دانلود و خرید کتاب درست داد بزن؛ هنر اختلاف نظر سازنده باستر بنسون ترجمه شایان سادات
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درست داد بزن؛ هنر اختلاف نظر سازنده اثر باستر بنسون

کتاب درست داد بزن؛ هنر اختلاف نظر سازنده

معرفی کتاب درست داد بزن؛ هنر اختلاف نظر سازنده

کتاب درست داد بزن با عنوان فرعی هنر اختلاف نظر سازنده، کتابی در زمینه روان‌شناسی روابط اثر باستر بنسون است که با ترجمه شایان سادات به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب درست داد بزن

این کتاب دربارهٔ مشاجرهٔ سازنده است که مستلزم تغییر در ذهنیت است. بنسون در این کتاب ابتدا چند سوء برداشت رایج درباره ماهیت واقعی مشاجره را توضیح می‌دهد تا ذهن شما آماده پذیرش و درک مطالب کتاب شود. سپس به سراغ راهنمایی شما به سوی مشاجره سازنده می‌رود. او هشت روش برای رسیدن به مشاجره سازنده پیشنهاد می‌کند و این هشت روش را در هشت فصل تشریح می کند.

  • فصل اول: مراقب جرقهٔ اضطراب باشید
  • فصل دوم: با صداهای درونی خود حرف بزنید
  • فصل سوم: سوگیری صادقانه داشته باشید
  • فصل چهارم: از طرف خودتان حرف بزنید
  • فصل پنجم: سؤال‌هایی بپرسید که جواب‌های غافلگیرکننده داشته باشند
  • فصل ششم: باهم بحث را پیش ببرید
  • فصل هفتم: فضاهای بی‌طرف را پرورش دهید
  • فصل هشتم: واقعیت را بپذیرید و در آن مشارکت کنید

با خواندن این کتاب می‌توانید روش‌های مشاجره سازنده را در زندگی امروزی که نمی‌توان در آن از مشاجره اجتناب کرد، بیاموزید. 

 خواندن کتاب درست داد بزن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه علاقه‌مندان به کتاب‌هی روان‌شناسی و توسعه فردی مخاطبان این کتاب‌اند.

 درباره باستر بنسون

باستر بنسون، کارآفرین و مدیر تولید سابق در آمازون، توئیتر، اسلک و پتریون است. او اکنون مدیرعامل ۷۵۰words.com است و برای Medium و busterbenson.com قلم می‌زند. این اولین کتاب اوست.

 بخشی از کتاب درست داد بزن

توانایی ما برای نظریه‌پردازی درمورد دیگران، دیدگاه آن‌ها و منطق آن‌ها ضعیف است. درعوض، آن‌ها را تشویق کنید تا نمایندهٔ خود باشند.

یکی از عجیب‌ترین چیزهایی که با تحقیق درمورد مشاجرهٔ سازنده به آن پی بردم، این نکته است که وقتی افراد از جایگاه خود صحبت نمی‌کنند و درمورد دیدگاه دیگران گمانه‌زنی می‌کنند، اوضاع به‌سرعت از کنترل خارج می‌شود. شاید این مسئله را در قالب برخی از بهترین راهکارهای حل اختلاف شنیده باشید که می‌گویند، به‌جای عبارت‌های «تو... هستی» یا حتی بدتر «تو فکر می‌کنی»، باید از «من فکر می‌کنم» استفاده کنیم. البته، تأیید زبانی این نکته یک چیز است و انجام آن چیزی دیگر.

مشکل ما در زمینهٔ پیش‌بینی تفکرات دیگران در بسیاری از سوگیری‌های شناختی و میان‌برهای راهبردی ظاهر می‌شود که کمی قبل‌تر مرور کردیم. دوتا از این راهکارها، شمارهٔ ۶ (پر کردن جاهای خالی) و شمارهٔ ۸ (تجربه یعنی واقعیت)، به‌خصوص به ما کمک می‌کنند تا ابتدا با استفاده از کلیشه و کلی‌گویی دست به خلق روایت بزنیم و بعد، حالت درونی خود را روی دیگران و جهان فرافکنی کنیم. صدالبته که خودمان هم فوراً فراموش می‌کنیم کدام قسمت‌ها از جهان اقتباسی و کدام قسمت‌ها ساخته‌وپرداختهٔ خودمان هستند.

ما اساساً برای بیان دیدگاه‌های دیگران، که متفاوت از دیدگاه خودمان است، مهارت چندانی نداریم. ما این دیدگاه‌ها را ساده‌سازی می‌کنیم، در مشکلات آن‌ها اغراق و جاهای خالی را با کلیشه پر می‌کنیم. پادزهر این محدودیت‌ها خیلی ساده است: مسئولیت ما این است که فقط به‌جای خود حرف بزنیم و از دیگران نیز بخواهیم که به‌جای خود حرف بزنند.

چه چیزهایی زیر سؤال نمی‌روند؟

وقتی ما از طرف خود درمورد خود و دیدگاهمان، ترجیحات، ارزش‌ها و معنای مهم برای خودمان حرف می‌زنیم، چیزی را آشکار می‌کنیم که دیگران به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند آن را زیر سؤال ببرند. ما منبع اساسی حقیقت درمورد خودمان هستیم. از طرف دیگر، وقتی می‌خواهیم از طرف دیگران حرف بزنیم، درمورد چیزهایی گمانه‌زنی می‌کنیم که ادعایی درموردشان نداریم و دیگران به‌راحتی می‌توانند این مسائل را به چالش بکشند.

درنتیجه، وقتی موضوعِ بحث مسائل درونی است، اگر به‌جای دیگران حرف بزنیم یا دیگران به‌جای ما حرف بزنند، اوضاع به‌سرعت پیچیده می‌شود و چنین چیزی زیاد پیش می‌آید.

بیایید یک مثال از سیاست بیاوریم؛ چون خیلی راحت می‌توان دید که این مشکل چطور ایجاد می‌شود و چطور در اختلاف‌نظرهای فوق‌العاده ناکارآمد گیر می‌افتیم. یکی از بزرگ‌ترین، ناکارآمدترین و آزاردهنده‌ترین موضوعات در تاریخ معاصر، برمی‌گردد به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶.

درواقع، ماجرای نوشتن این کتاب، نتیجهٔ بحث‌های سیاسی‌ای بود که در انتخابات ۲۰۱۶ جرقهٔ اضطراب زیادی در وجود من زد. من بدترین شرایط را در برخی از این بحث‌ها تجربه کردم و چنان ناکارآمد بودم که فهمیدم باید رویکرد متفاوتی بیابم؛ رویکردی که درنهایت به شناسایی و بهبود فن مشاجرهٔ سازنده در وجود خودم منجر شد. باید این نکته را هم روشن کنم که من هم موضع و سوگیری‌های خودم را درمورد مسائل سیاسی مختلف دارم. پس سعی می‌کنم درمورد آن‌ها تا جای ممکن صادق باشم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
برای شناسایی سوگیری خود و تمایل نشان دادن به حل آن، می‌توانیم به الگوی محکوم کردن رفتار دیگران اشاره کنیم، درصورتی‌که همان رفتار را در خود عیب نمی‌دانیم.
Hakime Zare
سخنرانی او درواقع سؤال دشواری از مخاطبانِ تماماً غربی بود: اینکه چرا غرب حاضر است ۵۰۰۰ قتل ناموسی در کشورهایی چون پاکستان، عراق، ترکیه و افغانستان را محکوم کند؛ درحالی‌که طبق آمار ائتلاف سراسری علیه خشونت خانگی، روزانه نزدیک به ۲۰ هزار بار با خط کمک‌رسانی به قربانیان خشونت خانگی در ایالات متحده تماس گرفته می‌شود و یک‌سوم از قتل زنان را همسر یا دوست آن‌ها مرتکب شده است.
Hakime Zare
یکی از راه‌های خروج از اضطراب حل‌نشده و مزمن این است که گناه را گردن کسی یا چیزی غیر از خودمان بیندازیم، از دستش عصبانی شویم و سپس موضوع راکنار بگذاریم.
Hakime Zare
ما می‌دانیم دیدگاه خودمان هیچ‌وقت با یک گفت‌وگو عوض نمی‌شود، پس چرا بقیه باید دیدگاهشان را عوض کنند؟
Hakime Zare
این کشور براساس اصل حمایت از افراد درمانده خلق شده و رشد کرده؛ پس اگر مرفه هستی و می‌خواهی در گوشهٔ امن خودت بمانی، مثل این است که آن‌هایی را که از نظر نژاد و درآمد خوش‌شانس نبوده‌اند، به دَرَک حواله بدهی. ما فقط برای خودمان رأی نمی‌دهیم، ما برای جامعه رأی می‌دهیم.
Hakime Zare
من موافقم و فکر می‌کنم تصمیم به رأی ندادن نوعی رأی محسوب می‌شود. دلایل خوبی برای شرکت نکردن در انتخابات وجود دارد؛ مثلاً اینکه موضوعات روز را درک نکنی (بی‌اطلاع باشی)، از گزینه‌ها خوشت نیاید یا به تصمیم‌گیری دیگران اعتماد کنی.
Hakime Zare
باید بتوانید با ۷۰% از اطلاعاتی که در حالت عادی لازم دارید، اکثر تصمیم‌ها را بگیرید. اگر منتظر ۹۰% از اطلاعات بمانید، احتمالاً خیلی دیر می‌شود... اگر اصلاح مسیر را بلدید، پس شاید اشتباه شما کم‌هزینه‌تر از آنچه فکر می‌کنید تمام شود؛ درصورتی‌که کُند بودن مطمئناً پرهزینه‌تر است.
Hakime Zare
سرعت کسب‌وکار را بالا ببرید. بسیاری از تصمیم‌ها و اقدام‌ها برگشت‌پذیر هستند و به تحقیق گسترده نیاز ندارند. ما ریسک‌پذیری حساب‌شده را ارزشمند می‌دانیم.
Hakime Zare
وقتی فکر می‌کنیم تمام حرف‌های ما بی‌اثر می‌مانند، می‌بینیم که چیزی نگفتن هم جذاب است؛ چون بدون خرد شدن اعصاب هم به همان نتیجه می‌رسیم.
Hakime Zare
اختلاف‌نظر نشانهٔ سلامت گروه است، نه بیماری. فرهنگ‌هایی که اجازه می‌دهند دلخوری به‌صورتی بیان شود که بتوان آن را به‌طور سازنده‌ای برطرف کرد، بیشتر می‌توانند روابط، کسب‌وکار و جامعه‌ای موفق به وجود بیاورند.
Hakime Zare

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان