دانلود و خرید کتاب جزیره اسرارآمیز ژول ورن ترجمه مجید ریاحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جزیره اسرارآمیز اثر ژول ورن

کتاب جزیره اسرارآمیز

معرفی کتاب جزیره اسرارآمیز

کتاب جزیره اسرارآمیز نوشته ژول ورن است که با ترجمه مجید ریاحی منتشر شده است. کتاب جزیره اسرارآمیز یکی از آثار مشهور پدر رمان علمی تخیی تاریخ است. این کتاب خواننده را با خود به سفری حیرت‌انگیز می‌برد و دنیای تازه‌ای را به او نشان می‌دهد.

درباره کتاب جزیره اسرارآمیز

کتاب در سال ۱۸۶۵ روایت مس‌شود و اتفاقات در خلال جنگ‌های داخلی آمریکا، پیش می‌آید. پنج نفر  با یک بالن از زندانی در شهر ریچموند در ایالت ویرجینیای آمریکا فرار می‌کنند. آنها هفت هزار مایل  بر روی اقیانوس آرام در طوفانی سنگین پرواز می‌کنند و  در آخرین لحظات نابودی بالن، در جزیره‌ای غیر مسکونی و ناشناخته در جنوب اقیانوس آرام فرود می‌آیند. وقتی بالن آنها نزدیک رسیدن به خشکی است، مهندس اسمیت به دریا سقوط می‌کند و درحال مرگ است اما چیزی مرموز او را نجات می‌دهد. آنها ۴ سال در این جزیره زندگی می‌کنند و کم‌کم یاد می‌گیرند که از خودشان مقابل حیوانات و اتفاقت طبیعی محافظت کنند. اما اتفاق عجیب این است که هربار خطری بزرگ و جدی آنها را تهدید می‌کند نیرویی مرموز آنها را نجات می‌دهد، همین زمان است که آنها متوجه می‌شوند این نیروی مرموز کاپیتان نمو صاحب زیردریایی کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا است کهبا زیر دریایی‌اش اطراف جزیره زندگی می‌کند، اما اتفاقات بدی در راه است...

خواندن کتاب جزیره اسرارآمیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های علمی تخیلی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ژول ورن

ژول ورن در ۸ فوریه ۱۸۲۸م در شهر نانت (یکی از شهرهای شرقی فرانسه) متولد شد. پدرش پی یر ورن در سال ۱۸۲۷م با دختری به نام سوفی الوت دالفری از نانت ازدواج کرد. خانواده ی دالفری بسیار از این ازدواج خرسند بودند، چرا که پی یر فرزند یکی از صاحب منصبان استان پروونس در فرانسه بود. پی یر ورن که دلبستگی به آموختن و خواندن داشت، به کار وکالت پرداخت. ژول ورن یه برادر به نام پل و سه خواهر به نام‌های آنا، ماتیلد و ماری داشت. در سال ۱۸۳۹میلادی ژول ورن سوار بر کشتی پستی شد و به نخستین دریانوردی دور و درازش پرداخت و به هند رفت. پس از بازگشت، در سال ۱۸۴۴میلادی در دبیرستان نانت نام‌نویسی کرد و به آموختن سخنوری و فلسفه روی آورد.

او با الکساندر دوما آشنا شد. او که دلبسته‌ی ذوق و قریحه‌ی ژول ورن جوان شده بود، وی را زیر بال و پر خود گرفت و حتی برای دیدن نمایشنامه‌ها او را به لُژ ویژه‌ی خود می‌فرستاد. در سال ۱۸۴۹میلادی با الهام از الکساندر دوما سه نمایشنامه نوشت که یکی از آنها بسیار برای الکساندردومای پدر جذاب بود.

در سال ۱۸۶۶میلادی که ژول ورن به اوج نام‌آوری و کامیابی خود رسیده بود، برای خود یک کشتی گردشی خرید و آن را به نام پسرش سن میشل نام گذاری کرد. این قایق ماهیگیری دفتر کار و مرکز مطالعه او شمرده می شد و هنگامی که در دریای مانش دریانوردی یا در روی رودخانه سن کشتی می‌راند، درهمان هنگام به اندیشیدن می‌پراخت و دستاورد اندیشه‌های خود را به گونه اثرهای جاودانی به روی کاغذ می‌آورد

ژول ورن در ۲۴ مارس ۱۹۰۵میلادی بر اثر بیماری دیابت، در شهر امیان درگذشت. ژول ورن را پدر ادبیات علمی تخیلی می‌دانند.

بخشی از کتاب جزیره اسرارآمیز

هنگام صبح، چهار تن از سرنشینان بالن دوازده ساعت بعد از سقوط از هوا به خشکی قدم گذاشتند. آنها درحالی که از شدت گرسنگی نزدیک بود از پا در بیایند به جستجوی هاردینگ پرداختند. نب برده‌ی آزاد شده هاردینگ تاب و توان از کف داده بود و می‌خواست به قیمت جانش هم که شده منجی خود را پیدا کند. او سراسیمه به هر طرف می‌دوید و هاردینگ را صدا می‌زد و معتقد بود که چون هاردینگ فقط دو دقیقه قبل از آن ها به دریا افتاده است، نباید زیاد از ساحل دور باشد. همه در ساحل می‌دویدند و هاردینگ را صدا می‌زدند. طول آن جزیره بیش از دو مایل نبود و به خاطر مه غلیظی که همه‌جا را پوشانده بود، نمی‌توانستند جزیره بزرگ‌تری را که آن سوی جزیره‌ی کوچک قرار داشت ببینند. با طلوع آفتاب هوا روشن تر شد و مه غلیظ اندکی از بین رفت و آنها جزیره بزرگی را با درختان سرسبز و تپه‌های فراوان دیدند. این جزیره با کانالی به جزیره ی کوچکی که آن ها در آن بودند وصل می‌شد. نب خود را به آب انداخت تا به هر قیمتی که شده هاردینگ را پیدا کند. او توانست فاصله دو جزیره را در نیم ساعت طی کند. سپس از صخره ی بزرگی بالا رفت و سایر همراهانش دیگر نتوانستند او را ببینند. اسپیلت می‌خواست دنبال نب برود ولی پانکراف که دریانورد باتجربه ای بود، جلوی او را گرفت و به او هشدار داد که تا قبل از فرو نشستن آب دریا صبر کند.

معرفی نویسنده
عکس ژول ورن
ژول ورن
فرانسوی | تولد ۱۸۲۸ - درگذشت ۱۹۰۵

ژول ورن با نام کامل ژول گابریل ورن، ۸ فوریه ۱۸۲۸ در نانت فرانسه به دنیا آمد. خانواده او وضع مالی خوبی داشتند. پدر ژول ورن دوست داشت پسرش در رشته حقوق تحصیل کند و البته که پسر به خواسته پدر احترام گذاشت. اما علاقه او به ادبیات، داستان و نمایشنامه‌نویسی به حدی زیاد بود که زندگی حرفه‌ای آینده او را شکل داد. او در آن دوران نمایشنامه‌های تراژدی می‌نوشت و این موضوع، سبب برانگیخته شدن مخالفت اعضای خانواده‌اش با او شده بود. آن‌ها از اینکه می‌دیدند او مطالبی غمگین می‌نویسد، ناراحت بودند.

نظرات کاربران

امیرحسین پورحسین
۱۴۰۰/۰۷/۱۶

به نظرم کتاب به شدت خلاصه شدست و نمیتونید اون تصور سازی ایی که باید رو از داستان داشته باشید ( کتابی که من خوندم حدود ۸۵۰ صفحه بود این در کمال تعجب ۱۰۷ صفحه است! ) یکی از زیبایی

- بیشتر
محمدرضا
۱۴۰۲/۰۱/۱۱

نشر پنگوئن خیلی این کتاب را خلاصه کرده نسخه اصلی شامل دو جلد و هر جلد حدود 600 صفحه است!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۴۰۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان