراین، از منظر عده‌ای، ایجاد علم اجتماعی اسلامی «ممتنع» بود و از ‌منظر عده‌ای دیگر «ممکن» (آزاد ارمکی، ۱۳۷۴، ۱۳۷۶، ۱۳۸۶). البته، این تقسیم‌بندی، مطلق نیست و شواهدی از هر دو گروه علیه آن می‌توان آورد. برای نمونه، در میان تحصیل‌کرده‌های غرب هم جامعه‌شناسانی بودند که یا در هسته‌های اولیه چنین تلاشی شرکت کردند و یا آثاری در این زمینه به نگارش درآوردند. در آثار جامعه‌شناسانی چون رفیع‌پور (برای نمونه، نک. ۱۳۷۶) نیز اگرچه هیچ‌گاه به‌صورت آشکار درباره امکان یک علم اجتماعی اسلامی ‌سخنی به میان نیامده است، آیات و احادیث دینی بسیاری دیده می‌شوند که گاه شاهد مثالی برای نظریه‌های غربی هستند و گاه خود به‌عنوان یک دیدگاه عرضه می‌شوند. دامنه استنادات وی حتی به ادبیات هم کشیده می‌شود. علاوه‌بر‌آن، آثار رفیع‌پور را می‌توان تلاش برای نوعی «بومی‌‌کردن» یا «خودمانی‌کردن» جامعه‌شناسی تلقی کرد که در صدد است تا فاصله میان مفاهیم و نظریه‌های دانشگاهی با توده مردم و یا مسئولان را از میان بردارد. درهرحال، به‌نظر می‌رسد که اکثر جامعه‌شناسان ایرانی، حداقل آنانی که در مناصب دانشگاهی به‌کار مشغول بوده‌اند، از نوعی یونیورسالیسم (جهان‌شمولی) علوم اجتماعی دفاع کرده‌اند، اگرچه مخالفتی هم با بومی‌کردن علوم اجتماعی نداشته‌اند. تعداد اندک آثاری که از سوی جامعه‌شناسان در این خصوص در چهار دهه پس از انقلاب به نشر رسیده است، می‌‌تواند گواهی بر این مدعا باشد. اگرچه، اندک بودن منشورات، دلیلی قاطع نیست و می‌‌تواند به معانی گوناگون تعبیر شود. از ‌دیگر‌ سو، مفهوم «بومی‌کردن» را نمی‌توان تماماً مرادف «اسلامی‌کردن» یا «علم اسلامی» گرفت و در این زمینه هم اختلاف‌نظر وجود دارد. این مباحثه که گاه، رنگ منازعات جدی ایدئولوژیک نیز به خود می‌گرفت و بیشتر به عرصه باید‌ها و نبایدها و جزمیات ایدئولوژیک فرو می‌غلتید، همچنان تا امروز ادامه دارد؛ البته، با توجه به تلاش‌هایی که از سوی مدافعان این اندیشه صورت گرفته است (برای مثال در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) امروز سطح چنین منازعه‌ای ارتقاء یافته است.

کتاب ریا در ارتباطات اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب ریا در ارتباطات اجتماعی در جهت آموزش و ارتقای علمی دانشجویان و طلاب علوم دینی تالیف شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان