دانلود و خرید کتاب گزیده حیات سیاسی و فکری امامان شیعه رسول جعفریان
کتاب گزیده حیات سیاسی و فکری امامان شیعه اثر رسول جعفریان

کتاب گزیده حیات سیاسی و فکری امامان شیعه

معرفی کتاب گزیده حیات سیاسی و فکری امامان شیعه

کتاب گزیده حیات سیاسی و فکری امامان شیعه نوشته رسول جعفریان است. کتاب گزیده حیات سیاسی و فکری امامان شیعه را نشر معارف با هدف شناساندن تفکرات سیاسی و منش زندگی اجتماعی امامان شیعه برای تمام جوانان منتشر کرده است.

درباره کتاب گزیده حیات سیاسی و فکری امامان شیعه

رسول جعفریان در کتاب گزیده حیات سیاسی و فکری امامان شیعه به منابع بسیار قدیمی و دسته اول رجوع کرده است، البته او برای توضیحات تکمیلی و جمع‌آوری کتابی یک‌دست و جامع به منابع متاخر هم رجوع کرده است. نویسنده در تالیف این کتاب تمام تلاش خود را کرده است که دیدگاه شیعی میانه‌رو و اصولی را اساس کار خود قرار دهد و با همین رویکرد از بزرگ‌نمایی غیرمنتقی دوری کرده است. بزرگ‌نمایی و غلو یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های اندیشمندان در کار مورخان است. نویسنده زندگی امامان شیعه را در وجه زندگی سیاسی و ابعاد فکری بررسی کرده است و مکتوب کرده است.

به اعتقاد رسول جعفریان نویسنده کتاب گزیده حیات سیاسی و فکری امامان شیعه تفسیری که شیعیان از دین اسلام پذیرفته‌اند بر اساس دستورات  قرآنی و نبوی است؛ اصولی که از قرآن و حدیث ریشه می‌گیرند.

 تفاوت آنان با دیگر فرقه‌های دینی در این است که اگر اختلافی در روایت دو منبع قرآن و حدیث پیش  پیش آید، سخن امامان را حجت می‌گیرند و با آن اصول زندگی می‌کنند. این روشی است که اهل سنت هم شبیه به آن را دارند آنان شماری از صحابه و تابعین و علمای بعدی را برگزیده و از طریق آنان، آموزه‌های دینی را یاد می‌گیرند و تفسیر آنان را حجت م‌ شمرند.

کتاب گزیده حیات سیاسی و فکری امامان شیعه از دوازده فصل تشکیل شده و به بررسی زندگی سیاسی و فکری امامان شیعه می‌پردازد. نشر معارف این کتاب را برای آگاهی بیشتر نسل امروز منتشر کرده است. 

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰ عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌‌بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‌‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

خواندن کتاب گزیده حیات سیاسی و فکری امامان شیعه به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام شیعیانی که به دنبال چراغ راهی برای زندگی سعادتمند هستند پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

mohammad emadi
۱۴۰۰/۱۰/۰۳

سلام چرا از صفحه ۲۵۰ دوباره به ابتدا برمیگرده و امکان ادامه مطالعه نیست ؟

Sh
۱۴۰۱/۰۳/۲۹

چرا همش برمی‌گرده صفحه‌ی اول؟؟ من یه خطم نتونستم بخونم.. ممنون از برنامه‌ی مزخرفتون!!

کاربر ۴۵۷۹۴۵۴
۱۴۰۱/۰۳/۲۸

مختصر مفید 👍

محمد جبلی
۱۴۰۱/۰۳/۲۸

محتوای عالی متن روان و جذاب ممنون از نشر معارف

ریحانه امین
۱۴۰۲/۰۶/۲۳

نسخه چاپی این کتاب رو در دست داشتم و عالی هست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان