دانلود و خرید کتاب به تو گوش می دهم و آنچه می گویی را درک می کنم مایکل اس. سورنسن ترجمه آرزو خوشابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به تو گوش می دهم و آنچه می گویی را درک می کنم اثر مایکل اس. سورنسن

کتاب به تو گوش می دهم و آنچه می گویی را درک می کنم

معرفی کتاب به تو گوش می دهم و آنچه می گویی را درک می کنم

کتاب به تو گوش می دهم و آنچه می گویی را درک می کنم نوشته مایکل اس سورنس اشت. این کتاب که با ترجمه آرزو خوشابی منتشر شده است تکنیک‌های ساده، کاربردی و اثبات شده‌ای ارائه می‌دهد که با آن می‌توانید هرگونه رابطه‌ای در زندگیتان را بهبود بخشید.

درباره کتاب به تو گوش می دهم و آنچه می گویی را درک می کنم

این کتاب قوانینی بیان می‌کند که به شما کمک می‌کند از پس مشکلات بر بیایید و روابتان را ترمیم کنید. زمان خواندن کتاب متوجه می‌شوید که تنها راه به کار بستن این اصول و قواعد، تا دریابید تا چه حد قدرتمند عمل می‌کنند، این است که خودتان امتحانشان کنید. باید تمرینشان کنید. آن‌ها را به کار ببندید. برای همین، هر جا که نویسنده احساس کرده لازم است، داستان‌ها و تحقیقاتی را ذکر کرده که از نظرش دارای ارزش افزوده‌ای هستند و جایی که دیده ضروری نیستند از مطرح کردنشان خودداری کرده است. هدف او این بوده که این کتاب را بشود سریع مطالعه کرد؛ چیزی که بتوانید ظرف یک آخر هفته تمامش کنید و هر وقت هم نیاز پیدا کنید دوباره سری به آن بزنید.

خواندن کتاب به تو گوش می دهم و آنچه می گویی را درک می کنم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال راهی برای زندگی شادتر هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب به تو گوش می دهم و آنچه می گویی را درک می کنم

«این‌که به تو گوش دهند و شنیده شوی، یکی از والاترین خواسته‌های قلب هر انسانی است. و آن‌هایی که گوش دادن به دیگران را می‌آموزند، دوست‌داشتنی‌ترین و محترم‌ترین افراد هستند.»

ریچارد کارلسون

بیشتر افراد عبارت بالا را می‌خوانند و می‌گویند: «یقیناً افراد دوست دارند که بهشان گوش داده شود ـ این‌که تعجبی ندارد. اگر من شنونده‌ی خوبی باشم، مردم به من احترام می‌گذارند و محبوب دل همه می‌شوم.» این موضوع صحت دارد، اما چیزی که روی می‌دهد کمی بیش از آن است. به بخش دوم عبارت (و به نظر من که خیلی مهم است) توجه کنید: این‌که به تو گوش دهند و شنیده شوی، یکی از والاترین خواسته‌های قلب هر انسانی است. این تمایز نشان می‌دهد که میان به تو گوش دادن و تو را شنیدن، تفاوت وجود دارد و ما به عنوان انسان در طلب هر دوی آن هستیم.

آیا برایتان پیش آمده با کسی صحبت کنید و ببینید دارد با دقت به همه‌ی کلمات شما گوش می‌کند، اما به نظر می‌رسد که نتوانسته منظور شما را بفهمد؟ یا شاید منظورتان را هم بفهمد، اما به وضوح معلوم باشد که از نظر احساسی و موقعیتی انگار جای دیگری است؟ آن شخص به شما گوش می‌کند، اما واقعاً شما را نمی‌شنود. اکنون، می‌دانم که شنیدن از نظر فنی یک حس است (برای مثال، گوش‌های ما به ما اجازه می‌دهند که صداها را بشنویم)، اما ما اغلب از عبارت «دارم گوش می‌کنم» به معنای «تو را درک می‌کنم» یا «می‌فهمم چه می‌گویی» استفاده می‌کنیم. یعنی همان نوع شنیدنی ـ درک حقیقی و ایجاد ارتباط ـ که در طلب آن هستیم.

که این سؤال را مطرح می‌کند: چطور نشان می‌دهید که واقعاً دارید به فردی گوش می‌کنید؟ این همان جایی است که موضوعْ جالب می‌شود. شنوندگان خوبِ واقعی در دنیا، کاری بیش از گوش دادن انجام می‌دهند. آن‌ها گوش می‌کنند، تلاش می‌کنند بفهمند و سپس همدلی می‌کنند. این سومی همان فوت کوزه‌گری است ـ ترکیب جادویی.

فقط گوش نکنید، چیزی هم بگویید

زنی را می‌شناختم که در گوش دادن عالی بود، ولی در همدلی کردن هیچ استعدادی نداشت. هنگامی که از تجربه‌ای مهیج یا دشواری که از سر گذرانده بودم با او حرف می‌زدم، معمولاً رو به رویم می‌نشست و با نگاهی خالی از احساس وقتی صحبتم تمام می‌شد گویی از من می‌پرسید: «همین؟ تمام شد؟»

یک شب، متوجه نکته‌ی مهمی شدم. پس از تعریف کردن ماجرایی که خیلی درباره‌اش هیجان داشتم، همین که داستانم را تمام کردم (و آرام گرفتم، چون معمولاً داستان‌گویی‌ام با حرکات دست و صورت و هیجانم همراه‌اند) به او نگاه کردم و همان صورت بی‌تفاوت را مقابل خودم دیدم. او گفت: «خوبه.»

و همین بود. 

نظرات کاربران

بهناز
۱۴۰۱/۰۱/۰۳

نمی دونم چرا نظری ثبت نشده راجب این کتاب، شاید چون کتاب جدیدی هستش، من که خوشم اومد ، جالب بود برام ، راهکارها و مثال هاش👏👌

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
شنوندگان خوبِ واقعی در دنیا، کاری بیش از گوش دادن انجام می‌دهند. آن‌ها گوش می‌کنند، تلاش می‌کنند بفهمند و سپس همدلی می‌کنند. این سومی همان فوت کوزه‌گری است ـ ترکیب جادویی.
احسان رضاپور
«این‌که به تو گوش دهند و شنیده شوی، یکی از والاترین خواسته‌های قلب هر انسانی است. و آن‌هایی که گوش دادن به دیگران را می‌آموزند، دوست‌داشتنی‌ترین و محترم‌ترین افراد هستند.» ریچارد کارلسون
احسان رضاپور
با تجربه‌هایش ارتباط برقرار کرده بودم. این‌که دردش را حس کردم و نخواستم کاری برای بهبود آن پیدا کنم، یا برایش موعظه نمایم، یا بگویم که از آن هم عبور می‌کند. در آن لحظات، همه‌ی کاری که می‌توانستم انجام دهم این کمک بود که دردش را، خشم و آشفتگی‌اش را ببینم. این‌که همه‌ی این‌ها برایم قابل درک هستند. او حق داشت ـ و خیلی هم نیاز داشت ـ که کسی آن را حس کند.
احسان رضاپور
«این را به خاطر بسپارید که هر کسی را که ملاقات می‌کنید از چیزی می‌ترسد، چیزی را دوست می‌دارد، و چیزی را از دست داده است.»
احسان رضاپور

حجم

۲۶۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲۶۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان