دانلود و خرید کتاب کوله پشتی سال اولی ها حسن قدوسی‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کوله پشتی سال اولی ها اثر حسن قدوسی‌زاده

کتاب کوله پشتی سال اولی ها

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کوله پشتی سال اولی ها

دکتر حسن قدوسی زاده در کتاب کوله پشتی سال اولی‌ ها درباره مسائلی صحبت می‌کند که یک دانشجوی ترم اولی باید در همان ترم اول بداند تا در مسیر خود به عنوان یک دانشجوی تازه‌کار، پرانگیزه، فعال و موفق بتواند برنامه‌ریزی دقیق، مؤثر و خوبی داشته باشد.

درباره کتاب کوله پشتی سال اولی ها

چه اطلاعاتی هست که اگر دانشجوی ترم اول آن را کسب کند، می‌تواند در طول تحصیل از آن استفاده کند و زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار دهد؟

دانشجو اگر اطلاعات خوبی پیدا کند که در چه دانشگاهی درس می‌خواند توان‌مندی‌های دانشگاه در چه قسمت‌هایی بیشتر است؟ اساتید چه توان‌مندی‌هایی دارند؟ نقاط ضعف دانشگاه چیست؟ چه آسیب‌هایی در دانشگاه هست که باید از آن‌ها پرهیز کند؟ چه فرصت‌هایی در دانشگاه هست که می‌تواند از آن‌ها بهره‌مند شود؟ روش‌های انتخاب دوست خوب در دانشگاه چیست؟ چگونه می‌توان گروه دوستی خوبی تشکیل داد؟ چه نهادها و سازمان‌هایی در دانشگاه هست که می‌تواند با آن‌ها مشارکت و همکاری کند، هم‌فکری داشته باشد و اوقات فراغت و اوقات کاری خود را با آن‌ها تشریک مساعی کند؟ چه زمینه‌ها و فرصت‌های فرهنگی – تفریحی – اجتماعی – تربیتی و سیاسی در دانشگاه هست که می‌تواند از آن‌ها بهره‌مند شود و برای توان‌مندسازی خود از آن‌ها استفاده کند؟ چه روش‌هایی بهترین روش‌ها برای درس خواندن است که دانشجو با استفاده از آن روش‌ها می‌تواند با کمترین زمان، بیشترین اطلاعات را به دست آورد؟ اگر دانشجوی ترم اول اطلاعات مناسبی در این زمینه ها داشته باشد، می‌تواند با انتخاب یک الگو و سبد فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی مناسب برنامه‌ریزی منسجم و مفیدی برای خود داشته باشد و موجب پرورش احساسات و انگیزه‌های متعالی خود گردد و در یک کلمه بخش مهمی از وجود خود را وسعت و تعالی بخشد.

آن‌چه در این کتاب تقدیم دانشجویان ورودی جدید (ترم‌اولی‌ها) شده، پاسخی است به پرسش‌های مطرح شده که می‌تواند راه‌گشای این عزیزان در زندگی دانشجویی باشد.

 خواندن کتاب کوله پشتی سال اولی ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه دانشجویان سال اولی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب کوله پشتی سال اولی ها

زندگی در خوابگاه، خصوصیات ویژه‌ای دارد که پاره‌ای از آن‌ها می‌تواند بسیار جذاب، سرگرم‌کننده، تفریحی و لذت‌بخش باشد مانند زمان‌هایی که دانشجویان، مدت‌های طولانی دور هم نشسته و به بگو و بخند و صحبت مشغول‌اند یا در مورد موضوعی با هم گفت‌وگو می‌کنند یا با رشته‌ها و فعالیت‌های یکدیگر آشنا می‌شوند یا... .

از سوی دیگر زندگی در خوابگاه می‌تواند مشکلاتی هم ایجاد کند مانند: زندگی با یک هم‌اتاقی که اهل همکاری نیست، قواعد و قوانین را زیر پا می‌گذارد یا زمانی که غذای آماده شده شما، به وسیله دانشجوی گرسنه دیگری خورده شده است و... . در هر حال خوابگاه، محیطی است که هم تهدیدهایی برای دانشجو به همراه دارد و هم فرصت‌هایی ناب و منحصر به فرد. و دانشجوی موفق کسی است که از هر دوی تهدیدها و فرصت‌ها بهترین تجربه‌ها را برای زندگی علمی و اجتماعی خود بیندوزد.

فرصت‌ها و تهدیدها

زندگی در خوابگاه فرصتی برای بیرون آمدن از لاک تنهایی و تجربه زندگی مستقل به شکل ملایم و گلخانه‌ای است. فرصتی که با پرورش روحیه مسئولیت‌پذیری، انعطاف‌پذیری، سازگاری، همکاری، واقع‌بینی و... شما را برای ورود به دنیای گاهی زُمخت خارج از خانواده آماده می‌کند. زندگی در خوابگاه، ناخودآگاه تمام ابعاد وجود شما را درگیر و ظرفیت‌های وجودتان را بالفعل می‌کند. در خوابگاه فقط یک جوان دانشجوی ساده نیستید. اگر دخترید، گاهی با آشپزی و نظافت و مراقبت از بقیه، مادری می‌کنید. گاهی با شنیدن درد دل هم‌اتاقی‌ها و آرام کردنشان، خواهری می‌کنید و گاهی هم با انجام خریدهای روزانه اتاق، حتی برادری می‌کنید! خلاصه اگر عاقل باشید، زندگی در خوابگاه دوره فشرده‌ای است برای مدیریت تمام ابعاد زندگی و پختگی و کسب تجربه‌های رنگارنگ.

از سوی دیگر همین خوابگاه با این همه فرصت برای رشد و ترقی، آسیب‌هایی را برای آن‌هایی که با شرایط خاص زندگی در آن آشنا نیستند، به همراه دارد. مثلاً شب‌نشینی‌های طولانی که علاوه بر اتلاف وقت و عمر، گاهی منجر به خطرات دیگری همچون اعتیاد به مواد مخدر مانند سیگار، قلیان، شیشه و... می‌شود.

تهدید دیگر وقت‌گذرانی بیهوده شامل پرسه‌زدن در خیابان‌ها، مشغول شدن به وسایل دیجیتال مثل لب‌تاپ، موبایل، تبلت یا ورود به شبکه‌های مجازی خارج از قاعده طبیعی و... است. دانشجویان خوابگاهی معمولاً وقتی وارد محیط جدیدی می‌شوند و از خانواده جدا می‌گردند به خاطر این‌که استرس‌های خود را کاهش دهند گرفتار وقت‌گذرانی‌های بیهوده می‌گردند که به نمونه‌هایی از آن‌ها اشاره شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
عالِم‌ترین عالِم‌ها و دانشمندترین دانشمندها را هم، اگر مغز و فهم سیاسی نداشته باشند، دشمن با یک آب‌نبات تُرش می‌تواند به آن طرف ببرد؛ مجذوب خودش کند و در جهت اهداف خودش قرار دهد! این نکات ریر را باید جوانان ما درک کنند.
Sobhan Naghizadeh
اگر در یک جمله کوتاه از من بپرسند که شما از جوان چه می‌خواهید؟ خواهم گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش.
Sobhan Naghizadeh
جوانان خودسازی کنند، هم خودسازی علمی، هم خودسازی اخلاقی و معنوی و دینی، هم خودسازی جسمی. در کنار تحصیل علم و دانش، از فرصت جوانی برای تهذیب نفس و انس با خدا و آشنایی عمیق با معارف اهل بیت(بهره ببرید.
Sobhan Naghizadeh

حجم

۱۳۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

حجم

۱۳۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

قیمت:
۳۶,۴۵۰
تومان