دانلود و خرید کتاب هاکلبری فین مارک تواین ترجمه شیما محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هاکلبری فین اثر مارک تواین

کتاب هاکلبری فین

معرفی کتاب هاکلبری فین

کتاب هاکلبری فین نوشته مارک تواین است. این کتاب با ترجمه روان شیما محمدی منتشر شده است. هاکلبری فین داستانی جذاب است که توانست آثار ادبی آمریکا با زبان عامیانه را دچار یک تحول بزرگ کند، ارنست همینگوی این کتاب را یکی از بهترین کتاب‌های عمرش می‌داند. 

درباره کتاب هاکلبری فین

هاکلبری فین نوجوانی است که در خانه‌ای با یک پدر الکلی متولد می‌شود. او بعد از چند سال پدرش را گم می‌کند. بعد از مدتی او با تام سایر آشنا و دوست می‌شود. تام سایر نام اثر دیگری از مارک تواین است. تام او را به‌دست فردی به نام بیوه می‌سپارد و همراه با خواهرش دوشیزه واتسون زندگی می‌کند که یک برده سیاه به اسم جیم دارد. پدرِ هاکلبری فین او را پیدا می‌کند و او را در کلبه‌ای در دل جنگل زندانی می‌کند. هاکلبری فین از دست پدرش فرار می‌کند و داستان‌های جذاب می‌سازد.

این کتاب سال‌ها به‌خاطر ادبیات عامیانه و الفاظ رکیک در آمریکا محبوب نبود و علیه‌اش مقالات بسیاری منتشر می‌شد. اما کم‌کم ارزشش شناخته شد و در سال‌های بعد اقتباس‌های سینمایی بسیاری از آن ساخته شد.

خواندن کتاب هاکلبری فین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مارک تواین

ساموئل النگ هورن معروف به مارک تواین در ۳۰ نوامبر سال ۱۸۳۵م در فلوریدا از توابع ایالت میسوری دیده به جهان گشود. او نویسنده، روزنامه نگار و فکاهی نویس مشهور آمریکایی است. مارک در خانواده ای با ایمان و تهی دست زندگی می‌کرد. به فاصله ی کمی پس از تولد مارک خانواده ی او به هانی بال مهاجرت کردند و دوران کودکی و نوجوانی او در این منطقه سپری شد. در دوران تحصیالت ابتدایی شاگردی متوسط بود، اما به قول خودش هیچ دانش آموزی در هجی کردن کلمات به پایش هم نمی‌رسید. مارک در سال ۱۸۴۷م که ۱۲ سالش بود، پدر خود را از دست داد و ناگزیر شد که درس خود را رها کند و به عنوان شاگرد در چاپخانه‌ای مشغول کار شد. سال‌های رشد و نوجوانی او توأم بود با افسانه‌هایی درباره  حملات سرخ پوستان و هجوم ِ راهزنان ِ غارت‌گری که در غار زندگی ِ مخفی داشتند و همچنین ماجراهای ِ قایق های بخار و نزاع بر سر بردگی سیاهان. او با داستان‌های پر ماجرای خود مانند تام سایر و هاکلبری فین به نویسنده‌ای جهانی بدل شد و در سراسر جهان خوانندگان فراوانی یافت. او که به تلفظ و نحوه‌ی ادای کلمات و جملات بسیار دقیق و حساس بود موفق شد نوع جدیدی از ِ گفتار محاوره‌ای را به داستان نویسی در آمریکا معرفی کند.

مارک در ۲۱ آوریل سال ۱۹۱۰م دیده از جهان فرو بست. آخرین اثر او بیگانه  اسرار آمیز نام دارد که پس از مرگ او در سال ۱۹۱۶ میلادی منتشر شد. آثار چاپ نشده او نیز در سال ۱۹۴۰ میلادی انتشار یافت.

بخشی از کتاب هاکلبری فین

دو سه قدم که دور شدیم تام به من گفت بهتر است محض خنده، جیم را به درخت ببندیم، اما من معتقد بودم که جیم بیدار می‌شود و شر به پا می‌کند و همه می‌فهمند که من در خانه نبوده‌ام. بعد تام گفت باید شمع بردارد. به آشپزخانه رفتیم. تام سه تا شمع برداشت و به جایش پنج سنت گذاشت، یعنی که پول شمع‌ها را داده‌ایم. من نفسم در می‌رفت برای این که از خانه در بروم، ولی هوش و ِ حواس تام به این بود که سر جیم بازی در بیاورد. درحالی که دل دل می‌زدم، منتظر تام ماندم و با هم از باغ بیرون رفتیم. تام گفت که کاله جیم را از روی سرش برداشته و به یک شاخه آویزان کرده است. بعدها جیم تعریف می کرد که جادوگرها دور دنیا گردانده بودنش و بعد هم برای این که ردی از خودشان بر جا بگذارند، کالهش را به شاخه درخت آویزان کرده بودند. همین قصه باعث شد که جیم کم کم باد زیر بغلش بیافتد و به نوکرهای دیگر کم محلی کند. آنها هاج و واج به قصه ی جیم گوش می کردند و طوری سراپای او را برانداز می کردند که انگار از دنیای دیگری آمده است. هر وقت یکی از سیاه‌ها می‌خواست از جادوگرها حرف بزند جیم می‌گفت:

 - هه! شما چی حالیتون میشه. و سکه پنج سنتی را نشان می داد و می گفت که جادوگرها سکه را به عنوان طلسم گذاشته اند تا هر وقت الزم شان داشته باشد، به آن ورد بخواند و جادوگرها بیایند. معلوم بود جیم که جادوگرها سوارش شده بودند و به او طلسم داده بودند دیگر به درد نوکری نمی‌خورد.

معرفی نویسنده
عکس مارک تواین
مارک تواین
آمریکایی | تولد ۱۸۳۵ - درگذشت ۱۹۱۰

ساموئل لنگهورن کلمنس یا در واقع همان مارک تواین معروف، یکی از مشهورترین نویسندگان اخلاق‌گرای آمریکایی است. داستان‌ها و رمان‌های او به دلیل داشتن جزئیات جذاب، طنز گیرا و شخصیت‌های به‌یادماندنی، در سراسر جهان فراگیر شده‌اند. آثار تواین طی سال‌ها تبدیل به برخی از تاثیرگذارترین آثار تاریخ ادبیات کلاسیک آمریکا شده‌اند.

نظرات کاربران

سم!!!
۱۴۰۰/۰۸/۱۷

کتاب پر مفهومیه... توصیه میکنم بخونید ... من هفت هشت سال پیش خونده بودم... چند روز پیش هم شروع کردم وخوندم ... عالیه...

nik0022
۱۳۹۹/۱۲/۲۶

هاک فین ادامه تام سایره

طیبه
۱۴۰۱/۰۳/۲۷

NZVRQ9SZJNK کد ۸۰ درصد تخفیف، امروز فقط تایم داره

کاربر ۳۸۹۲۵۰۶
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

گنده

شبرنگ
۱۴۰۰/۰۳/۲۶

کتاب خوبیه ولی بیشتر بدرد بچه ها میخوره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۵۸۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان