دانلود و خرید کتاب مشکلات یادگیری پیتر وستوود ترجمه فهیمه آرین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مشکلات یادگیری

کتاب مشکلات یادگیری نوشته پیتر وستوود است که با ترجمه فهیمه آرین و حبیب امانی منتشر شده است. این کتاب سعی دارد اطلاعات مفیدی در اختیار معلمان بگذارد تا کودکانی که اختلال یادگیری دارند را رها نکنند و به آن ها کمک کنند.

درباره کتاب مشکلات یادگیری

بزرگ‌ترین گروه از دانـش‌آموزان دارای نیـازهای ویـژه در مـدارس را، دانش‌آموزان مبتلا به مشکلات یادگیری، تشکیل می‌دهند. بیشتر مدارس ما آمادگی لازم برای برآوردن نیازهای یادگیری این‌گونه دانش‌آموزان را ندارند. به همین سبب تعداد بسیار زیادی از این دانش‌آموزان بدون یادگرفتن سواد کافی، مهـارت‌های اجـتماعی و حساب  که برای پاسخ‌گویی به نیازهای زندگی روزمره لازم است-، مدرسه را ترک می‌کنند. 

در گزارش نهایی بررسی مداخلات به‌موقع برای کودکان مبتلا به مشکلات یادگیری آمده است که رفتن به مدرسه برای این دانش‌آموزان به شدت ایجاد اضطراب می‌کند؛ زیرا آن‌ها می‌دانند که در کسب حمایت دیگران ناتوان هستند. به همین سبب باید خودشـان بر مـشکلات‌شان غلبه کرده و آن را مدیریت کنند تا بتوانند توانایی‌های بالقوه خود را به حداکثر برسانند. این کمیته به این نتیجه رسیدکه «یک مسئله اساسی وجود دارد و آن این‌که، این کودکان مانند گروه هم‌سن خود پیشرفت نمی‌کنند زیرا نه یک سیستم آموزشی معین وجود دارد و نه نیازهای یادگیری آن‌ها مشخص شده است» 

کتاب مشکلات یادگیری سعی دارد به معلمان کمک کند با روشی اصولی و درست به این کودکان کمک کنند.

خواندن کتاب مشکلات یادگیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام معلمان و والدینی که با کودکت درگیر مشکلات یادگیری روبه‌رو هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مشکلات یادگیری

بسیاری از اوقات نقاط ضعف دانش‌آموزان در سوادآموزی، مشکلات مشابهی را در ریاضیات پایه به همراه دارد. این مشکلات در سوادآموزی و حساب بر پیشرفت دانش‌آموزان در تمام زمینه‌های برنامه درسی مدرسه تأثیر منفی دارد. به نظر می‌رسد افراد مبتلا به مشکلات یادگیری برای کنار آمدن با تکلیفی که معلمان برای آن‌ها تعیین می‌کنند، فاقد راهبردهای مؤثر در یادگیری هستند که این امر به پیشرفت کم آنها منجر می‌شود. در حال حاضر در تعریف دانش‌آموزان مبتلا به مشکلات یادگیری در کوئینزلند از ضعف در هر سه حوزه (خواندن، نوشتن و حساب) استفاده می‌شود: «... کسانی که دسترسی آن‌ها به برنامة درسی به دلیل مشکلات کوتاه مدت یا دائمی در خواندن و نوشتن، حساب، و یا یادگیری چگونگی یاد گرفتن محدود شده است» (وزارت آموزش و پرورش، a۲۰۰۲، ص ۱).

تومی (۲۰۰۶، ص ۹۳) در توصیف نمونه بارز پاسخ در کلاس درس این دانش‌آموزان اظهار کرده است:

بسیاری از این دانش‌آموزان از مشارکت کلامی در طول درس اجتناب می‌کنند، به نظر می‌رسد به موضوع علاقه‌مند نیستند، و بحث‌های کلاس را به عنوان فرصت‌های یادگیری درک نمی‌کنند. این نگرش آن‌ها به عنوان مکانیسمی دفاعی به کار می‌رود که آن‌ها را از تحقیر شدن احتمالی با دادن پاسخ اشتباه و افشای نارسایی‌های تحصیلی، محافظت می‌کنند.

بر اساس نظر چن و ون‌کراینورد (۱۹۹۸، ص ۲۱):

درک اساسی از مشکلات یادگیری از منظر رویکرد پردازش اطلاعات این است که این دانش‌آموزان اغلب مشکلاتی را در جمع‌آوری، تفسیر، ذخیره‌سازی، تغییر و بازیابی اطلاعات دارند. به طور خاص، آن‌ها در راهبردهای یادگیری فعال خود به خودی و یا اطلاعاتی که قبلاً در طی این عملیات شناختی آموخته‌اند، شکست می‌خورند.

هیچ چک لیست پیشرفت یا رفتاری معتبری که دانش‌آموزان مبتلا به مشکلات یادگیری کلی را از دیگر دانش-آموزان مبتلا به ناتوانی‌های ویژه یادگیری متمایز کند، وجود ندارد. البته به چنین چک‌لیستی هم نیازی نیست زیرا تمام دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری کلاس، دامنه‌ای از ویژگی‌های مشابه را نشان می‌دهند (کاوال و همکاران، ۲۰۰۵).

نظرات کاربران

کاربر 5287095
۱۴۰۲/۰۹/۱۵

بسیار کتاب کاربردی و عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان