دانلود و خرید کتاب تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا (ع)؛ جلد دوم (اردو) مهدی پیشوایی ترجمه غلام یاسین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا (ع)؛ جلد دوم (اردو) اثر مهدی پیشوایی

کتاب تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا (ع)؛ جلد دوم (اردو)

معرفی کتاب تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا (ع)؛ جلد دوم (اردو)

کتاب تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا (ع)؛ جلد دوم (اردو) نوشتهٔ مهدی پیشوایی و ترجمهٔ غلام یاسین است. مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا (ع)؛ جلد دوم (اردو)

کتاب تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا (ع)؛ جلد دوم (اردو) حاوی مطالبی درمورد واقعهٔ عاشورا است. واقعهٔ کربلا جنگی بود که در تاریخ ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری (برابر با ۱۳ اکتبر ۶۸۰ میلادی) اتفاق افتاد. روز نبرد به روز عاشورا معروف شده است. این جنگ میان سپاه کم‌تعداد «حسین بن علی»، نوهٔ پیامبر اسلام و سپاه اعزامی از سوی «یزید»، خلیفهٔ اموی و در نزدیکی محلی به نام «کربلا» رخ داد. دلیل «یزید بن معاویه» برای جنگ، بیعت‌نکردن حسین بن علی با او بود. در مقابل حسین بن علی حکومت و زمام‌داری یزید بن معاویه را غیرشرعی و غیرقانونی می‌دانست؛ حکومتی که برخلاف پیمان صلح «امام حسن مجتبی» و «معاویه بن ابی‌سفیان» بود و به‌شکلی مورثی به یزید رسیده بود. امام حسین (ع) حکومت اموی را ظالم و گمراه می‌دانست و برای تغییر جهت جامعهٔ اسلامی به‌سوی مسیری دیگر قیام کرد.

مَقتَل در لغت به‌معنی کشتن‌گاه و محل قتل است. این واژه در اصطلاح به بازگویی ماجرای به‌قتل‌رسیدن امامان اشاره دارد. در میان مقتل‌ها مقتل امام سوم شیعیان از همه مهم‌تر شده و بیشتر موردتوجه قرار گرفته است. مقتل‌الحسین (کشتن‌گاه حسین) نام دسته‌ای از کتب است که رویدادهای کربلا و کُشته‌شدن حسین بن علی در آن شرح داده شده است.

این کتاب به زبان اردو نوشته شده است. اردو، یک زبان هندوآریایی است که بیشتر در جنوب آسیا گفت‌وگو می‌شود. اردو زبان ملی، میانجی و رسمی پاکستان است و در هند، یک زبان برنامهٔ هشتم است که وضعیت، کارکرد و میراث فرهنگی آن توسط قانون اساسی هند به رسمیت شناخته شده است این زبان دارای وضعیت رسمی در چندین ایالت هند هست.

خواندن کتاب تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا (ع)؛ جلد دوم (اردو) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد واقعهٔ عاشورا پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان