دانلود و خرید کتاب پدر چرا توی خانه مانده است؟ نادر ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پدر چرا توی خانه مانده است؟ اثر نادر ابراهیمی

کتاب پدر چرا توی خانه مانده است؟

معرفی کتاب پدر چرا توی خانه مانده است؟

کتاب پدر چرا توی خانه مانده است؟ نوشته نادر ابراهیمی است. این کتاب یکی از مجموعه کتاب‌های قصه‌های انقلاب برای بچه‌ها و نوجوانان است که انتشارات سوره مهر برای آشنایی کودکان با بزرگ‌ترین اتفاق تاریخ معاصر ایران منتشر کرده است.

درباره کتاب پدر چرا توی خانه مانده است؟

مجموعه کتاب‌های قصه‌های انقلاب برای بچه‌ها و نوجوانان شامل ۲۰ داستان است که نادر ابراهیمی یا در سفرهایش به مناطق مختلف ایران دیده است و یا کودکان از نقاط مختلف ایران برایش فرستاده‌اند، ویژگی این داستان‌ها این است که در تمام آنها کودکان نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.  این قصّه‌ها، که درباره گوشه و کنارِ ِ بزرگترین انقلاب تاریخ حیات بشر است، یادگاری است عزیز که کودکان را با حقیقت انقلاب آشنا می‌کند. 

مجموعه کتاب‌های قصه‌های انقلاب برای بچه‌ها و نوجوانان در همان سال‌های ابتدایی که به دست نویسنده رسید منتشر شد اما چون شرایط اجتماع خوب نبود و فرصتی برای نشرها نبود بدون طراحی جلد و با نام جلد سفید منتشر شد، اما با گذشت چندین سال انتشارات سوره مهر در دهه هفتاد اقدام به چاپ این کتاب‌های ارزشمند کرد که به نوعی تاریخ شفاهی از زبان کودکان است. 

انقلاب ما چنان بود که اگر صدها کتاب بزرگ درباره آن نوشته شود، باز هم کم است. این چند کتاب کوچک، مثل ستاره ی کورسوزنِ کم رنگی ست در آسمانی صاف و بی مهتاب.

کتاب پدر چرا توی خانه مانده است؟ یکی از این داستان‌ها است که با روایتی جذاب و تصاویری جالب به تعریف روزهای انقلاب می‌پردازد. 

خواندن کتاب پدر چرا توی خانه مانده است؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کودکان علاقه‌مند به داستان‌ و والدینی که می‌خواهند برای کودکان‌شان داستان واقعی بخوانند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره نادر ابراهیمی

نادر ابراهیمی در ۱۴ فروردین سال ۱۳۱۵ در تهران به‌دنیا آمد. او تحصیلات مقدماتی خود را در زادگاهش یعنی شهر تهران گذراند و پس از گرفتن دیپلم ادبی از دبیرستان دارالفنون، به دانشکده حقوق وارد شد. اما این دانشکده را پس از دو سال رها کرد و سپس در رشته زبان و ادبیات انگلیسی به درجه لیسانس رسید. پیوستن او به یک سازمان سیاسی باعث شد تا بارها دستگیر و زندانی شود. ابراهیمی در زندگی خود به کارهای بسیار زیادی پرداخته است که شرح مفصل آن را در کتاب ابوالمشاغل نوشته است. نادر ابراهیمی علاوه بر نوشتن رمان و داستان کوتاه در زمینه‌های فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه، و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده‌است. ابراهیمی، همراهِ بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان، از اندک‌ سخنوران ایرانی به‌شمار می‌رود که هم در سینما و هم در ادبیات کار کرده و شناخته شده است. وی همچنین در زمینه ادبیات کودک و بازسازی افسانه‌های قدیمی هم دستی بر آتش داشت و بسیاری از کارهای او، جوایز مختلف جهانی را برنده شده‌اند.

نادر ابراهیمی در ۱۶ خرداد ۱۳۸۷، در تهران دار فانی را وداع گفت.

معرفی نویسنده
عکس نادر ابراهیمی
نادر ابراهیمی
ایرانی | تولد ۱۳۱۵

نادر ابراهیمی در ۱۴ فروردین ۱۳۱۵ در تهران به دنیا آمد. او یک داستان‌نویس معاصر ایرانی است که علاوه‌بر نوشتن رمان و داستان کوتاه، در زمینهٔ فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده ‌است. او همراه با بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان از هنرمندانی به حساب می‌آید که هم در سینما و هم در ادبیات کار کرده و شناخته شده است. نادر ابراهیمی که نویسندگی را از نوجوانی شروع کرده بود، در ۲۷سالگی اولین کتابش را در نشر روزبهان منتشر کرد. تا سال ۱۳۸۰ علاوه‌بر صدها مقالهٔ تحقیقی و نقد، بیش از ۱۰۰ کتاب از او چاپ و منتشر شد. در سال ۱۳۴۲ اولین کتاب خود را با نام «خانه‌ای برای شب» به چاپ رساند، اما سال ۱۳۴۲ آغاز تازه‌ای برای او در زمینهٔ فعالیت‌های سیاسی بود. هم‌زمان با تبعید روح‌الله خمینی، فعالیت‌های سیاسی علیه نظام پهلوی شدت گرفت و وجود یک رهبر سیاسی برای این اعتراضات شور و اشتیاق تازه‌ای به جریانات سیاسی در ایران داده بود؛ نادر ابراهیمی نیز در نوشتن بیانیه و اعلامیه‌هایی علیه نظام وقت دست داشت و بسیار از اعلامیه‌ها به قلم او منتشر شد. دو اثر از او به نام‌های «دشنام» و «آسمان در تسخیر کلاغ‌ها» حاوی دو داستان مشهور است که درون‌مایهٔ آن‌ها سیاسی و مبارزه با نظام پهلوی است. به‌گفتهٔ او این دو داستان پایهٔ ادبیاتی ضد سلطنتی با بیانی نمادین شد. ابراهیمی پس از موفقیت در آثار قبل، کتاب «مصابا و رؤیای گاجرات» را به چاپ رساند که در آن به‌نوعی مخالفتش را با به‌ظاهرْ روشنفکران بیان کرد. ابراهیمی در آن سال‌ها کتاب‌های متعددی از جمله «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم»، «افسانه‌های باران»، «مکان‌های عمومی»، «آرش در قلمرو تردید» و... را منتشر کرد.

نظرات کاربران

یاس
۱۴۰۰/۰۹/۲۹

این کتاب مردمی بودن انقلاب رو نشون میده و میگه که انقلاب از دل مردم بیرون اومده و پا گرفته

آ سید مهدی
۱۴۰۰/۰۲/۰۲

یک داستان خوب از مرد داستان ایران

کاربر ۲۹۴۹۱۹۰
۱۴۰۰/۰۱/۱۳

زیباست بخوانید

فرحان شهرویی
۱۴۰۰/۰۹/۱۶

خیلی عالی بود

عبدالکریم 76
۱۴۰۱/۰۸/۱۷

یک کتاب با قلمی روان و داستانی جذاب و آموزنده خصوصا برای کودکان، همچنین برای کسانی که میخواهند روان نویسی را تمرین کنند متن عالی دارد نادر ابراهیمی از اندک نویسندگانی است که داستانش بر پایه یک دستگاه فکری فلسفی منسجم

- بیشتر
R.Khabazian
۱۴۰۳/۰۱/۰۲

داستان، روایتگر خفقان شدیدی هست که در زمان حکومت پهلوی وجود داشته... . خیلی تامل برانگیز و جالب بود. میشه از زوایای مختلفی به داستان نگاه کرد و نکات گوناگونی از دلش بدست آورد و تحلیل کرد👍 قلم پرکشش و زیبای نادر ابراهیمی هم که گفتن

- بیشتر
Nafiseh R
۱۴۰۰/۰۲/۳۱

شور و شوق انقلابی توی همه خط هاش بود که مخصوص همون موقع هاست الان نویسنده ها یکم منطقی تر هستن

mortaz
۱۴۰۱/۰۱/۱۵

اولین کاری بود از نادر ابراهیمی که بزور خوندم

امین
۱۴۰۱/۰۱/۱۶

نپسندیدم ،چون باور پذیر نبود چون پر از نگاهی افراطی بود

مریم.
۱۳۹۹/۱۱/۲۳

به نظر من نویسنده داستان را خیلی خشن و غم انگیز و کمی هم نا مفهوم نوشته بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان