دانلود و خرید کتاب تاریخ حضور ایرانیان در قاره استرالیا و جزایر جنوب شرقی آسیا پیش از حضور اروپاییان حمید شفیع‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ حضور ایرانیان در قاره استرالیا و جزایر جنوب شرقی آسیا پیش از حضور اروپاییان اثر حمید شفیع‌زاده

کتاب تاریخ حضور ایرانیان در قاره استرالیا و جزایر جنوب شرقی آسیا پیش از حضور اروپاییان

انتشارات:بوستان مهر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۹از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاریخ حضور ایرانیان در قاره استرالیا و جزایر جنوب شرقی آسیا پیش از حضور اروپاییان

کتاب تاریخ حضور ایرانیان در قاره استرالیا و جزایر جنوب شرقی آسیا پیش از حضور اروپاییان نوشته حمید شفیع‌زاده، بررسی تاریخی حضور ایرانیان در قاره استرالیا است.

درباره کتاب تاریخ حضور ایرانیان در قاره استرالیا و جزایر جنوب شرقی آسیا پیش از حضور اروپاییان

استرالیا (Australia) کشوری است که در نیمکره جنوبی و در قاره اقیانوسیه قرار دارد. این کشور، ششمین کشور پهناور جهان است که در سال  ۱۹۰۱ از بریتانیای کبیر استقلال پیدا کرده است. در حاضر حاضر استرالیا ۲۵ میلیون و ۵۱۲ هزار نفر جمعیت دارد. زبان ملی کشور انگلیسی است اما در قانون اساسی آن، رسمیت ندارد. پایتخت استرالیا شهر کانبرا است. اما دو شهر سیدنی و ملبورن جز شهرهای مهم و توریستی این کشور به شمار می‌آیند. این کشور در احاطه اقیانوس آرام، اقیانوس منجمد جنوبی، اقیانوس هند و چندین دریا و خلیج قرار گرفته است و مرز خاکی با کشورهای دیگر جهان ندارد. 

اگر به تاریخ مراجعه کنیم، درمی‌یابیم که این کشور توسط اروپاییان کشف شده است و پیش از این کشف، از حدود ۶۵۰۰۰ سال قبل، بومیان استرالیا در آن سکونت داشته‌اند. اما حمید شفیع‌زاده در کتاب تاریخ حضور ایرانیان در قاره استرالیا و جزایر جنوب شرقی آسیا پیش از حضور اروپاییان با استناد به مدارک جدید، اعلام می‌کند که ایرانیان قرن‌ها قبل از حضور اروپاییان در این کشور حضور داشتند و یا به آن رفت و آمد می‌کردند. یکی از مدارک کشف شده، سکه‌های پادشاهی شیرازی است.  بهرحال، غربیان، این نشانه‌ها را نادیده گرفتند و سعی در نابودی آن داشتند. 

از ۲۵۰۰ سال پیش اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد ایرانیان به تمام نقاط جنوب شرق آسیا و دریای چین و ژاپن راه داشتند. هم از راه خشکی و هم از راه دریا. جزایر بسیاری را می‌توان در این نواحی پیدا کرد که نام ایرانی دارند. تشابه زبان نوشتاری، آداب و رسوم، لباس و ... را هم نمی‌توان نادیده گرفت.

کتاب تاریخ حضور ایرانیان در قاره استرالیا و جزایر جنوب شرقی آسیا پیش از حضور اروپاییان نیز در پی کشف همین تشابه‌ها و اثبات ریشه‌های تاریخی حضور ایرانیان در استرالیا است.

کتاب تاریخ حضور ایرانیان در قاره استرالیا و جزایر جنوب شرقی آسیا پیش از حضور اروپاییان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب تاریخ حضور ایرانیان در قاره استرالیا و جزایر جنوب شرقی آسیا پیش از حضور اروپاییان اثری جالب برای تمام دوست‌داران کتاب‌های تاریخی است. 

بخشی از کتاب تاریخ حضور ایرانیان در قاره استرالیا و جزایر جنوب شرقی آسیا پیش از حضور اروپاییان

حقیقت این است که قبل از جیمز کوک افراد زیادی از اروپا برای پیدا کردن این سرزمین اقدام کرده بودند؛ ولی آن‌ها نمی‌توانستند این سرزمین را پیدا کنند و اگر هم به طور اتفاقی از کنار آن یا جزیره‌ایی از آن رد می شدند متوجه نبودند که اینجا کجاست. در نهایت جیمز کوک دست به دامان چند راهنمای محلی به نام توپایا و اومای می‌شود که در واقع آن‌ها دست پرورده مکتب دریانوردی ایرانیان بودند.

نکته جالب در کشف استرالیا به وسیله جیمز کوک این است که این سرزمین به خوبی در انگلستان و اروپای آن زمان شناخته شده بود. حداقل صدها سند و نقشه وجود دارد که این مطلب را ثابت می کند. اما جالب تر اینکه کسی قادر نبود با این همه نقشه و سند به آن سرزمین با این همه وسعتش که حدودا سی برابر جزیره انگلیس است برود. علت آن نداشتن امکانات یا وجود دشمن خارجی نبود بلکه علت آن نداشتن علم دریانوردی و نقشه خوانی بود. 

نظرات کاربران

دی ۱۴۰۰ y
۱۴۰۰/۰۲/۰۲

کتاب جالبی است و واقعیاتی که پنهان کردن و غربی ها حقایق تاریخ را به نام خودشون تغییر دادن را افشا می کند

کاربر ۵۶۷۴۷۳۱
۱۴۰۲/۰۲/۲۹

از کتابهای خاص که خط به خط برای جویندگان علاقه مند منبع و کلیدواژه در اختیار میگذارد.

farzin
۱۴۰۱/۱۰/۰۳

نام مایان در دوجای ایران وجود دارد یکی در دهستان دامغان استان سمنان ایران و دیگری در قزوین دهستان قاقازان غربی قرار دارد که اونی که در سمنان است آثار باستانی دارد که در حال تخریب کردن اند و دیگری هم از پایین

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان