دانلود و خرید کتاب هنر شفاف اندیشیدن رولف دوبلی ترجمه عادل فردوسی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هنر شفاف اندیشیدن

کتاب هنر شفاف اندیشیدن نوشته‌ی رولف دوبلی است. این کتاب شامل ۹۹ راهکار و فصل کوتاه برای انتخاب‌های درست و عقلانی است. نویسنده این راهکارها را در ابتدا از اشتباهات خود استخراج کرده و آن را با نزدیکان خود به اشتراک گذشته است. سپس رفته رفته افراد زیادی جذب این لیست شدند و دوبلی آن را به تدریج بسط داده و ماحصل آن این کتاب بوده است.

این کتاب با ترجمه عادل فردوسی پور و علی شهروز ستوده و بهزاد توکلی نیشابوری در نشر چشمه منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب هنر شفاف اندیشیدن

بهترین تعریف از کلیت کتاب هنر شفاف اندیشیدن این است که مجسم کنید در مقابل یک صفحه‌ی بزرگ و رنگی ایستاده‌اید که می‌توانید تنها بخش بسیار کوچکی از پشت صفحه را ببینید. پس این احتمال وجود دارد که همه‌ی آنچه شما می‌بینید، واقعی و جامع نبوده و اتفاقات بسیار بیشتری در پشت صفحه در حال رخ دادن است که دیده نمی‌شود! آدم‌ها قادر به دیدن بخشی از آن‌ها نیستند و همین اتفاق باعث می‌شود خطاهای شناختی رخ دهند!

رولف دوبلی اقرار دارد از آن‌جا که یک جامعه‌شناس نیست، و تحقیقات مستقیمی روی موضوع خطاهای شناختی انجام نداده است، در خصوص این کتاب کارش تعیین و تبیین و ترجمه‌ی سلسله رفتارها بوده است. این کتاب حاوی دستورالعمل نیست و مثلا مطالبی مثل «هفت گام برای یک زندگی بی خطا» در آن جای ندارد.کتاب هنر شفاف اندیشیدن تنها زاویه دید دیگری به خواننده می‌دهد.

از طرفی خطاهای شناختی طی سال‌های متمادی در افراد رخنه کرده‌اند و دست شستن از آن به سادگی ممکن نیست. خاموش کردن آن هم شاید با اراده بشر ممکن نبوده، و گاها این خطاها حتی خطرناک نیستند. می‌توان آن‌ها را شناخت و به آن مسیر داد. شاید با کمک این کتاب بتوانیم در بهترین حالت خطاهای شناختی خود را پیدا نموده و از انجام دوباره آن جلوگیری کنیم و شاهد موفقیتی کوچک باشیم. این کار نیازمند کوششی طاقت‌فرسا نیست و مهم‌ترین چیزی که به آن نیاز داریم پرهیز از بی‌خردی است.

رولف دوبلی در این کتاب، بر اساس مشاهدات علمی، نتایج آماری، استدلال و به کمک مثال‌های ملموس و قابل‌فهم به خوبی برخی از رایج‌ترین خطاهای شناختی را مطرح می‌کند. او فقط می‌خواهد با زبانی ساده نسبت به قفس غفلت و خطاهای فکری معمول آگاهمان کند. برای فردایی بهتر، همه ما به هنر شفاف اندیشیدن نیاز داریم. گاهی حتی الگوهای این کتاب بر خلاف تصورات عمومی است و مخالف مسائلی مثل تلاش بی حد و مرز و خواستن، توانستن است. به عنوان مثال آدم‌ها معمولاً بیشتر اطلاعات خود را دست بالا می‌گیرند تا دست پایین یا اینکه خطر از دست دادن یک چیز خیلی بیشتر افراد را برانگیخته می‌کند تا امکان به دست آوردن یک چیز مشابه.

کتاب هنر شفاف اندیشیدن به زبان‌های مختلفی ترجمه شده و در کشورهای آلمان، سوئیس، انگلستان، کره‌جنوبی، هند، ایرلند، سنگاپور و همچنین ایران در لیست کتاب‌های پرفروش قرار دارد. این کتاب پرفروش در سال ۲۰۱۴ برنده جایزه کتاب سال مدیریت CMI شده و شکل جدید اندیشیدن و مواجهه با موقعیت‌های زندگی را یاد می‌دهد.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب هنر شفاف اندیشیدن به دوستداران ژانر موفقیت، روانشناسی، خودیاری و انگیزشی پیشنهاد می‌شود. همچنین به خاطر انتخاب و ترجمه عادل فردوسی‌پور، علاقه‌مندان به ایشان نیز به احتمال قوی این کتاب را خواهند پسندید.

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی شاد، عاقلانه و موفق پیشنهاد می‌کنیم. اگر به شنیدن کتاب‌ها علاقه‌مندید می‌توانید کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن را با صدای عادل فردوسی‌پور بشنوید.

چرا باید این کتاب با ترجمه عادل فردوسی پور را بخوانیم؟

مطالعه این کتاب به خاطر شناخت الگوهای تکراری مغزی و خطاهای شناختی موثر در تصمیم‌گیری به شدت توصیه می‌شود. این کتاب کمک می‌کند با مطالعه ۹۹ راهکار برای دوری از خطای شناختی، به احتمال قوی مواردی که در خصوص ما صدق می‌کند را با بازبینی تصمیم‌های گذشته پیدا و بررسی نموده و از تکرار الگوهای تکراری خودداری نماییم. همچنین شاید بتوانیم به سخت‌‌گیری‌های زیاده از حد پایان دهیم و فاکتورهایی مثل شرایط، اتفاق و شانس را نیز لحاظ کنیم.

درباره رولف دوبلی؛ نویسنده کتاب

رولف دوبلی متولد ژوئیه ۱۹۶۶ در لوزرن سوییس، نویسنده و کارآفرین است. وی در دانشگاه سنت گانل در رشته فلسفه اقتصاد و مدیریت بازرگانی تحصیل کرده و در سال ۱۹۹۵ با مدرک دکترا در زمینه گفتمان اقتصادی MBA فارغ‌التحصیل شده است. سپس به‌عنوان مدیر مالی و مدیرعامل در شرکت‌هایی مشغول به کار شده و در سال ۱۹۹۹ شرکت خود را به نام get abstract بنیانگذاری کرد که بزرگ‌ترین فراهم‌آورنده‌ی خلاصه کتاب است.

دوبلی سپس به مدت هشت سال میزبان یک برنامه تلویزیونی هفتگی بود و برای روزنامه و شرکت مطبوعاتی نیز مطلب می‌نوشت. همچنین یک ستون هفتگی در مورد هنر شفاف اندیشیدن در روزنامه داشت. وی در سال ۲۰۰۸ تیمی به عنوان world minds یا ذهن‌های جهان تشکیل داد تا پلی ارتباطی بین جوامع علمی، تجاری و فرهنگی ایجاد کند. بعدها در سال ۲۰۱۱ از شرکتی که تاسیس کرده بود استعفا داد تا تمرکز و وقت خود را روی نویسندگی بگذارد.

او در سال ۲۰۰۳ رمان خود را با نام داستان سی و پنج منتشر کرد و در آن نارضایتی خود از دنیای تجارت را به نمایش گذاشت. یک سال بعد کتاب برای زندگی چه کار می‌کنی را به چاپ رساند و پس از آن کتاب‌های دیگری را هم نوشت و منتشر کرد. در این بین مهم‌ترین کتاب وی کتاب هنر شفاف اندیشیدن است که به سرعت رتبه نخست پرفروش‌های آلمان را از آن خود کرد. تاکنون کتاب‌های هنر شفاف اندیشیدن، هنر خوب زندگی کردن و پی‌گیر اخبار نباشید از او به فارسی ترجمه شده‌اند.

نظرات افراد و مجله های مشهور درباره کتاب

«شناختی فوق العاده در مورد چگونگی کارکرد ذهن ما. اگر می خواهی از لغزیدن روی خطاهای شناختی دوری کنی این کتاب را بخوان»

-آیریس بونت Iris Bohnet استاد و رییس دانشکده در مؤسسه هاروارد کندی

«دوبلی متداول ترین ایرادهای تصمیم گیری ما را با فصاحت بررسی می کند و توضیح می‌دهد چگونه میتوان به کمک حس مثبت و آموزنده با آنها مقابله کرد.»

-رابرت چالدینی Robert Cialdini نویسنده کتاب تأثیر

«ما همه روزه فکر می‌کنیم اما نکته‌ی عجیب آن‌جاست که چیزی وجود ندارد تا به کسانی که می‌خواهند بهتر بیندیشند کمک کند. رولف دوبلی در این کتاب جذاب، خواندنی و نشاط‌بخش درس‌هایی را از تحقیقات علمی در مورد خطاهای متداول و تله‌هایی که بر سر راه فرایند فکری انسان قرار دارند وارد زندگی می‌کند. این کتاب فوق‌العاده علاوه بر آموزنده بودن شما را سرگرم خواهد کرد و از همه مهم‌تر مسیر صحیحی برای داشتن ذهنی پویاتر و بهتر به شما نشان خواهد داد».

-روی اف با نومایستر، نویسنده کتاب نیروی اراده بازیابی بزرگترین نیروی انسانی

««در کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» بیشتر نویسنده دارد روایتی را نقل می‌کند که از تجربیات خود ناشی شده و این روایت بیشتر از سازوکار ذهنی اوست. علم روان‌شناسی امروز فکر می‌کند چطور ذهن انسان کار می‌کند. ما دنیا را از عینک ذهنمان نگاه می‌کنیم. آنچه در واقع وجود دارد، متفاوت از آن چیزی است که در ذهنمان می‌سازیم. کتاب پیش رو، بر این نکته تأکید می‌کند و بیشترین کارکردش هم روی همین کارکرد ذهن انسان و نیمه پر و خالی لیوان است. یک اشکال هم در این کتاب به نظرم آمد؛ اینکه نویسنده در آن نیمه خالی لیوان را بیشتر نگاه می‌کند. این مسئله ممکن است روی برخی از خوانندگان اثر سوء داشته باشد».

-دکتر کمال درانی، روان‌شناس فارغ‌التحصیل از لیون (لومییر) و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران

درباره ترجمه کتاب

ترجمه فارسی این اثر سال ۱۳۹۴ توسط عادل فردوسی‌پور، بهزاد توکلی و علی شهروزی در نشر چشمه منتشر شد. صد و هشتمین چاپ این اثر سال ۱۴۰۰ منتشر شده است. کار ترجمه این کتاب از بهمن سال ۹۳ آغاز و در فروردین سال ۹۴ به اتمام رسید.

بهزاد توکلی از مترجم‌های همکار این اثر درباره ترجمه کتاب گفته است:

زمستان سال ۱۳۹۳ کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» از طریق دوستی معرفی شد، خیلی زود به خاطر جذابیت اثر، تصمیم به ترجمه آن گرفته شد. با این حال، گرفتاری کاری شروع ترجمه کتاب را تا اواخر بهمن به تعویق انداخت. به دلیل فاصله زمانی کم تا شروع نمایشگاه کتاب، هر سه نفر تقریباً شبانه روز کار ترجمه را انجام می‌دادیم و گاه به گاه در جلسه‌هایی مشترک ابهام‌ها و ایرادها را بر طرف می‌کردیم. ترجمه کتاب برای عرضه نمایشگاه کتاب در اردیبهشت آماده شد. استقبال از «هنر شفاف اندیشیدن» فراتر از انتظار بود. کمتر ۷ ماه از انتشار، کتاب به چاپ پنجم رسید.

از خواندن کتاب هنر شفاف اندیشیدن چه درس‌هایی می‌گیریم؟

زندگی کردن بدون اشتباه ناممکن است و ممکن است ربات‌‌گونه به نظر برسد. مهم اما این است که با کاوش ذهن خود متوجه الگوهای رفتاری خود شده و بدون حاشیه و کادربندی قبلی در تصمیمات و رفتار خود دقیق شویم.

حرف اصلی کتاب هنر شفاف اندیشیدن این است که باید محدودیت‌های ذهن خود را بشناسیم و این محدودیت‌ها از هر شخص به شخص دیگر می‌تواند متقاوت باشد، البته امکان عمومیت داشتن آن بالاست. همچنین بزرگترین درس این کتاب این است که همه چیز را نمی‌توان تحت کنترل گرفت. پشت هر اتفاقی سلسله‌ای از اتفاقات دیگر است و به صورت سطحی نمی‌توان تصمیم‌گیری نمود یا قضاوت کرد.

بخشی از کتاب هنر شفاف اندیشیدن

خطای بقا

ریک به هر کجا می‌نگرد ستارگان راک را می‌بیند. صفحهٔ تلویزیون، روی جلد مجلات، در برنامه‌های کنسرت و در سایت‌های هواداری آن‌لاین، آن‌ها همه‌جا ظاهر می‌شوند. نمی‌توان آهنگ‌های‌شان را در بازار، رادیو یا سالن‌های بدن‌سازی نشنید. ستارگان راک همه‌جا هستند. خیلی پُرشمارند و موفق. ریک که از داستان‌های قهرمانان پُرشمار گیتاریست هیجان‌زده شده بود یک گروه موسیقی راه انداخت. آیا موفق خواهد شد؟ احتمالش فقط کمی بیشتر از صفر است. او هم به احتمال زیاد مثل بقیه، کارش به قبرستان موسیقیدانان ناکام خواهد کشید. این گورستان، ده هزار برابر صحنهٔ اجرای زنده، در خود موسیقیدان جای داده، اما جز سوپراستارهای شکست‌خورده، هیچ خبرنگاری به این

افراد ناکام علاقه نشان نمی‌دهد. برای همین، این گورستان از بیرون، نامرئی به‌نظر می‌رسد.

در زندگی روزمره، چون موفقیت بیش از ناکامی به چشم می‌آید، دایماً شانس موفقیت خود را بیش‌ازاندازه تخمین می‌زنی. تو هم (مثل ریک)، به عنوان کسی که هنوز وارد ماجرا نشده، تسلیم یک توهم هستی و نمی‌دانی شانس موفقیت چه‌قدر پایین است. ریک، مثل خیلی‌های دیگر، قربانی خطای بقاست.

پشت‌سر هر نویسندهٔ موفق می‌توانی صد نویسندهٔ دیگر را پیدا کنی که کتاب‌های‌شان هرگز به فروش نمی‌رسد. پشت‌سر آن‌ها هم صد نویسندهٔ دیگر هست که ناشری پیدا نکرده‌اند. پشت‌سر آن‌ها هم باز صد نفر دیگر که دست‌نوشته‌های ناتمام‌شان روی تاقچه خاک می‌خورد و پشت‌سر آن‌ها هم باز صد نفر دیگر هست که رؤیای این را دارند که روزی کتابی بنویسند. بااین‌حال، فقط از نویسندگان موفق می‌شنوی (که امروزه خیلی از آن‌ها خودشان کتاب‌شان را چاپ می‌کنند) و نمی‌توانی تشخیص بدهی احتمال موفقیت ادبی چه‌قدر کم است. در مورد عکاسان، مؤسسان شرکت، هنرمندان، ورزشکاران، معماران، برندگان جایزهٔ نوبل، مجری‌های تلویزیونی و ملکه‌های زیبایی نیز داستان همین‌گونه است. رسانه‌ها علاقه‌ای به نبش قبر در قبرستان افراد ناموفق ندارند و این اصلاً کار آن‌ها نیست. برای اجتناب از خطای بقا، باید این نبش قبر را خودت انجام بدهی.

زمانی که پول و ریسک در میان باشد، با خطای بقا مواجه می‌شوی: فرض کن دوستت شرکت جدیدی راه می‌اندازد. تو هم جزء سرمایه‌گذاران احتمالی هستی و فکر می‌کنی فرصت خوبی نصیبت شده: شرکتی که اگر خوش‌شانس باشی، می‌تواند گوگل بعدی باشد. اما واقعیت چیست؟ محتمل‌ترین سناریو نرسیدن این شرکت حتا به خط شروع است. دومین نتیجهٔ محتمل هم ورشکستگی ظرف سه سال است. از بین شرکت‌هایی که در سه سال اول دوام می‌آورند، بیشترشان هرگز بیش از ده کارمند نداشته‌اند. پس این یعنی هیچ‌وقت نباید پولی را که با زحمت به دست آورده‌ای به خطر بیندازی؟ نه لزوماً. اما باید متوجه باشی خطای بقا در کار است و مثل خرده‌شیشه بر سر راه موفقیت قرار دارد.

مثلاً متوسط شاخص صنعتی داوجونز را در نظر بگیر. از شرکت‌هایی تشکیل شده که از مشکلات جان سالم به دربرده‌اند. شرکت‌های کوچک و شکست‌خورده وارد بازار بورس نمی‌شوند. بااین‌حال، این شاخص نمایانگر معاملات تجاری است. شاخص بورس نشان‌دهندهٔ وضعیت اقتصادی یک کشور نیست، همین‌طور که رسانه‌ها لزوماً از تمام موسیقیدان‌ها گزارش تهیه نمی‌کنند. تعداد زیاد کتاب‌ها و مربیان موفق هم باید تو را بدبین کند: افراد ناموفق دربارهٔ ناکامی‌های خود نه کتاب می‌نویسند نه سخنرانی می‌کنند.

خطای بقا به‌خصوص وقتی عضوی از تیمِ «برنده» باشی می‌تواند بسیار مخرب باشد. حتا اگر موفقیت تو ناشی از تصادف محض باشد، شباهت‌هایی با سایر تیم‌های برنده پیدا می‌کنی که وسوسه می‌شوی از این‌ها به عنوان «عوامل موفقیت» یاد کنی. اما اگر به گورستان افراد و شرکت‌های ناموفق سر بزنی، متوجه خواهی شد ساکنان آن‌جا هم خیلی از خصوصیاتی را داشته‌اند که از علل موفقیت تو هستند.

معرفی نویسنده
عکس رولف دوبلی
رولف دوبلی

رولف دوبلی و کتاب‌های پرطرفدارش -از جمله هنر خوب زندگی کردن- برای مخاطب ایرانی‌ با ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور شناخته شد و جا افتاد و محبوبیت مترجم به خوبی توانست کتاب‌های این نویسنده را برای مخاطبان ایرانی تبدیل به یک متفکر آشنا و کاردرست تبدیل کند. این موضوع به این معنی نیست که دوبلی با کتاب‌هایش دست روی موضوعات مهمی نمی‌گذارد! کتاب‌های دوبلی در سراسر دنیا پرفروش، محبوب و تاثیرگذار هستند و مخاطب‌های او برای کتاب‌های جدیدش سر از پا نمی‌شناسند!

نظرات کاربران

hossein
۱۳۹۹/۱۲/۰۲

به نظرم به جای خوندن کتاب هایی که توهم موفقیت و پولدار شدن رو بوجود میارن و تلف کردن وقتمون ، این چنین کتاب هایی رو بخونیم . درباره کتاب هم بگم که جذاب بود و درک کردن مطالبش راحت بود

- بیشتر
خورشید
۱۳۹۹/۱۱/۲۷

این کتاب خودش عالیه با این مترجم هم نور علی نوره! نویسنده کتاب ۹۹ خطا و اشتباهی که موقع تصمیم گیری و برنامه ریزی اغلب مرتکب میشیم لیست کرده و مثال های متنوعِ واقعی هم آورده تا خوب با اون

- بیشتر
محمد کیوانلو
۱۴۰۰/۰۱/۲۸

آموزنده و بعضاً خطرناک! نباید توصیه مولف در مقدمه رو که میگه بعضی از این خطاها مفید و لازم هستن، فراموش کرد. اگر قبلش دیوید هیوم رو بشناسیم بهتر متوجه این خطر میشیم... به عنوان نمونه مباحثی است که در فرهنگ ما

- بیشتر
arezo taghche
۱۴۰۰/۰۱/۲۶

سلام. خیلی عذر میخوام چرا قیمت این کتاب به دلار اینقدر گرونه؟ ١٠ دلار !!!! مگه چقدر هزینه برده ؟ درسته که ما در خارج از ایران هستیم و شاید ده دلار اونقدر نباشه برامون، اما بالاخره باید همیشه منصف

- بیشتر
lohraasb2017
۱۴۰۰/۱۲/۰۶

سلام من قصد خرید این کتابو دارم نسخه چاپی کتاب در دیجی کالا 66 هزار تومان است نسخه الکترونیکی کتاب 44500 تومان است خوب بزرگواران نسخه الکترونیکی کتاب دقیقا چه زحمتی کشیده شده که انقدر باید گران باشه خوب من

- بیشتر
ریحاگل
۱۳۹۹/۱۲/۰۹

بنظرم همه ی اعضای خانواده باید این کتابو بخونن ، خط بطلان روی توهمات بیخودیمون میکشه ، تازه ادم متوجه اشتباهات فکریش میشه

سید رضا حسینی
۱۴۰۰/۰۵/۱۰

من این کتاب رو تو قسمت طاقچه بی نهایت داشتم برخی از کتاب‌های نشر چشمه به درخواست این ناشر از طاقچه امروز حذف شده و طاقچه ای ها یک کد برای دانلود رایگان به من فرستادن دستشون درد نکنه. 👍❤️☺️👏👏👏👏🤯🤣

قاصدک
۱۴۰۰/۰۶/۱۶

سلام. چندبار تلاش کردم بخونمش. نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم. انگار نامفهومه برام

Mohajerino
۱۳۹۹/۱۲/۰۸

توجه !این نظر یک نظر شخصی وسلیقه ایه! این کتاب ،یکی از بهترین کتابایی بود که توی زمینه موفقیت خوندم البته ناگزیر نمونه بعد 70% خوانش کمی سرعت خوانش کند شد وآخراشو کمی روزنامه خوانی پیش رفتم بخاطر اینکه موضوع های مختلف

- بیشتر
Mhnutio
۱۳۹۹/۱۲/۱۹

کتاب خوب و آموزنده ای هست ، نکاتش واقعا به بهتر شدن زندگی کمک میکنه و اقای فردوسی پور هم واقعا روان و خوب ترجمش کردن ، اما یه سری از جملات سنگینش نیاز به تامل بیشتری داره ، یعنی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۸۳)
در زندگی خود، چه بر این باور باشی که مردم ذاتاً خوب‌اند، چه معتقد باشی مردم ذاتاً بدند، هر روز مدرکی پیدا می‌کنی که نظر تو را تأیید کند.
کاربر ۲۸۸۱۰۶۵
اگر پنجاه میلیون نفر چیز احمقانه‌ای بگویند، آن چیز کماکان احمقانه است
Ali
«تمام مشکلات بشر ریشه در ناتوانی او در آرام و تنها نشستن در یک اتاق دارد.» این را بلز پاسکال هنگام مطالعه در خانه‌اش نوشته است.
زهرا رشیدی
هر کسی در اوج، زیبا به‌نظر می‌رسد
iamhassan
آیا ترجیح می‌دهی هزار دلار پس از یک سال دریافت کنی یا ۱۱۰۰ دلار پس از یک سال و یک ماه؟ بیشتر مردم پول بیشتر در سیزده ماه را ترجیح می‌دهند؛ کجا می‌شود بانکی با نرخ سود ماهانه ده درصد (یا سود سالانه ۱۲۰ درصد) پیدا کرد؟ انتخاب هوشمندانه‌ای است، چرا که مبلغ اضافی، هر ریسکی را که تو به خاطر چند هفته صبر بیشتر متحمل می‌شوی جبران می‌کند. سؤال دوم: ترجیح می‌دهی امروز هزار دلار نقد دریافت کنی یا ۱۱۰۰ دلار پس از یک ماه؟ اگر تو هم مثل بیشتر مردم فکر می‌کنی، احتمالاً هزار دلار نقد را انتخاب خواهی کرد. خیلی جالب است. در هر دو مورد، اگر فقط یک ماه بیشتر صبر کنی، صد دلار بیشتر می‌گیری. در مورد اول، قضیه پیچیده نیست. به خودت می‌گویی «من که می‌خواهم دوازده ماه صبر کنم؛ یک ماه بیشتر هم منتظر می‌مانم.» اما در مورد دوم قضیه فرق می‌کند. وارد شدن «حالا» باعث می‌شود ما در تصمیم‌گیری ثبات نداشته باشیم. علم، این پدیده را کاهش اغراق‌آمیز می‌نامد. به بیان ساده‌تر، هر چه یک پاداش سریع‌تر داده شود، «نرخ سود احساسی» ما هم بیشتر افزایش پیدا می‌کند و امکان این‌که زودتر تسلیم این پیشنهاد شویم بیشتر می‌شود.
12345
قبل از این‌که تصمیم بگیری کار را شروع کنی، به آینه نگاه کن و دربارهٔ چیزی که می‌بینی با خودت صادق باش.
maahnegah
به بیان مختصر، موفقیت را به خود نسبت می‌دهیم و شکست را به عوامل بیرونی. این همان خطای خدمت به خود است.
علی فروتن
اگر می‌خواهی کسی را در مورد موضوعی متقاعد کنی، بر مزایای آن تمرکز نکن، بلکه سعی کن به او نشان بدهی چگونه می‌تواند از مضرات آن رها شود.
donye.book
ما دراماتیک فکر می‌کنیم، نه کمّی.
Amirali Etemadi
پیروان واقعی آن معتقدند پیش از آن‌که بتوانیم بهشت را روی زمین تجربه کنیم، جهان باید نابود شود. بلایا، سیل، آتش‌سوزی و مرگ همه جزئی از یک نقشهٔ بزرگ‌ترند که باید اتفاق بیفتد. این پیروان وقوع هر تغییر منفی در اوضاع را تأییدی بر این پیام می‌دانند و هر پیشرفت را هدیه‌ای از سوی خدا می‌انگارند.
Amirali Etemadi

حجم

۳۲۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۵ صفحه

حجم

۳۲۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۵ صفحه

قیمت:
۷۳,۰۰۰
تومان