دانلود و خرید کتاب کلاس یادگیرنده پیتر سنگه ترجمه لیلی محمدحسین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلاس یادگیرنده اثر پیتر سنگه

کتاب کلاس یادگیرنده

معرفی کتاب کلاس یادگیرنده

کتاب کلاس یادگیرنده نوشته پیتر سنگه است که با ترجمه لیلی محمدحسین منتشر شده است. این کتاب توضیح می‌دهد چطور همه چیز با یک سوال شروع می‌شود. این کتاب شیوه‌های آموزش را تغییر می‌دهد. کتاب کلاس یادگیرنده یکی از مجموعه آثار پیتر سنگه است که می‌خواهد نظام آموزشی تازه‌ای را پایه‌گذاری کند تا در آن کودکان با نگاه متفاوتی نسبت به جهان رشد کنند و بتوانند دنیای بهتری بسازند.

درباره کتاب کلاس یادگیرنده

کم نیستند معلمانی که با عشق و تعهد زمان زیادی را صرف بهبود کیفیت تدریس درس‌های خلاقانه می‌کنند؛ اما کلاس خلاق بدون ارتباط فعال با جهان اطرافش ادامه نمی‌یابد. پیتر سنگه و همکارانش با ارائه تجربه‌هایی ملموس از محیط‌های آموزشی نشان می‌دهند که می‌توان مدرسه را به سازمانی یادگیرنده و محیطی ایده‌آل برای یادگیری دانش‌آموزان تبدیل کرد.

به نظرمی‌رسد اکثر جوامع امروزی از سیستم آموزشی خود ناراضی هستند و احساس می‌کنند فارغ التحصیلان نظام آموزشی‌شان آمادگی رویارویی با مسائل زندگی واقعی ندارند. به خصوص مربیان و دست اندرکاران آموزش و پرورش نگران آمادگی دانش آموزان برای چالش با مسائل قرن بیست ویکم هستند. پیتر سنگه و همکاران در این کتاب با ارائه تجارب عملی در محیط‌های آموزشی این امید را در خواننده ایجاد می‌کنند که با تغییر الگوهای ذهنی سنتی درباره ی رسالت مدرسه، می‌توانیم تحولی واقعی در جوامع ایجاد کنیم. این ترجمه براساس آخرین چاپ کتاب است. تغییراتی اساسی در چاپ جدید کتاب صورت گرفته است. آن طور که مؤلف اصلی کتاب، پیترسنگه، می‌گوید: «روش‌ها و تمرین‌های جدیدی به چاپ دوم اضافه شده است، بسیاری از این روش‌ها و تمرین‌ها در پاسخ به بازخورد افرادی که از چاپ اول استفاده کردند اضافه شده و امتحان شده‌اند. بعضی از قسمت‌ها در بخش تفکر سیستمی‌ در کلاس درس به روز شده‌اند. بخش اول از زیر بنا اصلاح و گسترش یافته است. داستان‌ها و مقاله‌های جدیدی اضافه کرده‌ایم که نتیجه کار و تحقیق مداوم سال‌های اخیر در ایجاد سازمان‌های یادگیرنده هستند.«

در این جلد ازکتاب در کلاس درس گشوده می‌شود و کالس وسعتی پیدا می‌کند به اندازه کل جهان. با ارائه تجارب دست اول معلمانی که انتخاب کرده اند آنچه هست را به آنچه باید باشد تبدیل کنند، مؤلفان توانسته‌اند پرده‌های ضخیم کوته نظری در آموزش را کنار بزنند و بارقه‌های امید را در دل خواننده بتابانند. مدرسه‌ها می‌توانند با ایجاد محیطی یادگیرنده و با تمرین پنج فرمان یادگیری رسالت‌شان را به گونه‌ای تدوین کنند که انسانیت، ماجراجویی، کارآفرینی، حل مساله، کارتیمی ‌و پرسش‌گری و آزمایش کردن را جانشین یادگیری طوطی‌وار کنند. با انجام اولین تمرین کتاب، هر معلمی‌ می‌تواند چشم‌اندازی از کلاس ایده‌الش ترسیم کند و با مطالعه تجارب و انجام تمرین‌های بعدی، مهارت‌هایی را کسب کند تا رویایش را تحقق بخشد.

برای آسان‌تر کردن جستجو در کتاب، از علائمی استفاده شده است که هر کدام نشان دهنده موضوعی خاص هستند. این علائم، در بخش‌های مختلف کتاب، کنار سرفصل‌ها آمده‌اند.

خواندن کتاب کلاس یادگیرنده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به معلمان و مربیان و فعالان حوزه آموزش که به دنبال راهی برای تغییر سیستم آموزشی در جهت رشد خلاقیت دانش‌آموزان هستند پیشنهاد می‌کنیم. کتاب کلاس یادگیرنده یک راهنمای عملی و کارامد برای این 

گروه است.

نظرات کاربران

کاربر 1558396
۱۴۰۲/۰۹/۲۵

سلام خداقوت بسیار عالی است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان