دانلود و خرید کتاب اقتصاد پول و بانکداری حمید بهمن پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد پول و بانکداری اثر حمید بهمن پور

کتاب اقتصاد پول و بانکداری

انتشارات:نشر نی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اقتصاد پول و بانکداری

کتاب اقتصاد پول و بانکداری نوشتۀ حمید بهمن پور و سعید مشیری است که نشر نی آن را منتشر کرده است. این کتاب با نگاهی به منابع بین‌المللی و نیز بنا به ضرورت شناخت بیشتر مخاطب ایرانی نسبت به مسائل پولی و بانکی کشور به تشریح و تبیین مبانی اقتصاد پول و بانکداری در ایران می‌پردازد.

دربارۀ کتاب اقتصاد پول و بانکداری 

نمی‌توان نقش مهم و تعیین‌کنندۀ پول در نظام بانکداری و تأثیر آن در رشد و توسعۀ اقتصادی جوامع را از نظر دور داشت. به همین دلیل لازم است شناختی از این مباحث به‌ویژه در دانشگاه‌ها صورت گیرد تا زمینۀ تربیت متخصصان روشن‌فکر و اندیشمند و آشنا به مبانی، حاصل شده و با درک ناشی از آموختن این مسائل، وضعیت نظام پولی و بانکی کشور بهبود یابد. کتاب اقتصاد پول و بانکداری به‌قلم حمید بهمن پور و سعید مشیری در ۵ فصل کلی و زیرفصل‌های متعدد به توضیح مفاهیمی چون پول و بهره و عوامل تعیین‌کنندۀ نرخ بهره، نیز مباحث مربوط بانکداری و بانک مرکزی، سیاست‌های پولی و تحولات جدید آن، نظریه‌های پولی و عرضۀ پول و در نهایت بازار ارز و سهام پرداخته است. در انتهای هر فصل نیز، تمرینات و مسائلی برای تثبیت بیشتر مطالب گنجانده شده‌اند. تلاش نویسندگان برای تشریح نظام پولی و اقتصادی ایران نکتۀ جالب‌توجه و نقطه‌قوت این کتاب است. 

مطالعۀ کتاب اقتصاد پول و بانکداری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعۀ این کتاب به تمامی دانشجویان گرایش‌های مختلف رشته‌های اقتصاد و مدیریت و بازرگانی و نیز دانشجویان مقطع ارشد همین رشته‌ها به جهت مرور مباحث پیشنهاد می‌شود. البته افرادی هم که دغدغۀ افزایش اطلاعات در حوزۀ مسائل اقتصادی را دارند از مطالعۀ این کتاب سود خواهند برد.

بخش‌هایی از کتاب اقتصاد پول و بانکداری

«تعریف پول نزد اقتصاددانان با آن‌چه که در اندیشه و معاملات روزانۀ مردم به‌صورت پول تلقی می‌شود، تفاوت اساسی دارد. در روابط اقتصادی، به آن‌چه که برای پرداخت ارزش کالاها یا خدمات، یا به‌طور کلی برای بازپرداخت بدهی‌ها موردقبول قرار گیرد، پول گفته می‌شود. بنابراین، تعریف پول نه‌تنها شامل اسکناس و مسکوکات می‌شود، بلکه هرچه که ارزشمند تلقی شود و بتوان از آن در معاملات استفاده کرد حتی سپرده‌های جاری و مدت‌دار نزد بانک‌ها نیز مشمول تعریف پول خواهد شد. دلیل پذیرش چنین تعریفی برای پول این است که برای مثال، از سپرده‌های بانکی می‌توان مستقیم یا غیرمستقیم در انجام معاملات استفاده کرد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۳۴ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۳۴ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان