دانلود و خرید کتاب راهنمای متخصصان بالینی برای همبودهای ADHD بزرگسالان جوزف سادک ترجمه سجاد بشرپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای متخصصان بالینی برای همبودهای ADHD بزرگسالان اثر جوزف سادک

کتاب راهنمای متخصصان بالینی برای همبودهای ADHD بزرگسالان

معرفی کتاب راهنمای متخصصان بالینی برای همبودهای ADHD بزرگسالان

کتاب راهنمای متخصصان بالینی برای همبودهای ADHD بزرگسالان (مطالعات موردی) نوشته جوزف سادک است که با ترجمه دکتر سجاد بشر پور و محسن بیات منتشر شده است.

درباره کتاب راهنمای متخصصان بالینی برای همبودهای ADHD بزرگسالان

اختلال نقص توجه/ بیش‌فعالی یکی از رایج‌ترین اختلالات دوران کودکی است که حدود نیمی از موارد این اختلال تا دوران بزرگسالی ادامه می‌یابد. امروزه تحقیقات بسیار زیادی در حوزه این اختلال وجود دارد. تحقیقات نشان داده‌اند که بیشترین مشکل این اختلال در بزرگسالی به حوزه تمرکز و توجه برمی‌گردد. تکانش گری با افزایش سن کاهش می‌یابد و ممکن است خود را به‌گونه‌ای دیگری نشان دهد. تمرکز اصلی اکثر تحقیقات و درمان‌ها به دوران کودکی است و به بزرگسالی این اختلال توجه کمی شده است.

در بزرگسالی علائم شبیه سایر اختلالاتی است که در حوزه تمرکز و تکانش گری مشکل دارند. اگر در تشخیص دقت انجام نشود ممکن است منجر به شکست درمان شود. یکی از سایر مشکلاتی که درمان این اختلال را دشوار نموده است وجود اختلالات همبود است که در برخی علائم یکسان هستند و باید در حوزه توجه متخصصان بالینی قرار گیرد. اختلالاتی مثل اختلال شخصیت مرزی، مصرف مواد و اختلال دوقطبی بسیار شبیه به ADHD هستند. گروهی دیگر نیز ممکن است برای دسترسی به داروها و منافع اقدام به تمارض این اختلال کنند.

این راهنما از یک رویکرد مبتنی بر مطالعهٔ موردی برای توضیح نحوه تشخیص و مدیریت ADHD در کنار اختلالات همبود استفاده می‌کند. باوجود پیچیدگی این موضوع، هر مورد منجر به یک چشم‌انداز منحصربه‌فرد نسبت به بیماران ADHD می‌شود. رویکرد مناسب در توصیف موردها اجازه می‌دهد تا متخصصان بالینی به تشخیص افتراقی گسترده‌تر دست بزنند و سپس به یک برنامه و درک روشنی برسند. هر مورد از طریق بررسی پیشینهٔ تحقیق در زمینه‌های مختلف مانند همه‌گیرشناسی، سبب‌شناسی، تشخیص و روش‌های مدیریت حمایت می‌شود.

فصل‌های موجود در این کتاب برخی از اختلالات مهمی که با ADHD همبود هستند را بررسی می‌کند مانند اختلالات افسردگی، دوقطبی، مصرف مواد و شخصیت. یک فصل به بررسی تمارض و ADHD و یک فصل به یافته‌های جدیدی که در مورد ارتباط بین چاقی و ADHD بحث می‌کنند اختصاص داده شده است این کتاب شامل موردهای کاربردی و مناسب برای متخصصان بالینی است و سوابق پژوهشی مروری گسترده واضح وجود دارد. در این کتاب منابع متعددی برای کمک به روان‌درمانگران وجود دارد که بر دانش خود در مورد بیماری‌های همبود با ADHD بیفزایند این‌ها عبارت‌اند از: پرسشنامه‌ها، مقیاس‌های درجه‌بندی، وب‌سایت‌ها و منابع فراوان.

این راهنما فقط برای مقاصد آموزشی تهیه شده است. حوزه‌های متفاوتی در مورد ADHD وجود دارد که در این راهنما ثبت‌نشده است، ما خوانندگان را تشویق می‌کنیم که به‌روزرسانی اطلاعات خودشان در این مورد به‌طور منظم ادامه دهند.

 خواندن کتاب راهنمای متخصصان بالینی برای همبودهای ADHD بزرگسالان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان و متخصصان روان‌شناسی بالینی مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب راهنمای متخصصان بالینی برای همبودهای ADHD بزرگسالان

 تاریخچه بیماری فعلی و بررسی سیستم‌ها:

لیا کار فروشگاه را از ۶ ماه پیش آغاز کرده است و احساس می‌کند که مدیر فروشگاه از کار او راضی است، اما صندوقدارهای دیگر از او متنفر هستند و دلشان می‌خواهد او فروشگاه را ترک کند. او گفت: هیچ کدام از آن‌ها نگفته‌اند که از او متنفر هستند، اما از احساساتش در مورد آن‌ها اطمینان دارد و گفت: که مشتری‌ها برایش عالی هستند چون آن‌ها به او می‌گویند که بسیار نگران است. لی اشتباهاتی در کارها انجام می‌دهد و معاون مدیر آن‌ها را به‌طور مختصر بیان کرده است؛ بنابراین او تصمیم گرفته به مرخصی استعلاجی برود.

علائم خلق: بیمار تغییرات خلقی ساعتی را که از دامنهٔ زودرنجی به افسردگی یا خوشی ناگهانی تبدیل می‌شود و همچنین فقدان انگیزه و به تعویق انداختن کارها را گزارش می‌دهد. او باوجود داشتن وزن ایده آل، سعی می‌کند وزنش را کم کند بنابراین آنچه می‌خورد را بررسی می‌کند، اما مصرف غذا را محدود نمی‌کند. وقتی لی نوجوان بود از مواد میلین‌دار و ضد یبوست زیاد استفاده می‌کرد، اما دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کند. بیمار پرخوری و تخلیه انجام نمی‌دهد. او احساسات پایدار عزت‌نفس۲ پایین را شرح می‌دهد درحالی‌که انرژی و اشتهایش او خوب است. از فعالیت‌های فضای باز، فیلم‌ها و بازی‌های ویدئویی لذت می‌برد. او هیچ قصد و برنامه‌ای برای خودکشی ندارد؛ اما تهدید می‌کند اگر تضمینی برای ماندن در کاراش وجود نداشته باشد خودکشی می‌کند.

هنگامی‌که پریشان می‌شود بر روی بازوان دستش خراش ایجاد می‌کند. لی شرح داد که توجه و تمرکز او از زمانی که به یاد می‌آورد ضعیف بوده است. احساس گناه را انکار می‌کند، خواب او بی‌کیفیت است و در اواسط شب به‌طور مکرر بیدار می‌شود. او فکر می‌کند اکثر این علائم از وقتی‌که نوجوان بود شروع شده و از آن موقع به بعد این علائم باقی‌مانده‌اند.

علائم اضطراب: بیمار به‌طور مزمن۳ در مورد افرادی که او را دوست ندارد نگران است و از اینکه مرکز توجه نیست ناراحت است، گرچه در ظاهر خوب به نظر می‌رسد وزن بدن او خوب است. لی می‌تواند نگرانی‌های خود را کنترل کند، اما همیشه احساس بی‌قراری می‌کند. غربالگری برای اختلال وسواسی فکری-عملی (OCD)، اختلال استرس پس از سانحه و اپیزودهای وحشت‌زدگی منفی بود (این اختلال‌ها را نداشت).

- مصرف الکل و مواد: لیا میل داشت هر هفته مشروب بخورد و تعطیلات آخر هفته ۱۲-۲۴ لیوان مشروب می‌خورد تا اینکه مست کند. زمانی که در پارتی‌ها به او داروهای خیابانی۴ پیشنهاد می‌شود با کمال میل آن‌ها را می‌پذیرد. لی ۴ سال پیش از کوکائین و LSD استفاده می‌کرد اما دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کند. در حال حاضر وقتی‌که نمی‌تواند بخوابد مقدار کمی ماری جوآنا مصرف می‌کند. مصرف الکل و داروها را از ۱۴ سالگی شروع کرده است و به الکل به‌عنوان یک مشکل نگاه نمی‌کند. الکل را مفید و سرگرم‌کننده توصیف می‌کند.

- روان‌پریشی: لی احساس می‌کند که مردم پشت سر او حرف می‌زنند. «آن‌ها مثل من نیست‌اند و به من خیره می‌شوند» و گفت ارتباطش را با بسیاری از آن‌ها قطع کرده است. غربالگری۵ برای توهم۶ و هذیان۷ منفی بود.

- تاریخ روان‌پزشکی گذشته: در طی ۹ سال گذشته، پذیرش‌های متعدد کوتاه‌مدت (کمتر از یک هفته) در بیمارستان داشته است. او هرگز بیان نکرد که برای سلامتی روانی سرپایی به بیمارستان مراجعه کرده بود. لی چندین داروی ضدافسردگی SSRI/SNRI داشته که مصرف آن را بعد چند هفته به دلیل عوارض جانبی غیرقابل‌تحمل یا عدم مؤثر بودنشان با نظر خودش قطع کرده بود.

- تاریخچه پزشکی: هیچ حساسیتی وجود ندارد. از نظر جسمی فردی سالم است. در ۱۵ سالگی یک سقط جنین داشته است.

- تاریخچه خانوادگی: لی دارای یک برادر و یک خواهر است. والدینش هنگامی‌که او ۴ ساله بوده طلاق گرفته‌اند. پدربزرگ و مادربزرگ پدری لیا سوءمصرف مواد مخدر و الکل دارند. مادر و برادرش او به افسردگی و اضطراب تشخیص داده شده‌اند. خواهرش به اختلال نقص توجه/ بیش‌فعالی۸ (ADHD) مبتلا است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
درمان هسته سندرم ADHD ممکن است باعث عملکرد بهتر، ناراحتی کمتر، کنترل بیشتر بر رفتار، احتمال مشارکت بیشتر و فایده بیشتر روان‌درمانی می‌شود
Tilda
درمان اصلی برای BPD روان‌درمانی است. از دید صاحب‌نظران رفتاردرمانی دیالکتیک، ممکن است در بیماران بزرگسال ADHD به‌عنوان مکمل داروها باشد.
Tilda

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان