دانلود و خرید کتاب اطلاعات دیوید ریچی ترجمه مهرداد ملایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اطلاعات اثر دیوید ریچی

کتاب اطلاعات

معرفی کتاب اطلاعات

کتاب «اطلاعات» نوشتۀ دیوید ریچی و ترجمۀ مهرداد ملایی و حسین افخمی است و نشر تماس آن را منتشر کرده است. این کتاب جلد دوم مجموعۀ مفاهیم کلیدی ارتباطات است. 

درباره کتاب اطلاعات

آشنایی با مفاهیم پایه‌ای هر علمی یک ضرورت است و مبنایی برای درک درست و امکان تبیین مناسبتر یافته‌های آن است. کتاب اطلاعات دومین جلد مجموعۀ مفاهیم کلیدی ارتباطات است که قصد دارد دانشجویان علوم ارتباطات را با مفاهیم آن به صورت جامع‌تر آشنا کند. تمامی جلدهای این مجموعه نمایانگر اهمیت زیادی است که مطالعۀ ارتباطات انسانی دارد. صاحبنظران هر یک از حوزه‌ها از طریق تحلیل و تفسیر ادبیات علمی، به بررسی کاربردهایی که هر مفهوم اصلی دارد اقدام کرده و جهت‌گیري‌هایی را برای کارهای بعدی ارایه داده‌اند. ویژگی کتاب‌های این مجموعه حجم کوتاه، عمق محتوا، تک موضوعی و با هدف توصیف، تبیین و تدقیق مفاهیم اساسی است که مطالعات نظری و پژوهش‌های ارتباطات را شکل می‌دهند.

اطلاعات مفهوم محوری در مطالعۀ ارتباطات است. دیوید ریچی در این کتاب تلاش کرده است تا دامنۀ سطوح مختلف کاربردهای این مفهوم را تعیین کند؛ از معنای اطلاعات در مهندسی گرفته تا معانی پیچیدۀ اطلاعات و اسامی مستعار آن که در قالب عباراتی مانند «حشو»، «آنتروپی»و «عدم قطعیت» در مطالعات آکادمیک استفاده می‌شوند. مثال‌هایی که دیوید ریچی در کتاب اطلاعات ارائه می‌دهد، دامنۀ گسترده‌ای را در برمی‌گیرد؛ ارتباطات میان‌فردی، پویایی‌های گروهی، وسایل ارتباطجمعی، ساختار اجتماعی، تأثیرات اجتماعی، روند تصمیم‌گیری، ارتباطات سازمانی و تاریخچۀ فناوری‌ها.

کتاب اطلاعات در ۷ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل ها عبارت است از: «اطلاعات در علم ارتباطات»، «ارتباطات: انتقال سیگنال وتفسیر»، «اندازه گیری دامنۀ یک مجموعه»، «حشو: چگ.نگی تأثیرات ساخت بر دامنه»، «ساختار و همخوانی»، «عدم قطعیت»، «خلاصه: تمایزها و موارد مرتبط»

خواندن کتاب اطلاعات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتۀ علوم ارتباطات و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اطلاعات

«اطلاعات چیست؟ ما در گفتگوهای روزمره‌مان می‌گوییم فلان کتاب، اطلاعات بیشتری به نسبت آن کتاب دیگر ارائه می‌دهد یا فلان رسانه، منبع اطلاعاتی بهتری است یا فلان جلسه، بار اطلاعاتی زیادی نداشت. اساساً ما در عصر اطلاعات با انجام کار مرتبط با اطلاعات زندگی می‌کنیم؛ اطلاعات را می‌خریم، می‌فروشیم، پنهان یا علنی می‌کنیم و به جستجوی اطلاعات برمی‌آییم تا عدم قطعیت‌های خود را کاهش دهیم. اطلاعات مفهوم محوری در درک ارتباطات انسانی است. دانشمندان و صاحب‌نظران ارتباطات، گاه از کلمهٔ اطلاعات به شکلی گسترده و همه‌گیر استفاده می‌کنند که متکی به معنای کلی کلمه، برای انتقال معنایی است که در ذهن دارند. شاید از یک منابع»، «گفتار اطلاعی» دانشجو یا خوانندهٔ کتاب‌های ارتباطات انتظار می‌رود تا مفاهیمی چون را بدون نیاز به تعریف مفهومی دقیق درک کند. اما زمانی «گردآورندگان ارتباطات» و «اطلاعاتی که اطلاعات به‌خودی‌خود در محوریت یک بحث نظری قرار می‌گیرد (مثلاً اینکه چه میزان اطلاعات را می‌توان از طریق یک سبک گفتاری خاص، در مقایسه با سبکی دیگر یا به‌واسطهٔ یک رسانه در مقایسه با یک رسانۀ دیگر انتقال داد و یا اینکه اطلاعات به چه شکل بر رفتار فردی تأثیر می‌گذارد) نیازمندیم که این مفهوم را به شکلی بسیار دقیق‌تر تعریف نماییم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۳۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۸۳۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان