دانلود و خرید کتاب پرواز شبانه آنتوان دوسنت اگزوپری ترجمه شهناز مجیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرواز شبانه اثر آنتوان دوسنت اگزوپری

کتاب پرواز شبانه

انتشارات:نشر پنگوئن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پرواز شبانه

کتاب پرواز شبانه نوشته آنتوان دوسنت اگزوپری، خلبان و خالق داستان مشهور شازده کوچولو و ترجمه شهناز مجیدی است. او در این کتاب به شرح دلاوری‌ها و کارهای تحسین برانگیز پیشتازان هوایی پرداخته است. 

در سال ۱۹۳۳ فیلمی به کارگردانی کلارنس براون و بازی کلارک گیبل، هلن هیز، میرنا لوی، جان باریمور، لیونل باریمور و رابرت مونتگومری با اقتباس از این رمان ساخته شد.

درباره کتاب پرواز شبانه

وقایع داستان در آمریکای جنوبی اتفاق می‌افتد، در دورانی که هوانوردی تجاری کاری قهرمانانه بود و خود اگزوپری هم در سال ١٩٢٩ مدیر پست هوایی آرژانتین بود. 

او در این رمان، زندگی رئیس یک شرکت پست هوایی، به نام «ریویر» و گروه خلبانان او را شرح می‌دهد. ریویر، شخصیت اصلی رمان، برای خود یک هدف اصلی تعیین کرده و آن این است که برای رساندن محموله‌های پستی، هواپیما وسیله نقلیه‌ای سریع‌تر از قطار است به این شرط که خلبانان وادار به کار بسیار خطرناک پرواز شبانه شوند تا، به این ترتیب، زمان صرفه‌جویی شده در روز، در شب از دست نرود.

شبی فابیان، که یکی از خلبانان پست هوایی است، در حین پرواز در طوفان گم می‌شود. حالا ریویر باید هم ماجرای گم شدن او را به همسرش خبر بدهد و هم باید به کارش ادامه دهد؛ کاری که جان خلبانان دیگر را هم به خطر می‌اندازد. 

در سال ۱۹۳۱ کتاب پرواز شبانه جایزه فمینا را برد و نام اگزوپری را بر سر زبان‌ها انداخت.

کتاب پرواز شبانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب پرواز شبانه را به تمام کسانی که به ادبیات فرانسه و آثار اگزوپری علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره آنتوان دوسنت اگزوپری

آنتوان دو سنت اگزوپری در ۲۹ ژوئن ۱۹۰۰ در لیون فرانسه متولد شد. در دوران تحصیل در دبستان و دانشکده گاهی ذوق شاعری و نویسندگی خود را با سرودن قطعاتی می‌آزمود. اگزوپری تا قبل از جنگ جهانی دوم، خلبان تجاری موفقی بود. اما با آغاز جنگ، به نیروی هوایی فرانسه آزاد در شمال آفریقا پیوست.

اگزوپری در صحرای آفریقا دیداری با یک کوک داشت. این دیدار مایه‌ی الهام نوشتن داستان شازده کوچولو شد. کتاب شازده کوچولو به بیش از سیصد زبان ترجمه شده و بارها مورد اقتباس تئاتری و سینمایی قرار گرفته است.

آنتوان دو سنت اگزوپری در ۱۹۴۴ در حادثه‌ای که برای هواپیمایش رخ داد درگذشت. او بعد از مرگ به عنوان قهرمان ملی فرانسه شناخته شد.

معرفی نویسنده
عکس آنتوان دوسنت اگزوپری
آنتوان دوسنت اگزوپری
فرانسوی | تولد ۱۹۰۰ - درگذشت ۱۹۴۴

آنتوان دوسنت اگزوپری، نویسنده و خلبان فرانسوی است که با جاودانه «شازده کوچولو» در تاریخ ادبیات جهان ماندگار شد. او که یک خلبان غیرنظامی موفق در پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است، با برافروخته شدن شعله‌های جنگ به نیروی هوایی فرانسه پیوست. اما اشغال زودهنگام و رعدآسای فرانسه توسط قوای نازی، او را بر آن داشت تا به آمریکا برود و به جریانی بپیوندد که می‌کوشید ایالات متحده را مجاب کند تا وارد جنگ شود. سپس باز در جایگاه یک خلبان جنگی به نیروهای ارتش آزادی‌بخش فرانسه پیوست. او در این زمان از نظر سنی برای این کار پرخطر، نسبت به دیگر خلبانان، مسن‌تر و آسیب‌پذیرتر بود. در یکی از پروازهای عملیاتی بر فراز مدیترانه، ناپدید شد و به نظر می‌رسد در همین زمان جان باخته باشد.

نظرات کاربران

Tannaz
۱۴۰۰/۰۱/۱۲

بخونید جذاب بود حتما امتحانش کنید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۳۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۴۳۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان