دانلود و خرید کتاب چالش های والدین در رابطه با بی نظمی های کودکان و نوجوانان و شیوه های اصلاح آن محسن ایمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چالش های والدین در رابطه با بی نظمی های کودکان و نوجوانان و شیوه های اصلاح آن اثر محسن ایمانی

کتاب چالش های والدین در رابطه با بی نظمی های کودکان و نوجوانان و شیوه های اصلاح آن

معرفی کتاب چالش های والدین در رابطه با بی نظمی های کودکان و نوجوانان و شیوه های اصلاح آن

چالش های والدین در رابطه با بی نظمی های کودکان و نوجوانان و شیوه‌ های اصلاح آن کتابی با موضوع روان‌شناسی کودک و نوشته  دکتر محسن ایمانی و الهام شیروانی است.

درباره کتاب چالش های والدین در رابطه با بی نظمی های کودکان و نوجوانان و شیوه‌ های اصلاح آن

نظم و ترتیب یکی از مهم‌ترین قوانین طبیعت و هستی است. و نظم در زندگی فردی و اجتماعی افراد بسیار مؤثر است و رعایت آن علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه، کیفیت انجام کارها را نیز به‌مراتب بالا می‌برد. زمانی که تفکر نظم‌گرا در انسان شکل بگیرد، می‌توان امیدوار بود که به‌جای پیگیری شتابزدهٔ یک هدف، سعی می‌شود که بانظم و سازمان‌دهی بر ارزش و بازدهی کارها افزوده و هدف را به شکل و راه منطقی دنبال نمایند.

در این راستا، یکی از چالش‌هایی که والدین با آن مواجه هستند، بی‌نظمی‌های فرزندان در خانه است و یکی از مشکلاتی که والدین برای حل آن به مراکز مشاوره مراجعه می‌نمایند و از آن به‌شدت گله‌مند می‌باشند، مسئله بی‌نظمی فرزندان بوده و گاه این موضوع برای آنان به‌قدری حاد شده است که دیگر تحمل ملاحظه آن را ندارند و به دلیل بروز بحران به یک مشاور و یا یک روان‌شناس مراجعه می‌نمایند.

با توجه به نقش و اهمیت خانواده، باید گفت که زمانی آرامش، هماهنگی و نظم در یک‌خانه وجود خواهد داشت که هر چیزی در سر جای خود باشد. یعنی با تفکر منظم و سیستماتیک، امور خانه طراحی و برنامه‌ریزی و اجرا می‌گردد که مهم‌ترین پیام آن تحقق سلامت روانی در یکایک اعضای یک خانواده است.

در این اثر در فصل نخست نظم و انضباط و ضرورت و فواید آن تشریح شده و در فصل دوم به بررسی علل بی‌نظمی و انواع بی‌نظمی‌ها در کودکان و نوجوانان و پیامدهای آن پرداخته شده است. فصل سوم نیز به ارائه راهکارها و نحوه زدودن آن اختصاص دارد.

 خواندن کتاب چالش های والدین در رابطه با بی نظمی های کودکان و نوجوانان و شیوه‌های اصلاح آن را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

 والین و مربیان مخاطبان اصلی این کتاب‌اند.

نظم در دوره نوجوان

اما نظم و انضباط در دوران نوجوانی مقولهٔ دیگری است. نوجوانی به دلایل شرایط خاص و حساس خود، رفتار متفاوتی را می‌طلبد. ابتدا به‌اختصار به معرفی دوران نوجوانی می‌پردازیم:

ویژگی‌های دوران نوجوانی:

نوجوانی دوره‌ای از زندگی است که نخستین تجارب زندگی در حساس‌ترین دوران رشد انسان رخ می‌دهد. که فرد دچار تغییر و تحولات محسوسی می‌شود، که ما عموماً آن را با نام "بلوغ" می‌شناسیم، که طی آن بی‌نظمی‌های شدیدی در ابعاد مختلف وجودی فرد هم چون: احساس، عاطفه، جنسی، جسمانی و مانند این‌ها مشاهده می‌شود که متعاقب آن نوجوان احساس آشفتگی درونی شدیدی می‌کند، از سوی دیگر، دوره‌ای است که شعله‌های حس استقلال نوجوان زبانه می‌کشد و وی خواهان ابراز آن است. هم‌چنین برخی تصورات خاصی نسبت به این دوران دارند به نظر آنان نوجوانان دمدمی‌مزاج، افراط‌گرا، بی‌بند بار، پیرو مد و یا شورشی هستند. عده‌ای از روان شناسان بر این باورند که نوجوانان به دنبال کسب و کشف هویت هستند و احتمالاً به دنبال جستجو و اتخاذ شیوه و سبک مشخصی در زندگی می‌باشند که ممکن است به‌نوعی، این حالت بی‌نظمی حاصل همان کنجکاوی آنان باشد. بااین‌حال، می‌توان گفت، رابطه مستقیمی بین پراکندگی نقش و بی‌نظمی وجود دارد و اگر پذیرش این وضعیت برایتان مشکل است، بهتر است به‌گونه‌ای رفتار نمایید که این ریخت‌وپاش و بی‌نظمی به بیرون از حریم خصوصی نوجوان انتقال نیابد. بی‌نظمی و اصطلاحاً شلختگی او در این دوران را می‌توان اعتراضی مستقیم به نفوذ و سلطه والدینش قلمداد کرد. او با مرتب نکردن اتاقش و درهم‌ریختگی آن، قصد بر آن دارد که حریم و قلمرو ای را برای خود مشخص نماید و از آن طریق سعی بر شناخت خود دارد و خودش را پیدا می‌کند. ازنظر او مرتب نکردن اتاقش روشی است که به‌وسیله آن می‌تواند به والدینش اجازه ورود یا داخل نشدن به اتاق خود را بدهد. هم‌چنین ممکن است او این بی‌نظمی را از همان اوان کودکی به‌واسطه زندگی در یک محیط نامنظم آموخته باشد که با ورود به این دوره از زندگی و برخی از مشخصه‌های مختص و طبیعی این دوران، از شدت بیشتری نیز برخوردار می‌گردد و به‌مراتب با بی‌نظمی و ریخت‌وپاش بیشتری تکرار می‌شود. اما به‌تدریج با کسب هویت کاهش می‌یابد و بدین ترتیب نوجوان به‌سوی نظم بیشتری خواهد رفت. البته رشد فزاینده نوجوان نیز عاملی است که گاه باعث به هم خوردن تعادل در وی می‌گردد و در اثر این ناهماهنگی‌ها ممکن است که گاهی دست او به‌طور ناخودآگاه به شئ‌ای اصابت نماید و باعث پرتاب آن شده و موجب بی‌نظمی در محیط بشود که البته با رشد بیشتر نوجوانان این مشکل از طریق هماهنگ‌تر شدن اعضای گوناگون بدن وی، این نظم در او حاکمیت بیشتری پیدا می‌کند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱۱۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان