دانلود و خرید کتاب جست و جوی حقیقت در انبوه اخبار دروغ منتصر مرعی ترجمه خدیجه حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جست و جوی حقیقت در انبوه اخبار دروغ اثر منتصر مرعی

کتاب جست و جوی حقیقت در انبوه اخبار دروغ

معرفی کتاب جست و جوی حقیقت در انبوه اخبار دروغ

کتاب جست‌و‌جوی حقیقت در انبوه اخبار دروغ نوشته سام دبرلی و دیگران به عنوان راهنمای جمع‌آوری اخبار از شبکه‌های اجتماعی و راستی‌آزمایی آن‌ها با ترجمه خدیجه حیدری توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شده است.

درباره کتاب جست و جوی حقیقت در انبوه اخبار دروغ

در این اثر، روزنامه‌نگاران مختلف تجربیات‌شان در زمینه تهیه خبر، گزارش، عکس و حتی آرشیو در طی پوشش خبری رویدادهای مهمی چون جنگ سوریه یا موج پناهندگی از سمت خاورمیانه به اروپا و استفاده از شبکه‌های اجتماعی چون توییتر، واتساپ و اسنپ‌چت را بیان کرده‌اند؛ تجربه‌هایی که به نظر می‌آید برای روزنامه‌نگاران ایرانی جدید باشند.

همچنین تلاش شده تا با ارائه تجربیات شماری از روزنامه‌نگاران برجسته و تحریریه‌ها در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و شهروند خبرنگاران بتوان با نقاط قوت و ضعف این روند آشنا شده و از تکنیک‌های تجربی در این بخش بهره برد.

 امروزه همه افراد خواسته یا ناخواسته، با شبکه‌های اجتماعی سروکار دارند. اهالی رسانه شاید بیشترین افرادی باشند که شبکه اجتماعی کارشان را تحت‌تأثیر قرار داده است. شبکه‌های اجتماعی از یک سو منبع خبری مهمی برای خبرنگاران و روزنامه‌نگاران شده‌اند و از سوی دیگر چالش‌ها و مشکلاتی را پیش روی آن‌ها قرار داده‌اند. از مهم‌ترین این چالش‌ها، راستی‌آزمایی مطالب، عکس‌ها و فیلم‌هایی است که در این شبکه‌ها قرار می‌گیرند.

این کتاب در ۹ فصل به راه‌های راستی‌آزمایی اخبار می‌پردازد.

خواندن کتاب جست و جوی حقیقت در انبوه اخبار دروغ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به درک بهتر اخبار و اطلاعات پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جست و جوی حقیقت در انبوه اخبار دروغ

الجزیره در آن سال، با هدف آماده شدن برای آینده، کمک به شبکه‌ای که با شیوۀ سنتی کار می‌کرد و نیز به منظور سازگاری با این تحول سریع، بخش «رسانه‌های جدید» را تأسیس کرد. در آن زمان برای اولین بار شاهد فعالیت هم زمان متخصصان فنی و روزنامه نگاران به شکلی متفاوت بودیم و خودمان را در برابر فضایی یافتیم که در آن تکنولوژی همراه با روزنامه نگاری فعالیت می‌کرد. مهم‌ترین چیزی که رســانه‌های جدید فراهم کردند تعامل بیشــتر با مخاطبان عرب بود که الجزیره را در کنار شبکۀ تلویزیونی از طریق شبکه های اجتماعی نیز دنبال می کردند. پدیدۀ «شهروندخبرنگار» به سرعت گسترش یافت و الجزیره با سرعت زیاد و به دلایل زیر با این پدیده همراه شد:

الجزیره از ابتدای کار تصمیم گرفته بود از انسان‌های به حاشیه رانده شده و گمنام حمایت کند و تا حد امکان درگیر پوشش اخبار رهبران جهان و شخصیت‌های مشهور نشود.

الجزیره به این امر باور داشــت که توســعۀ فنی، فضا را برای مردم جهت مشــارکت در انتقال اخبار و عکس‌ها باز می‌کند و شــهروند عادی می‌تواند نقش خبرنــگار را ایفا کند، به ویژه در مکان‌هایی که خبرنگار الجزیره امکان حضور در آن‌ها را ندارد. البته شــبکۀ الجزیره محتوای ارسالی شهروندان را بررسی و راستی آزمایی می کند.

 وجود رسانه‌های جایگزین و باز شدن فضا در برابر خبرهای ارسالی مردم عادی به آزادسازی رسانه تحت ســلطۀ رژیم‌های مستبد و رســانه‌های تجاری کمک می کند؛ از قیدوبند رســانه های رســمی رسانه هایی که سودآوری را بر درستی و منافع عمومی اولویت می دهند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان