دانلود و خرید کتاب بیایید خودخواه باشیم! ساسان حبیب‌وند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بیایید خودخواه باشیم!

کتاب بیایید خودخواه باشیم! نوشته ساسان حبیب‌وند یکی از کتاب‌های مجموعه کتاب‌های کوچک خودشناسی است. این مجموعه به شما کمک می‌کند خودتان را بهتر بشناسید و با کشف زوایای پنهانی وجودتان به اطلاعات بیشتری از خودتان دست پیدا کنید.

درباره کتاب بیایید خودخواه باشیم!

تاکنون به این موضوع اندیشیده‌اید که وجود شما به‌عنوان یک انسان از چه ابعادی تشکیل شده است؟ آیا سعی کرده‌اید یک طرح کلان و کلی از خصوصیات و نیازهای خود ترسیم کنید؟ برای نویسنده این سؤال، همواره پرسشی جذاب و بااهمیت بوده است، به‌خصوص که در دست داشتن یک نقشه کلی از وجود خویش، به شناخت ما از نیازها و قابلیت‌های‌مان کمک شایانی خواهد کرد و نقشی محوری در برنامه‌ریزی برای شادمانی و شکوفایی‌مان خواهد داشت.

در کتاب بیایید خودخواه باشیم! نویسنده قصد دارد آنچه را که در تلاش برای پاسخ به این سؤال یافته‌ است با شما در میان بگذارد. 

خواندن کتاب بیایید خودخواه باشیم! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال یک زندگی شاد هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بیایید خودخواه باشیم!

منظور از کلمه‌ی "بعد" یا "ساحت" در این بحث، مجموعه‌ی نیازها، تمایلات و استعدادهای انسان است که می‌توان آنها را در یک گروه، دسته‌بندی کرد. با این معیار، به‌نظر من می‌توان گفت وجود ما به‌عنوان انسان به‌طور کلی شامل چهار ساحت اصلی است که عبارتند از: "ساحت جسمانی یا حیاتی"، "ساحت غریزی یا حیوانی"، "ساحت عاطفی یا انسانی" و "ساحت فکری یا عقلانی". در ادامه، به‌طور خلاصه، به معرفی و تشریح خصوصیات هر یک از این ساحات چهارگانه می‌پردازیم.

۱. ساحت جسمانی (حیاتی)

ساحت جسمانی یا ساحت حیاتی، همان جسم یا فیزیک یا بدن ماست. جسم یا فیزیک، بُعدی از وجود ماست که با سایر موجودات اعم از جاندار و بی‌جان، مشترک است. یعنی جسم را، هم سنگ و آهن و هوا دارند و هم خرس و موریانه و انسان و حتی باکتری. به این معنا، هر موجودی در عالم هستی دارای جسم است- مگر موجودات فراطبیعی از قبیل خدا و فرشتگان و غیره که موضوع بحث ما نیستند. البته ما انسان‌ها از جهت فیزیولژیک به جانوران و از آن میان به پستانداران تعلق داریم که خصیصه مهم آنها هوشمندی بیشتر و داشتن مغز و سیستم عصبی پیچیده‌تر است.

۲. ساحت غریزی

ساحت غریزی، آن بُعدی از وجود ماست که تنها با موجودات زنده در آن اشتراک داریم و به‌خصوص از آن‌جا که به‌عنوان بشر، از جهت زیستی به حیوانات نزدیک‌تر هستیم، غرایزمان به حیوانات شبیه‌ترند تا بالفرض به حشرات یا گیاهان. از جمله غرایز انسان می‌توان به غریزه‌ی خوددوستی یا حُب نفس و غریزه‌ی صیانت از خویش و همین‌طور غرایز گرسنگی، تشنگی، ترس، خشم و میل جنسی اشاره کرد. ساحت غریزیِ ما با احتیاجات حیاتی و زیستی‌مان در ارتباط تنگاتنگ است. کارکرد غرایز آن است که برآورده شدن نیازهای حیاتی ما را تضمین می‌کنند به این معنا که این امیال، ما را به سوی خوردن و خوابیدن و جنگ و گریز و تولید مثل سوق می‌دهند و به این منوال، تداوم بقای ما و نسل ما را پاسبانی می‌کنند.

نظرات کاربران

Parvaneh
۱۴۰۱/۰۴/۰۹

سلام کتاب بسیار عالی در زمینه خودشناسی بود، متاسفانه نطام اموزشی مارا با خودشناسی اشنا نکرده. ومن عرف نفسه فقد عرف حقه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۳۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۶۳۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان