دانلود و خرید کتاب سفر به مرکز زمین ژول ورن ترجمه مجید ریاحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سفر به مرکز زمین اثر ژول ورن

کتاب سفر به مرکز زمین

معرفی کتاب سفر به مرکز زمین

کتاب سفر به مرکز زمین نوشته ژول ورن است که با ترجمه مجید ریاحی منتشر شده است. ژول ورن را پدر ادبیات علمی تخیلی جهان می‌دانند که با آثارش دنیای ادبیات را متحول کرد. کتاب سفر به مرکز زمین داستان مردی است که به دنبال یافتن اعماق زمین سفری را آغاز می‌کند.

درباره کتاب سفر به مرکز زمین

اوتو لیندانبراک کتابی قدیمی به زبان ایسلندی دارد که فکر می‌کند درآن اشاره شده است که بعضی دهانه‌های آتشفشان به اعماق زمین و دنیای ناشناخته آن راه دارند، پس با برادرزاده‌اش و یک نفر دیگر سفری را به اعماق زمین شروع می‌کنند، اما این سفر آن‌قدرها که فکر می‌کردند آسان نیست، زیرا موجوداتی که روی زمین سال‌ها قبل منقرض شده‌اند هنوز در اعماق زمین زندگی طبیعی‌شان را دارند و بعضی از آنها بسیار خطرناک هستند، این سفر پر از هیجان است و خواننده را با خودش به دنیای خیالی ژول ورن می‌برد. 

خواندن کتاب سفر به مرکز زمین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات علمی تخیلی پیشنهاد می‌کنیم

درباره ژول ورن

ژول ورن در ۸ فوریه ۱۸۲۸م در شهر نانت (یکی از شهرهای شرقی فرانسه) متولد شد. پدرش پی یر ورن در سال ۱۸۲۷م با دختری به نام سوفی الوت دالفری از نانت ازدواج کرد. خانواده ی دالفری بسیار از این ازدواج خرسند بودند، چرا که پی یر فرزند یکی از صاحب منصبان استان پروونس در فرانسه بود. پی یر ورن که دلبستگی به آموختن و خواندن داشت، به کار وکالت پرداخت. ژول ورن یه برادر به نام پل و سه خواهر به نام‌های آنا، ماتیلد و ماری داشت. در سال ۱۸۳۹میلادی ژول ورن سوار بر کشتی پستی شد و به نخستین دریانوردی دور و درازش پرداخت و به هند رفت. پس از بازگشت، در سال ۱۸۴۴میلادی در دبیرستان نانت نام‌نویسی کرد و به آموختن سخنوری و فلسفه روی آورد.

او با الکساندر دوما آشنا شد. او که دلبسته‌ی ذوق و قریحه‌ی ژول ورن جوان شده بود، وی را زیر بال و پر خود گرفت و حتی برای دیدن نمایشنامه‌ها او را به لُژ ویژه‌ی خود می‌فرستاد. در سال ۱۸۴۹میلادی با الهام از الکساندر دوما سه نمایشنامه نوشت که یکی از آنها بسیار برای الکساندردومای پدر جذاب بود.

در سال ۱۸۶۶میلادی که ژول ورن به اوج نام‌آوری و کامیابی خود رسیده بود، برای خود یک کشتی گردشی خرید و آن را به نام پسرش سن میشل نام گذاری کرد. این قایق ماهیگیری دفتر کار و مرکز مطالعه او شمرده می شد و هنگامی که در دریای مانش دریانوردی یا در روی رودخانه سن کشتی می‌راند، درهمان هنگام به اندیشیدن می‌پراخت و دستاورد اندیشه‌های خود را به گونه اثرهای جاودانی به روی کاغذ می‌آورد

ژول ورن در ۲۴ مارس ۱۹۰۵میلادی بر اثر بیماری دیابت، در شهر امیان درگذشت. ژول ورن را پدر ادبیات علمی تخیلی می‌دانند.

بخشی از کتاب سفر به مرکز زمین

او همیشه عاشق نسخه‌های خطی کتاب‌ها و آثار منحصربه فرد بود و درحالی که به پیشانیش می‌زد، می‌گفت:

 - عالی است! عالی است!

 از نظر من چنان کتاب کهنه‌ای این قدر سر و صدا نداشت، ولی به نفعم بود که این حرف را نمی‌زدم. به جای این کار سعی کردم علاقه نشان بدهم و پرسیدم کتاب در مورد چیست و او با علاقه گفت که موضوع درباره شاهزاده‌های نروژی است که به سرزمین یخ‌ها تبعید شده بودند. پرسیدم که کتاب به چه زبانی نوشته شده و آیا به آلمانی ترجمه شده است؟ عمو گفت که ابداً برای ترجمه ارزش قائل نیست و هر کتابی را به زبان اصلیش می‌خواند و این کتاب به زبان ایسلندی نوشته شده و اسباب تأسف است که من این زبان را نمی‌دانم. می خواستم در این مورد با عمو شوخی کنم که ناگهان کاغذی از وسط کتاب روی زمین افتاد. پروفسور مثل گرسنه‌ای که یک تکه نان دیده باشد، آن را قاپید. این کاغذ حدود پنج اینچ در سه اینچ بود و به شکل عجیبی تا خورده بود. خطی هم که مطالب کاغذ به وسیله ی آن نوشته شده بود، عجیب به نظر می رسید. عمو مدتی با دقت به این سند نگاه کرد و گفت که این خط رونیک است، ولی برای من مهم این بود که بدانم موضوع چیست. حالا من کاملا متقاعد شده بودم که خط رونیک را فقط برای گیج کردن آدم‌های بیچاره اختراع کرده اند و به خاطر همین وقتی دیدم عمویم همان قدر از رونیک می‌داند که من می دانم، از شادی سر از پا نمی‌شناختم.

معرفی نویسنده
عکس ژول ورن
ژول ورن
فرانسوی | تولد ۱۸۲۸ - درگذشت ۱۹۰۵

ژول ورن با نام کامل ژول گابریل ورن، ۸ فوریه ۱۸۲۸ در نانت فرانسه به دنیا آمد. خانواده او وضع مالی خوبی داشتند. پدر ژول ورن دوست داشت پسرش در رشته حقوق تحصیل کند و البته که پسر به خواسته پدر احترام گذاشت. اما علاقه او به ادبیات، داستان و نمایشنامه‌نویسی به حدی زیاد بود که زندگی حرفه‌ای آینده او را شکل داد. او در آن دوران نمایشنامه‌های تراژدی می‌نوشت و این موضوع، سبب برانگیخته شدن مخالفت اعضای خانواده‌اش با او شده بود. آن‌ها از اینکه می‌دیدند او مطالبی غمگین می‌نویسد، ناراحت بودند.

نظرات کاربران

کتاب باز
۱۴۰۰/۰۶/۲۱

کتاب خوبی بود اگرچه زمان خودش یه کتاب فوق العاده بوده که بزرگسالان رو هم خیلی تحت تاثیر میذاشته اما به نظرم الان یه کتاب خوب هست که برای نوجوان ها میتونه فوق العاده باشه و خیلی تحت تاثیرشون بذاره

- بیشتر
محمد جواد
۱۴۰۰/۱۲/۲۱

سلام، من این کتاب رو خودم دارم از نشر افق اون ۳۳۲ صحفه دار ولی نمی دونم چرا این ۱۳۳ صحفه بیشتر نداره؟ لطفا پاسخ من را بدهید. ولی در کل کتاب خوبی هست.

milad.no78
۱۴۰۲/۰۴/۱۹

این کتاب یکی از بهترین کتابای با موضوع علمی تخیلی هستش و دلیل اینکه کتابای ژول ورن اینقدر عالین اینه که این نویسنده قبل از اینکه هر کتابی میخواسته بنویسه کلی مقاله راجب اون موضوع میخونده و کلیم تحقیق میکرده

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۱ صفحه

حجم

۴۴۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۱ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان