دانلود و خرید کتاب انقلاب اسلامی؛ زمینه ها و پیامدها منوچهر محمدی
کتاب انقلاب اسلامی؛ زمینه ها و پیامدها اثر منوچهر محمدی

کتاب انقلاب اسلامی؛ زمینه ها و پیامدها

امتیاز:
۳.۴از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انقلاب اسلامی؛ زمینه ها و پیامدها

کتاب انقلاب اسلامی؛ زمینه ها و پیامدها اثری از منوچهر محمدی است که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است. این اثر نگاهی به یکی از مهم‌ترین پدیده‌های دوران معاصر ایران، یعنی انقلاب اسلامی می‌اندازد و زمینه‌ها و پیامدهای آن را بررسی می‌کند.

درباره کتاب انقلاب اسلامی؛ زمینه ها و پیامدها

درباره انقلاب اسلامی ایران، قطعا مطالب بسیاری نوشته شده است. تحلیل‌های فراوانی وجود دارد که انقلاب، زمینه‌های وقوع آن، ماهیت انقلاب و همچنین پیامدهای آن در ایران و دنیا را بررسی کرده است.

منوچهر محمدی در کتاب انقلاب اسلامی؛ زمینه ها و پیامدها، با روشی قیاسی _ تحلیلی انقلاب اسلامی را با سایر انقلاب‌های بزرگ جهان در یک چهارچوب صحیح و متناسب بررسی می‌کند. این اثر سه بخش دارد. بخش اول کتاب، ارائه رهیافتی تئوریک از انقلاب با توجه به نظریه‌های انقلاب است. بخش دوم روند شکل‌گیری پس از انقلاب را بیان می‌کند و بخش سوم نیز به مباحث مرتبط با انقلاب ایران و سایر انقلاب‌ها پرداخته است.

فصل اول به بیان کلیات می‌پردازد و تعریفی از انقلاب، انواع دگرگونی سیاسی - اجتماعی، کودتا، شورش و مبانی نظری انقلاب بیان می‌کند. در فصل دوم به شرایط سیاسی­ اجتماعی قبل از انقلاب می‌پردازید و قدرت سیاسی و قدرت اجتماعی حکومت محمد رضا شاه پهلوی بررسی می‌شود. فصل سوم بررسی علل و عوامل شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی است و فصل چهارم عوامل شتاب‌زا در پیروزی انقلاب اسلامی را بیان می‌کند. این عوامل مسائلی از قبیل جریحه دار شدن احساسات و اعتقادات مذهبی مردم است.

فصل پنجم کتاب نگاهی به شرایط و اوضاع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌اندازد و مدیریت سیاسی کشور، تشکیل شورای انقلاب اسلامی، نظام سازی و تدوین قانون اساسی را مورد کاوش قرار می‌دهد. فصل شش مقایسه‌ای میان انقلاب اسلامی و انقلاب‌های بزرگ جهان است و فصل هفت به مرور دستاوردهای انقلاب در سه سطح ملی، جهان تشیع و جهان اسلام می‌پردازد.

فصل هشتم که به آسیب‌شناسی اختصاص دارد، به آسیب شناسی در ابعاد مختلف مانند ایدئولوژی، رهبری و مردم پرداخته است.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌ بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

کتاب انقلاب اسلامی؛ زمینه ها و پیامدها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب انقلاب اسلامی؛ زمینه ها و پیامدها را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات سیاسی و تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

Fatemeh. Rasoolpoor
۱۴۰۰/۰۸/۱۰

گزینه سرچ ندارهههههههه

محمد
۱۴۰۰/۰۹/۱۹

سرچ ندااااره

مجید پ
۱۴۰۰/۱۰/۱۱

برای خواندن . ولی گزینه سرچ نیاز نداره...

Ftm
۱۴۰۰/۰۶/۰۶

گزینه ی سرچ اصلا کار نمیکنه

کاربر ۴۰۴۷۴۰۷
۱۴۰۱/۰۷/۱۱

میشه نسخه ی چاپی رو از طریق طاقچه خرید؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان