دانلود و خرید کتاب هیئت رزمندگان اسلام کمیل خجسته باقرزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هیئت رزمندگان اسلام اثر کمیل خجسته باقرزاده

کتاب هیئت رزمندگان اسلام

معرفی کتاب هیئت رزمندگان اسلام

کتاب هیئت رزمندگان اسلام نوشته کمیل خجسته باقرزاده است. این کتاب به نقش هیئت رزمندگان اسلام در عصر سازندگی و اصلاحات می‌پردازد و این هیئت را از آغاز تا پایان دوران اصلاحات بررسی می‌کند.

درباره کتاب هیئت رزمندگان اسلام

پس از سخنرانیِ رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ی تهاجم فرهنگی در مهرماه سال ۱۳۶۸ و استمرار آن سخنان و مطالبه و پیگیری ایشان، بسترهای لازم برای شکل‌گیری و توسعه‌ی فعالیت‌های فرهنگی ـ اجتماعی «هیئت رزمندگان اسلام» به‌ وجود آمد. این نهاد محصول فرایند، شرایط، تحولات و فضای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حاکم بر کشور در دهه‌ هفتاد بود و به‌مرور و مخصوصاً در اواخر دهه‌ هفتاد و نیمه اول دهه‌ هشتاد، نقش‌ بسیار مؤثری در حفظ گفتمان انقلاب اسلامی در برابر هجمه‌های مختلف ایفا کرد. این کتاب روند شروع و رشد هیئت رزمندگان اسلام را بررسی می‌کند.

خواندن کتاب هیئت رزمندگان اسلام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ سیاسی ایران پس از انقلاب پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هیئت رزمندگان اسلام

نظام جمهوری اسلامی ایران برآمده از انقلابی است که براساس آرمان و عقیده به پیروزی رسیده است. این نظام برای حفظ و تثبیت خود نیاز به انتقال ارزش‌هایش به نسل بعدی دارد، پس ضروری است که در پی ابزار و روش‌هایی برای تحقق این مهم باشد.

جمهوری اسلامی ایران در زمانی که حال و هوای انقلابی‌گری در آن رو به خاموشی می‌رفت و کم‌فروغ می‌شد، دست به آسیب‌شناسی و بهسازی خود برای بازسازی این روحیه زد. از این رو، پس از پایان جنگ و تا اواسط دههٔ ۸۰، این نظام در برخورد با آسیب‌هایی که به آن وارد می‌آمد، دو دورهٔ متفاوت را تجربه کرد. یکی از تدابیری که در این دو دوره برای حفظ انقلاب انجام گرفت، تأسیس و توسعهٔ «هیئت رزمندگان اسلام» به‌عنوان یک نهاد حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی در سراسر کشور بود.

هیئت رزمندگان اسلام در دورهٔ سازندگی و در مقابله با آسیب‌های تصمیم‌سازی سیاست‌گذاران فرهنگی ـ اقتصادی آن دوره به وجود آمد. پیام‌هایی که هیئت رزمندگان اسلام در این دوره برای مخاطبانش ارسال می‌کرد، عمدتاً پیام‌های سلبی بود و بیشتر نقش هشداری داشت. دلیلش هم این بود که هیئت در دورهٔ تأسیس قرار داشت، لذا راهبردش بر این اساس شکل گرفته بود که جایگاه خود را به‌عنوان یک نهاد مرجع تثبیت کند. هدف از این راهبرد هیئت رزمندگان اسلام این بود که هم نیروهای رزمنده را دوباره جمع کند ـ نیروهایی که پس از جنگ پراکنده شده بودند ـ و هم بتواند در مقابل جریان‌های انحرافی یا خرافه‌ای ایستادگی کند که در حال رخنه به درون نیروهای رزمنده بودند. 

در دورهٔ بعد، هیئت رزمندگان اسلام در مقابل جبههٔ دوم خرداد و گفتمان ضد ارزشی حاکم بر آن آرایش گرفت. در این دوره رفتار هیئت در مقابل مسائل سیاسی و فرهنگی کشور، هم جنبهٔ ایجابی به خود گرفت و هم جنبهٔ سلبی‌اش همچنان ادامه یافت. همین رفتارهای ایجابی و سلبی هیئت رزمندگان ـ که با کمک نهادهای پشتیبانش و به صورت چندلایه از خود بروز داد ـ از مهم‌ترین گام‌هایی بود که سرانجام باعث شد جریان برانداز به اهداف خود نرسد و توجه مردم در دورهٔ نهم انتخابات ریاست‌جمهوری به گفتمان ارزش‌مدار جلب شود. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۹۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان