دانلود و خرید کتاب مقدمه ای بر پول رمزنگاری شده علیرضا نواب‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدمه ای بر پول رمزنگاری شده اثر علیرضا نواب‌پور

کتاب مقدمه ای بر پول رمزنگاری شده

معرفی کتاب مقدمه ای بر پول رمزنگاری شده

مقدمه ای بر پول رمزنگاری شده؛ مبانی فنی، فقهی و مالی یکی از کتب تخصصی انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) برای دانشجویان و طلاب است.

انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین ناشران دانشگاهی کشور به‌طور ویژه و تخصصی در حوزه‌های مطالعاتی بین‌رشته‌ای فعالیت می‌نماید.

این انتشارات به مثابه بازوی ترویجی دانشگاه اسلامی مرجع کشور، طی قریب به ۲۰ سال فعالیت در حوزه‌های علوم انسانی و اسلامی در راستای افق‌گشایی مرزهای دانشی و تاکنون توانسته است با قریب به ۱۰۰۰ عنوان اثر تألیفی، تنظیمی، تدوینی و ترجمه‌ای، پاسخگوی بخشی از نیاز روزافزون جامعه علمی کشور باشد.

کسب رتبه اول و برگزیده شدن در جشنواره‌های مختلف سبک زندگی، کتاب سال دانشگاهی، کتاب سال دانشجویی، کتاب سال ایران، کتاب سال بانوان، فارابی، کتاب مقاومت، کتاب فصل ج.ا.ایران، پژوهش فرهنگی سال ج.ا.ایران و دکترین مهدویت از جمله جوایز و افتخارات این انتشارات است.

انتشار بیش از ۴۰۰ عنوان کتب میان‌رشته‌ای در زمینه علوم انسانی ـ اسلامی، انتشارات دانشگاه‌ را یکی از پیشگامان تهیه و طبع این آثار در کشور به‌شمار می‌‌آورد. همچنین ایجاد ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب نشر اولی و تحقق این ظرفیت در ادوار مختلف، انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) را در رسته ناشران حرفه‌ای کشور قرار داده است.

 درباره کتاب مقدمه ای بر پول رمزنگاری شده؛ مبانی فنی، فقهی و مالی

بشر اولیه نیازمندی‌های خود را در اقتصاد بسته و در محدوده خانواده یا قبیله تأمین می‌کرد. به ‌تدریج که زندگانی اجتماعی پیشرفت کرد، با تخصصی شدن کارها و با تقسیم کار محدود، نیاز به مبادله احساس گردید. در قدیمی‌ترین شیوه معاوضه انسان‌ها با یکدیگر‌، هر شخصی مازاد تولید بر مصرف خویش را که به آن نیاز نداشت با مازاد تولید سایرین که به آن‌ها احتیاج داشتند، معاوضه و مبادله می‌نمود؛ یعنی کالا‌یی می‌داد و در مقابل از خدمت یا کالا‌ی دیگران استفاده می‌کرد‌. در این زمان مبادلات به‌ صورت کالا با کالا انجام می‌شد که به آن معاملا‌ت پایاپای یا تهاتری می‌گویند. در این نظام مبادله‌، کالا‌ها و خدمات با یکدیگر به طور مستقیم معاوضه شده و از واسطه‌ای برای انجام خرید و فروش یا محاسبه استفاده نمی‌شود‌.

بنابراین مبادلات پایاپای، یک نوع روش معامله است که در آن کالاها یا خدمات به‌ صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای با کالا یا خدمات دیگر مبادله می‌شود و از هیچ نوع وسیله‌ای برای مبادله استفاده نمی‌شود.

در این‌گونه مبادلات، می‌بایست کالاهای گوناگون که از نظر ظاهر، کمیت و کیفیت با هم تفاوت داشتند، با نسبت‌های معینی مورد مبادله قرار گیرند، درحالی‌که این امر با دشواری‌ها و مشکلات زیر مواجه بود:

۱. ضرورت تطابق هم‌زمان خواسته‌های طرفین در معامله: ارائه‌کننده یک کالا بایستی فردی را بیابد که اولاً به کالای او نیاز داشته باشد و ثانیاً کالای مورد احتیاج او را نیز عرضه کند که بروز این وضعیت بسیار دشوار بوده است.

۲. فقدان معیار واحد سنجش ارزش: در مبادلات پایاپای ارزش هر کالا بر حسب دیگر کالاها سنجیده می‌شد. به ‌طور مثال اگر ۱۰ نوع کالا در اقتصادی وجود داشته باشد، برای هر یک از کالاها، 9 قیمت متفاوت برحسب دیگر کالاها داریم. حال اقتصادی را فرض کنید که بیش از ۱۰۰ نوع کالا وجود داشته باشد، مسلماً کالاهای بسیاری به ‌عنوان سنجش وجود خواهد داشت. تعدد قیمت‌ها، مقایسه ارزش کالاها را با یکدیگر بسیار دشوار می‌ساخت.

۳. عدم امکان پس‌انداز کردن: برخی کالاهای مازاد بر نیاز، مانند گندم، برنج و احشام را به مدت طولانی نمی‌توانست ذخیره کرد.

۴. عدم امکان نسیه: در این بازار مبادله نسیه دیگر موضوعیت نداشت. چرا که امکان داشت در مورد آن کالایی که در آینده قرار است دریافت شود، توافق صورت نگیرد و جدالی بر سر آن کالا صورت گیرد و ممکن است کیفیت مورد نظر را نداشته باشد یا ارزش آن کاهش یافته باشد. این‌گونه مشکلات در داخل نظام مبادلاتی پایاپای، پیشینیان را واداشت که در پی نظام مبادلاتی مناسب‌تری باشند؛ تا در داخل آن نظام، هم مبادله کالاها و خدمات تولیدی مازاد بر مصرف شخصی انجام پذیرد و هم آن نظام دچار مشکلات بالا نباشد‌ (فرجی، ۱۳۷۷).

۵. کثرت قیمت: هر کالا برحسب هر یک از کالاهای دیگر قیمتی داشت.

۶. تقسیم‌ناپذیری: اکثر کالاها قابلیت بخش‌پذیری ندارند و برای مبادله باید کل آن مبادله شود‌ (تفقدی‌اسراری، ۱۳۹۲).

خواندن کتاب مقدمه ای بر پول رمزنگاری شده را به چه کسانی یپشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان و پزوهشگرن حوزه اقتصاد اسلامی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان