دانلود و خرید کتاب شهر برآمده از منطق آشوب ریکاردو ام. پولسللی ترجمه فرزانه ساسان‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شهر برآمده از منطق آشوب اثر ریکاردو ام. پولسللی

کتاب شهر برآمده از منطق آشوب

معرفی کتاب شهر برآمده از منطق آشوب

کتاب شهر برآمده از منطق آشوب اثر ر چاردو ام. پولسللی و انزو تیه زی درباره خود سازمان ‌یابی و پایداری شهری صحبت می‌کند. این کتاب را با ترجمه فرزانه ساسان پور و افشار حاتمی در دست دارید. 

در این کتاب از مباحث مختلف مرتبط با پایداری شهری می‌خوانیم تا درکی بهتر از این موضوع به دست بیاوریم. نویسندگان با بررسی شیمی، فیزیک، ترمودینامیک تکاملی، اکولوژی، پیچیدگی، ابعاد مختلف برنامه ریزی شهری، ارزیابی‌ها و بررسی‌های زیست‌محیطی و معماری به مخاطبان کمک می‌کنند تا به فهمی از مبحت خود سازمان یابی و پایداری شهری برسند. 

کتاب شهر برآمده از منطق آشوب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

معماران و برنامه‌ریزان شهری مخاطبان اصلی این کتابند. 

 بخشی از کتاب شهر برآمده از منطق آشوب

در قرن پنجم پیش از میلاد، هراکلیتوسِ افسُسی به این حقیقت پی برد که تمام اجسام در جنب و جوش هستند. به استناد بخش‌هایی از مجموعه‌ی جمع‌آوری‌شده‌ی از کلمات قصار الهامی؛ در یک رودخانه، لحظه به لحظه آب تازه جریان می‌یابد و این رودخانه همان رودخانه ثابت نیست و محتویات آن نیز در حالت ثابتی قرار ندارند، اما بصورت پراکنده و یکجا به دلیل سرعت و شدت تغییرات در جریان هستند.

هراکلیتوس دنیایی را به تصویر می‌کشد که بی‌وقفه در حرکت است؛ چنانکه هیچ بخشی از طبیعت، از این حرکت مستثنی نیست. این جریان بی‌وقفه هر روز با تولد، زندگی و مرگ آشکار است، و هرگز قابل چشم پوشی نیست. با این حال، با توجه به انگاره هراکلیتوس تا همین اواخر بدون آنکه جایگاه علم در چهارچوب دقیق و منطقی مشخص ‌باشد، علم در مقابله و ستیز با دوران¬های مختلف تاریخی جریان داشته است.

سالها پس از رویدادهای مربوط به تحولات بزرگ فن‌آوری در قرن نوزدهم، ضمن اختراع انواع سیستم‌ها و ماشین‌آلات حرارتی و انقلاب صنعتی، علم همچنان از درک اهمیت حرکت زمان عاجز بود. در تلاش برای یافتن پاسخی دقیق و راه حلی برای رفع خواسته‌ها و انتظارات جامعه، مدل‌های مختلف ترمودینامیک و مکانیک کلاسیک و پس از آن مدل‌های مکانیک کوانتومی با فاکتور گرفتن از زمان و تقلیل فاکتور زمان به یک کلیت انتزاعی، زمان را به بی نهایت کوچک، تقلیل داند. از دیدگاه ترمودینامیک و فیزیک کلاسیک تحقیق و تفحص در قوانین طبیعت با ارائه‌ی توصیف قطعی و قابل نقضی از زمان صورت می‌گرفت که در آن هیچ گونه تمایزی میان گذشته و آینده مشهود نبود.

با احساس نیاز به انجام آزمایشات تجدیدپذیرکه در خدمت توسعه‌ی فن‌آوری قرارگیرند، منابع مالی بسیاری صرف سرمایه گذاری برای مطالعه‌ی بازده ایده‌آل ماشین‌آلات حرارتی و ایجاد تعادل میان گرما و کار مکانیکی شد. این کار به لحاظ تئوری تنها با فرض یک چرخه ایده آل امکان‌پذیر بود که، تبدیل حررات به انرژی جنبشی برگشت پذیر باشد، یا بعبارت دیگر در یک فرایند معکوس در همان بازه زمانی جبران شود که می‌تواند موتور را به حالت اولیه مکانیکی و گرمایی برگرداند(چرخه کارنوت).

مراحل بعدی توسعه‌ی فیزیک کلاسیک بر مبنای فرضیه‌ی جابجایی و نسبیت زمانی استوار بود، که وابسته به موقعیت مشاهده‌گر در فضا بود. حتی اسطوره‌های مربوط به سرعت و شتاب در قرن بیستم با رونمایی از ماشین‌های مسابقه و نقاشی‌های زیبای آینده‌نگرانه جشن گرفته شدند، حاکی از پیام تقلیل زمان است که به طور کامل در انحصار فضاست.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان