دانلود و خرید کتاب آغازی برای پرواز سیدعلیرضا تراشیون
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آغازی برای پرواز اثر سیدعلیرضا تراشیون

کتاب آغازی برای پرواز

انتشارات:نشر معارف
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آغازی برای پرواز

کتاب آغازی برای پرواز نوشته سید علیرضا تراشیون است. این کتاب شیوه‌های دعوت به نماز در فرزندان است.

کتاب آغازی برای پرواز بر آن است که راهکارهایی جهت تربیت عبادی و ترغیب فرزندان به عبادت با تأکید بر فریضه مهم «نماز» ارائه دهد؛ امید است خانواده‌های محترم با اجرای این راهکارها، فرزندان عزیزشان متخلق به انجام این فریضه الهی گردند.

خواندن کتاب آغازی برای پرواز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدین و مربیانی که دغدغه تربیت دینی کودکان را دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آغازی برای پرواز

والدینی در تربیت موفق خواهند بود که بتوانند در دوره‌های رشد و تربیت فرزندانشان، به این سه بُعد مهم، توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ خصوصاً بُعد تربیت عبادی؛ زیرا فلسفه خلقت انسان، همان‌گونه که آیه شریفه «و ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون»۸ می‌فرماید: محقق شدن بُعد تربیت عبادی است؛ یعنی همه ما آمده‌ایم تا خداوند را بندگی و عبادت کنیم و یکی از مصادیق مهم عبادت «نماز» است و لذا نگرانی والدین و مربیان نسبت به اینکه چگونه و از چه روشی می‌توانند فرزندان یا دانش‌آموزانشان را اهل نماز کنند تا نسبت به نماز، سهل‌انگار نشوند، نگرانی بجا و شایسته‌ای است؛ زیرا درصدد تحقق هدف خلقت برآمده‌اند!

در ذیل، راهکارهای مهارتی، جهت تقویت روحیه عبادی، ترغیب و ایجاد انگیزه به نماز در فرزندان را به‌طور مشروح بیان می‌کنیم:

۱-آشنایی فرزندان با مفاهیم نماز

آشنایی با مفاهیم کلمات و عبارت‌هایی که در نماز بکار برده می‌شود، در ایجاد عشق و انگیزه جهت راز و نیاز با خالق بی‌نیاز بسیار مؤثر است؛ زیرا وقتی بنده در حین انجام ارتباط کلامی با خالق یکتا بداند که چه چیزهایی را عرض می‌کند؛ لاجرم توجه او به عبادت و آن‌کسی را که دارد عبادت می‌کند، افزایش می‌یابد؛ درنتیجه عشق و علاقه او نیز جهت ارتباط‌گیری افزایش می‌یابد.

اینکه سیره بزرگان و علماء گذشته و بعضاً معاصر، بر این بوده که کتاب‌هایی درباره اسرار نماز تألیف می‌کرده‌اند؛ توجه دادن به مفاهیم عمیق نماز بوده است؛ لذا شایسته است، والدین و مربیان عزیز که در صدد علاقه‌مند کردن فرزندان و دانش‌آموزان به نماز هستند، مفاهیم نماز را به زبان کودکانه و آرام‌آرام به آن‌ها بیاموزند؛ تا در هنگام نماز گمان نکنند که بی‌هدف به سمت دیوار ایستاده‌اند و الفاظی را تکرار می‌کنند؛ بلکه بدانند در هنگام گفتن تکبیرة الاحرام یا خواندن سوره حمد، و بقیه اذکار نماز و حتی مستحبات؛ چه سخنی را با خدا نجوا می‌کنند و از حضرتش چه درخواست دارند. بدون شک وقتی انسان مفهوم نماز را بفهمد و درک کند، انگیزه‌اش برای اقامه نماز نیز افزایش می‌یابد. بنابراین، آشنایی با مفاهیم نماز، یک راهکار بسیار مهم در راستای تشویق فرزندان و ایجاد انگیزه جهت اقامه آن بشمار می‌آید.

انگیزه نسبت به اقامه نماز، زمانی کم و حتی ممکن است از بین برود که فرد، هیچ درک و فهمی نسبت نماز و مفاهیم عالی آن نداشته باشد. در اعمال غیرعبادی نیز همین‌گونه است، لذا شما از طرح مباحثی که مورد فهم و درک است بسیار لذت می‌برید و انگیزه مضاعف پیدا می‌کنید که گفتگو را در مورد آن‌ها ادامه دهید حتی اگر ساعت‌ها به طول بیانجامد؛ اما انگیزه انسان نسبت به مباحث غیر مفهوم، بسیار کم و حتی ممکن است از بین برود؛ زیرا درکی نسبت به آن‌ها ندارد؛ لذا هیچ علاقه‌ای به گفتگو در مورد آن‌ها نخواهد داشت. نماز نیز یک نوع گفتگوی با خداست و برای برقراری این ارتباط مهم، به انگیزه بسیار بالایی نیاز دارد و این انگیزه حاصل نمی‌شود مگر با درک مفاهیم آن و لذت بردن از این ارتباط.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
اما امروزه، این محرک بسیار قوی، به شیوه نادرستی در برخی مجامع مورداستفاده می‌گیرد؛ به‌عنوان مثال: افراد را به بهانه دادن کارت امتیاز به نماز فرامی‌خوانند که: «در نماز شرکت کنید به شما کارت امتیاز می‌دهیم و در پایان هم اگر تعداد کارت‌های شما به ۱۰۰ رسید، فلان جایزه را به شما تقدیم می‌کنیم» یا کمد جوایز را در معرض دید مخاطبین قرار می‌دهند و روی آن می‌نویسند: «جوایز مخصوص شرکت در نماز»
میثم

حجم

۷۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۷۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۳,۴۰۰
تومان