دانلود و خرید کتاب خرده عادت ها استفان گایز ترجمه نرگس محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خرده عادت ها اثر استفان گایز

کتاب خرده عادت ها

نویسنده:استفان گایز
امتیاز:
۴.۳از ۱۳۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خرده عادت ها

کتاب خرده عادت ها نوشته استفان گایز و ترجمه نرگس محمدی به ما کمک می‌کند تا از طریق عادت‌های کوچک‌تر، نتایج بزرگ‌تری را در زندگی خود به بار آوریم. این کتاب در تلاش است تا ذهن ما را نسبت به مساله عادت‌ها تغییر دهد و مسیر جدیدی پیش روی ماه قرار می‌دهد که به نتیجه‌ای عالی منجر می‌شود. 

این اثر برای هفته‌های متوالی در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز و آمازون قرار داشته است.

درباره کتاب خرده عادت ها

احتمالا همه ما برای اینکه به آرزوهای بزرگ خود برسیم، تصمیم به برداشتن قدم‌های بزرگ می‌گیریم. از طرف دیگر همیشه این ضرب المثل را به یاد داریم: سنگ بزرگ نشانه نزدن است. این تناقض‌ها را چگونه می‌توانیم حل کنیم؟ 

استفان گایز در کتاب خرده عادت ها روشی جدید را پیش پای ما قرار می‌دهد. این روش به ما کمک می‌کند تا با کمک عادت‌های کوچک‌تر به نتیاج بزرگ‌تر برسیم. در حقیقت آنچه که باعث می‌شود تا در زندگی به چیزی که می‌خواهیم دست یابیم این است که با نهادینه کردن عادت‌های کوچک و استمرار ورزیدن در این مسیر، به نتیجه دلخواهمان برسیم. 

کتاب خرده عادت ها سه بخش دارد: در بخش اول درباره مغز و نحوه ساخت عادت می‌خوانیم. بخش بعدی نتیجه علمی و منطقی ساختن عادت را نشان می‌دهد و بخش آخر هم راهکارهایی است که به ما کمک می‌کند تا این اطلاعات را به صورت علمی در زندگی خود وارد کنیم. گایز با کمک این روش به ما کمک می‌کند تا عادات سالم را به زندگی خود اضافه کنیم و از طرف دیگر هم برای انجام آن کارها تحریک شویم و هم آن‌ها را به عادات کوچکی تبدیل کنیم که به ما کمک می‌کنند تا به هدف بزرگ‌تر خود، دست پیدا کنیم.

کتاب خرده عادت ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب خرده عادت ها را به تمام کسانی که خودشان را لایق رسیدن به اهدافشان می‌دانند پیشنهاد می‌کنیم. این اثر به شما کمک می‌کند تا با ایجاد تغییرات بنیادین در زندگی خود، مسیری متفاوت را پیش بگیرید.

درباره استفان گایز 

استفان‌گایز، بلاگر، نویسنده و کارآفرین بین المللی است. کتاب مشهور او، خرده عادت ‌ها، از جمله کتاب‌های پرفروش‌ دنیای موفقیت به شمار می‌آید. آثار استفان گایز تاکنون به ۱۸ زبان دنیا ترجمه شده‌اند. او در حال حاضر نزدیک دیزنی‌لند در فلوریدا زندگی می‌کند.

بخشی از کتاب خرده عادت ها

«انجام کارها به طور مداوم است که به زندگی‌مان شکل می‌بخشد و نه به‌طور هرازگاه»

راهکار خرده‌عادت‌ها شما را مجبور می‌کند که هرروز یک تا چهار کار راهبردی «به طرز احمقانه‌ای کوچک» را انجام دهید. این کارها به‌قدری کوچک‌اند که غیرممکن است نتوانید انجامشان داده یا اینکه بنا به موقعیت‌های خاصی نادیده بگیریدشان. آنها دو منظوره‌اند- تحریکتان می‌کنند که کار بیشتری انجام دهید و اینکه بتوانید آنها را تبدیل به (خرده) عادت کنید.

اکنون بررسی می‌کنیم که چگونه راهکار خرده‌عادت‌ها را می‌توان در مورد حقایقی که تا بدین‌جا آموختیم، به کار گرفت. راهنمای خاص و گام‌به‌گام خرده‌عادت‌ها، در دوبخش بعدی ارائه خواهد شد.

استفاده از نیروی اراده به روش خرده‌عادت‌ها

مطالعه‌ای درمورد تخلیه نفس (فرسایش اراده) انجام شده بود که ارتباطی میان اعتقاد بر محدودبودن اراده و محدودشدن اراده در واقعیت، یافته بود. کسانی‌که معتقد نبودند اراده‌شان محدود است، در فعالیت‌هایی که منجر به تخلیه نفس می‌شد، بیشتر دوام می‌آوردند. پس ممکن است فکر کنید که اگر اراده‌تان را با تلقین، جلوگیری از تخلیه نفس و... بالا نگاه دارید، دیگر به راهکار خرده‌عادت‌ها نیازی نیست زیرا گمان می‌شود که خرده‌عادت‌ها فقط درصورتی‌که اراده پایین باشد مورد استفاده قرار می‌گیرند (همان‌طور که در فراتحلیل انجام‌شده دیدیم). اما بگذارید توضیح دهم که چرا خرده‌عادت‌ها چنین طرز فکری را نفی می‌کنند.

اگر اراده، واقعاً نیروی محدودی باشد، خرده‌عادت‌ها می‌توانند با کوچک آغاز کردن، آن را حفظ کنند. اما حقیقت این است که اگر محدود باشد فقط به دلیل این است که ما چنین اعتقادی داریم. این چه معنایی برای خرده‌عادت‌ها دارد؟ خبر خوبی است. با خرده‌عادت‌ها به این باور می‌رسید که نیروی اراده نامحدودی دارید زیرا خرده‌عادت‌ها تقریباً هیچ نیازی به اراده ندارند. پس چنان‌چه شما لبریز از انرژی نیروی اراده هستید، خرده‌عادت‌ها کمکتان خواهند کرد که راه بیفتید و شرایطی را برایتان فراهم می‌کنند که پیشرفت مازادی عایدتان شود. اگر کاملاً خسته‌اید و دیگر اراده‌ای برایتان باقی نمانده، بازهم خرده‌عادت‌ها شما را به راه خواهد انداخت و شرایطی را فراهم خواهد آورد که بتوانید توانایی‌هایتان را بیشتر بروز دهید. این همان اعتقادی است که صرف‌نظر از هر تئوری‌ای که پشتش قرار دارد، می‌تواند شما را وادار به انجام کاری کند. همان اعتقادی که حتی یک‌بار هم مرا ناکام نگذاشت. حتی یک‌بار هم حس نکردم که اراده‌ام آن‌قدر ناکافی است که نتوانم خرده‌عادتی را کامل کنم.

اکنون قصد دارم باری دیگر بر پنج عامل اصلی تخلیه نفس (فرسایش توان اراده) که طبق فراتحلیل ۸۳ مطالعه‌ای پیشین به آنها رسیده بودیم، تأکید کنم. پنج عامل اصلی که نیروی اراده را می‌خشکانند عبارت‌اند از (ترتیب خاصی مدّنظر نیست):

- تلاش

- دشواری از پیش حس‌شده

- تأثیر منفی

- خستگی درونی

- سطح گلوکز خون

معرفی نویسنده
استفان گایز

استفان گایز نویسنده، وبلاگ‌نویس و کارآفرین بین‌المللی است که کتاب‌های پرطرفدارش تاکنون به ۲۱ زبان ترجمه شده‌اند. گایز شهرتش را به واسطه‌ی ارائه‌ی استراتژی‌های کاربردی و طنزآمیز تغییر رفتار در سطح جهانی به دست آورده است. او اکنون در نزدیکی دنیای دیزنی، در اورلاندوی فلوریدا زندگی می‌کند. تعدادی از کتاب‌های او تاکنون به زبان فارسی نیز ترجمه شده‌اند. گایز نویسنده‌ی کتاب‌های مشهوری از جمله خرده‌عادت‌ها (۲۰۱۶)، چگونه کمال‌گرا نباشیم (۲۰۱۵) و عادت‌های انعطاف‌پذیر (۲۰۱۹) است.

نظرات کاربران

مریم قنبری
۱۴۰۰/۰۱/۲۶

دریک کلمه میتونم بگم عالی بود خیلی روان جذاب و بسیار کاربردی تو زندگی و یکی از بهترین کتاب هایی ک خوندم بود. توصیه میکنم حتما بخونید مطمنم خوشتون میاد...کاش زودتر باهاش آشنا میشدم.

منم من
۱۴۰۱/۰۱/۲۹

کتابی بسیار خوب برای کسانی که انگیزه رو شرط لازم شروع کاری میدونن خلاصه این کتاب رو در فرمایشی از امیر المومنین (ع) میشه دید: عمل اندک که بر آن مداومت ورزی، از عمل بسیار که از آن خسته شوی، امیدوار

- بیشتر
Mohammad reza
۱۴۰۰/۰۱/۳۱

سلام و درود محتوای کتاب راجب ساخت عادت های کوچک ولی با عمری طولانی است. عادت هایی که کوچک هستند ولی شما را به موفقیت بزرگی میرسانند. حس من راجب این کتاب ، عالی است! اگر بخواهم به این کتاب از ۱

- بیشتر
قاصدک
۱۴۰۰/۰۷/۰۲

سلام کسی میدونه فرق این.کتاب با خرده عادت های جیمز کلیر چیه دقیقا ؟!

Mohammad
۱۴۰۱/۰۶/۲۲

(۶-۲۳-[۱۳۳]) راهکارهاش برای ایجاد عادت های مثبت و ثبیت اونها میتونه موثر باشه، تمرکزش بیشتر روی انجام کارها به صورت قدم های کوچک ولی پیوسته ست که محرکش برگرفته از اراده ی فرده نه فقط انگیزه. به نظرم یک سری موضوعات

- بیشتر
♡هانیه♡
۱۴۰۰/۰۶/۰۷

یک کتاب خوب !🤌🏼🤍 نکات مثبت : واقعا آشنایی با ایده ی "خرده عادت ها" هم در زندگی روزمره و هم در رسیدن به اهداف خیلی کمکتون میکنه . مطمئن باشید ! کتاب درمورد اینه که چطور با برداشتن قدم های کوچک

- بیشتر
AmirHosseinZz
۱۴۰۰/۰۷/۱۵

هیچ دلیلی واسه نخوندنش نیست یه کتاب در مورد ساخت عادت دیگه هم از جیمز کلیر خوندم اون هم جالب بود اما این کتاب خیلی عملی تر و سرراست تره در کل اگر میخواین عادتی ایجاد کنید ازین کتاب استفاده

- بیشتر
کاربر ۲۰۵۸۳۵۷
۱۴۰۰/۰۲/۱۷

این کتاب عالی عالی عالی به شدت توصیه میشه

atena
۱۴۰۰/۰۹/۱۱

به جرئت میگم اولین کتابی که واقعا میتونه زندگیتون رو تغیر بده 🙌🏿

Roya
۱۴۰۰/۱۰/۲۸

محتوای کتاب زیر ساخت و پایه کتاب چگونه کمال گرا نباشیم از همین نویسنده و ترجمه خانم نرگس محمدی هست. در این کتاب فقط به تعریف خورده عادت ها نپرداخته و بسیاری راه کار های کاربردی پیشنهاد داده و مهم تر

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۴۲)
حرف دیگر بس است. بیایید وارد عمل شویم.
♡هانیه♡
عادت مخربی که ممکن است فردی داشته باشد این است که معتقد باشد برای اینکه شروع به انجام کاری کند، باید انگیزه داشته باشد. اگر بخواهید که باانگیزه شوید، مشکلی به‌وجود نمی‌آید، مشکل زمانی به‌وجود می‌آید که تا باانگیزه نشده‌اید، کاری را شروع نکنید. این بهترین راهی‌ست که می‌تواند شما را وارد چرخهٔ تنبلی کند.
Zahra
قسم به مقدسات، زمان ساخت یک عادت جدید ۲۱ یا ۳۰ روز نیست. دوست دارم روی تمام بیلبوردها این جمله را بزنم!
♡هانیه♡
(با گذر عمر، متوجه شدم که امروز همان بعداً دیروز است و بعداً، برنامه‌ریزی بدی است).
Saber Ghasemi
درست مثل قوانین فیزیک، بالاترین حد اصطکاک، در ابتدای حرکت به وجود می‌آید. هنگامی که در حرکت هستید، در نتیجهٔ شتاب حرکت (و انگیزهٔ بالارفته)، همه‌چیز برایتان آسان‌تر خواهد شد.
Book Reader
اولین نشانهٔ اینکه توانسته‌اید عادتی بسازید این است که از مقاومتتان در برابر انجام آن کار، کم شود
Hamed Khajeh
«اگر ایده‌هایت را اجرا نکنی، می‌میرند.» راجر وان اوچ
Gisoo
دوعامل کلیدی در تغییر عادت، تکرار و پاداش هستند.
hojjat
«انجام کارها به طور مداوم است که به زندگی‌مان شکل می‌بخشد و نه به‌طور هرازگاه»
Book Reader
تکرار، زبان ذهن (ناخودآگاه) است.
Book Reader

حجم

۱۳۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱۳۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
۱۴,۰۰۰
۵۰%
تومان