دانلود و خرید کتاب چنگیزخان چه کسی بود؟ نیکو مدینا ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چنگیزخان چه کسی بود؟ اثر نیکو مدینا

کتاب چنگیزخان چه کسی بود؟

معرفی کتاب چنگیزخان چه کسی بود؟

کتاب چنگیز خان چه کسی بود؟ نوشته نیکو مدینا است که با ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی است. کتاب چنگیز خان چه کسی بود؟ یکی از کتاب‌های مجموعه به سوی موفقیت است که به نوجوانان کمک می‌کند تا بهتر شخصیت‌های م مشهور را بشناسند.

درباره کتاب چنگیز خان چه کسی بود؟

تموچین پسربچه‌ای بود که متفاوت از دیگران بزرگ شد. در چهار سالگی، او می‌توانست به تنهایی اسب سواری کند و کمی بعد، در حالی که ایستاده بود این کار را می‌کرد! هنگامی که پاهای او به اندازه کافی بلند شد که به رکاب‌ها برسد، هنگام سواری تیراندازی می‌کرد و حتی کمند هم می‌انداخت. این پسر همان کسی بود که تبدیل به بزرگ‌ترین غارتگر و کشورگشای عصر خودش شد. یعنی چنگیز خان. این کتاب داستان زندگی چنگیزخان است که شما را به قلب تاریخ می‌برد و با سرگذشت یکی از بزرگ‌ترین جنگ‌جوهای تاریخ آشنا می‌کند. این کتاب با تصاویری جذاب و داستانی پرکشش زندگی چنگیزخان را از تولد تا مرگ روایت می‌کند. 

خواندن کتاب چنگیز خان چه کسی بود؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اینم کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی چنگیزخان پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب چنگیز خان چه کسی بود؟

مادر تموچین، هولون، از مردم منطقۀ استپ شرقی بود. در شانزده سالگی با یکی از مردان قبیله مرکید به نام چیلدو ازدواج کرد. این مرد مسیری طولانی را طی کرد تا به خواستگاری او بیاید. هنگام بازگشت چیلیدو و همسرش به قیبلۀ خود، کسی در حال تماشای آنها بود.

او یسوگی بود که با شاهین خود در حال شکار بود و این زن و شوهر را از بالای صخره مشاهده کرد. به نظر او هولون بسیار زیبا به نظر می‌رسید. علی‌رغم اینکه یسوگی قبلاً همسر داشت و هولون هم ازدواج کرده بود، اما تصمیم گرفت که همسر دیگری نیز اختیار کند. از این رو او با اسب به قبیلۀ خود بازگشت و با برادرانش و به تعقیب تازه عروس و شوهرش پرداختند. 

هولون می‌دانست که آنها نمی‌توانند از دست این مردان بگریزد بنابراین به چیلیدو گفت که فرار کند؛ زیرا در صورت اسیری حتماً کشته می‌شد، بنابراین چیلیدو فرار کرد و یسوگی، هولون را دزدید و به قبیلۀ خود برد. این چشم‌اندازی از زندگی وحشی در منطقۀ استپ بود: بی‌رحم، خشن ماجراجویانه.

اینطور بوده است که زندگی هولون با یسوگی شکل گرفت. مردم قبیله در اینجا برای زندگی ‌ بز، گوسفند و اسب پرورش می‌دادند. یسوگی در منطقه‌ای زندگی می‌کرد که چمنزارها با کوه های جنگلی وجود داشت. آنها دام کمی داشتند و برای تهیه غذا در جنگل شکار هم می‌کردند: جوندگان، پرندگان، ماهی‌ها و هرچه می‌توانستند صید کنند.

در بهار ۱۱۶۲، حدود یک سال پس از ربوده شدن، هولون کودکی را برای یسوگی به دنیا آورد.

تموچین، پسری که روزی چنگیزخان خوانده می‌شود، در تپه‌ای مشرف به رودخانه اونون، در نزدیکی مرز امروزی مغولستان و سیبری به دنیا آمد. یسوگی تازه از جنگ با قبیله تاتار در شرق برگشته بود. او پسرش را به خاطر جنگجویی که در نبرد کشته بود تموچین نامگذاری کرد. تموچین با بازی در کنار رودخانه اونون با برادران و خواهران کوچکترش بزرگ شد. او همچنین دو برادر ناتنی داشت: بگتر و بلگوتی. 

نظرات کاربران

کاربر 7424053
۱۴۰۲/۰۸/۰۲

من زندگی نامه چنگیز خان رو مطالعه کردم چنین چیزی داخلش نبود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان