دانلود و خرید کتاب سپید دندان جک لندن ترجمه شیما محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سپید دندان اثر جک لندن

کتاب سپید دندان

نویسنده:جک لندن
انتشارات:نشر پنگوئن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سپید دندان

کتاب سپید دندان نوشته جک لندن، نویسنده مشهور آمریکایی است. سپید دندان یکی از مشهورترین آثار داستانی جهان است که در طبیعت روایت می‌شود و اقتباس‌های بسیاری از آن شده است. این کتاب روایتی خواندنی در قلب طبیعت است.

درباره کتاب سپید دندان

جک لندن تصاویر دقیق و پر از جزئیاتی را در داستانش با گیرایی و سرزندگی توصیف می‌کند که برای کودکان و نوجوانان کوتاه و آماده شده است.

سپید دندان داستان زندگی یک سگ گرگی دورگه را از زمان تولدش تا تنها شدنش در قبیله سرخپوست‌ها و تلاشش برای بقا و زندگی را روایت می‌کند. او در طول زندگی اش با آدم های مختلفی زندگی و به آنها خدمت می‌کند و حوادث تلخ و شیرین زیادی را تجربه می‌کند. زمینــه اصلــی در سرتاســر رمــان ســپید دنــدان، طبیعت گرایـی اســت. به طور کلــی طبیعت‌گرایـی بــه افــرادی اشــاره می‌کنـد کــه بــه زندگی نگرشی کامــلا علمــی دارند. در ایــن داســتان، نگــرش طبیعــت‌گرایانــه اعتقــاد دارد کــه انســان‌ها و ســایر موجــودات، قربانیــان وراثــت و محیــط زیســت پیرامــون خــود هســتند. 

زمینــه محیــط زیســت در ابتــدای کتــاب سـپیددنـدان، آنجا نشـان داده می‌شـود کـه جـک لنـدن چشـم انداز را بـه وضــوح توصیــف می‌کنــد و بــه صورتــی اســتادانه خرابکاری‌هــای شــیطانی را بـا عوامـل طبیعت‌گرایـی ترکیـب می‌کنـد. از سـوی دیگـر داسـتان سـپید دنـدان بـا رویکـرد جبرگرایـی بیولوژیکـی و اجتماعـی نوشـته شـده اسـت.

این اثر مقابل اثر دیگر جک لندن، آوای وحش دانسته می‌شود. در «آوای وحش» سگی اهلی در فرایندی به موجودی وحشی تبدیل می‌شود و سپید دندان گرگ زاده‌ای است که کم‌کم اهلی می‌شود. از این کتاب اقتباس‌های سینمایی موفق بسیاری وجود دارد.

خواندن سپید دندان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به نوجوانان و بزرگسالان علاقه‌مند به داستان پیشنهاد می‌کنیم

درباره جک لندن 

جـان گریفیـث چنـی ملقـب بـه جـک لنـدن در روز ۱۲ ژانویـه ۱۸۷۶ میلادی چشم بـه جهـان گشـود و در روز ۲۲ نوامبـر ۱۹۱۶ میلادی چشـم از جهـان بسـت. او یـک نویسـنده‌ی سوسیالیسـت آمریکایـی بـود. آثـار او ماننـد آوای وحـش و گـرگ دریا و سـپید دنـدان بـا اسـتقبال زیـادی از طـرف مـردم روبـه‌رو شـد. او جـزو نخسـتین نویسـندگان آمریکایـی بود کـه از راه نوشـتن بـه ثـروت زیـادی دسـت یافـت. او صحنه‌هایــی را کــه در کتاب‌های خــود بــه قلــم درآورده را بــا چشــم خـود دیـده و قهرمانـان بیشــتر داســتانهایش کســانی هســتند کــه با او معاشـرت داشـته‌اند. 

جــک در ســال ۱۸۸۹ میلادی در کارخانــه‌ی قوطی ســازی کاری ســخت و دشــوار پیـدا کرد. بعـد بـا پولی کـه از نامادریـش وام گرفـت، قایقـی خریـد و بـه دزدی صـدف پرداخـت. او در سـال ۱۸۹۳ میلادی بـه عنـوان کارگـر بـا یـک کشـتی شـکار شـیر دریایـی به ژاپـن رفـت. بازگشـت او بـا بحـران اقتصـادی سـال ۱۸۹۳ میلادی و مبـارزات کارگـری هم زمـان شـد.

او مدتـی بـی‌کار و ولگـرد بـود و در شـهر بافلـو بـه زنـدان افتـاد. بعـد از رهایـی بـه شـهر اوکلنـد بازگشـت و بـه دبیرسـتان رفـت و ایـن دوره‌ی تحصیلـی را تمـام کرد. او خیلـی دوسـت داشـت کـه بـه دانشـگاه کالیفرنیـا بـرود و پـس از سـه مـاه کوشـش فشـرده، بالاخـره در آن جـا پذیرفتـه شـد. امـا بـه دلیـل بی‌پولـی بـه ناچـار پـس از یـک سـال تحصیـل دانشـگاه را رهـا کرد. در سـال ۱۸۹۷ بـا کشـتی و همـراه بـا دیگـر جوینـدگان طـلای کلوندایـک بـه شـهر داوسـون در یـوکان رفـت. در آن جـا بیمـار شـد و پزشـکی او را درمـان کرد. داسـتان کوتـاه برپـا کـردن آتـش یـادگار ایـن دوره از زندگـی او اسـت. 

نظرات کاربران

✴⋆ 🎀 𝐸𝓁𝒶𝒽𝑒 🎀 ⋆✴
۱۴۰۱/۰۵/۲۲

چقدر عالی بود چیزی جز این ندارم ک بگم خیلی خفن بود توصیفات جوری بود که کشیده میشدی تو داستان بدون خستگی این توانایی و بهت میده که یکسره بشینی و تمومش کنی. حتمن بخونیدش

امیرمحمد
۱۴۰۰/۰۶/۰۱

عالی. این کتاب شما را مجذوب خودش میکنه به طوری که اصلا متوجه نمیشی زمان چجوری میگذره

آنیلا
۱۴۰۱/۰۱/۲۷

عاشق این کتاب شدم پر از لحظه‌هایی که میتونستم خودم رو توش تصور کنم و بخشی از داستان بدونم، توصیه میکنم بخونید و اگر قصد دارید عزیزی رو به کتابخوونی تشویق کنید حتما این کتاب رو بهش هدیه بدید. جذاب و

- بیشتر
mohsen
۱۴۰۰/۱۲/۲۲

هرچند کتاب کم حجمی است ولی مملو از اشتباهات تایپی، آنقدر زیاد که گاهی لذت خواندنش را از بین میبرد، من متن اصلی را نخواندم بنابرین در مورد ترجمه نظری ندارم ولی کلا فضای بی روحی بر آن حاکم بود،

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۶۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

حجم

۸۶۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان