دانلود و خرید کتاب ۹ مهارت موثر برای موفقیت جهانگیر توکلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۹ مهارت موثر برای موفقیت اثر جهانگیر توکلی

کتاب ۹ مهارت موثر برای موفقیت

معرفی کتاب ۹ مهارت موثر برای موفقیت

جهانگیر توکلی در این کتاب، ۹ مهارت موثر برای موفقیت را  از زبان بزرگان برایتان تشریح می‌کند.

درباره کتاب ۹ مهارت موثر برای موفقیت

 این کتاب دربردارنده گلچینی از بهترین‌توصیه‌های موفقیت برگرفته از آراء بزرگانی چون: آنتونی رابینز، برایان تریسی، جوزف مورفی و ... به همراه دیدگاه‌های نگارنده است. خواندن نظرات و تجربیات بزرگان و افراد موفق درباره رسیدن به موفقیت همیشه ایده‌دهنده و انگیزه‌بخش است پس درنگ نکنید و این کتاب را بخوانید. چه بسا در آینده یکی از کسانی باشید که نظراتتان را درباره موفقیت برای جویندگان آن، منتشر می‌کنید.

 خواندن کتاب ۹ مهارت موثر برای موفقیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه موفقیت در زندگی و کسب ‌و کار.

بخشی از کتاب ۹ مهارت موثر برای موفقیت

گر زندگینامهٔ بزرگان علم، سیاست، تجارت و هنر را مطالعه کنید، داشتن نوعی نظم فردی و اجتماعی در همهٔ کارها، بارزترین شباهت مشترک همهٔ این افراد خواهد بود.

در تعریف نظم، آلبرت هوبارد می‌گوید: « نظم، توانایی مجبور کردن خود به انجام کاری است، که باید در زمان معینی به اتمام رسد، چه دوست داشته باشیم، چه نداشته باشیم ».

نظم چیزی است که زندگی فردی و اجتماعی انسان را سامان می‌بخشد و از اتلاف هزینه‌های مادی و معنوی انسان جلوگیری می‌کند. کارها را پیش می‌برد و آرامش و اطمینان را در دل‌ها و روان‌ها جاری می‌سازد.

اصولاً خلقت موجودات آسمان‌ها و زمین، ستارگان و کهکشان و همهٔ قوانین طبیعت در فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ... بر اساس نظم و انضباط بنا شده است. از فواید دیگر نظم در زندگی، که حائز اهمیت است، می‌توان به غلبه بر تنبلی، ایجاد نشاط و اعتماد به نفس و تسلط بر عادات بد و به وجود آمدن حس مدیریت زمان و مدیریت فکر است که به اختصار دربارهٔ هر کدام بحث می‌شود. تنبلی چیزی نیست جز بی‌نظمی، که باعث بی‌توجهی به امورات و کارهای اساسی و سرنوشت‌ساز می‌شود و با وقت‌کشی، بطالت و فرصت‌سوزی از انجام هر کار مفید و ارزشمندی که سرنوشت فرد در انجام آن است، باعث ایجاد یک زندگی شکست‌خورده و ناموفق می‌شود. ما باید پس از فراگیری نظم و انضباط فردی و اجتماعی، می‌بایست این موضوع مهم را هم یاد بگیریم، که بیشترین انرژی را در کدام کار صرف کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را به دست آوریم. به قول برایان تریسی: « ما اغلب ۸۰٪ انرژی‌مان را صرف کارهایی می‌کنیم که تنها ۲۰٪ یا کم‌تر به ما سود می‌رسانند ». ما باید بیاموزیم که تنها ۲۰٪ انرژی واقعی را مصرف کنیم و ۸۰٪ نتیجهٔ مثبت به دست آوریم، که این قانون (۲۰ / ۸۰) آقای تریسی است. اگر ما واقعاً خواستار رسیدن به نظم و دوری از تنبلی و همچنین خواستار عملگرایی باشیم، این خواسته می‌تواند در نظم‌پذیری ما و غلبه بر سستی و تنبلی‌مان مؤثر واقع گردد. توصیه می‌شود این قانون طلایی را در رابطه با تمام کارها و فعالیت‌های روزانهٔ خود به کار ببرید، تا به طور چشمگیر شاهد تغییرات اساسی و رشد برنامه‌های موفقیت‌تان گردید. همهٔ ما به طور طبیعی می‌خواهیم، همواره در تن‌آسایی، آسوده‌طلبی و تنبلی به سر ببریم و در واقع به نوعی بی‌تفاوت یا بی‌مسئولیت نسبت به سرنوشت خود و اطرافیان‌مان باشیم. حال آن که این نوع طرز تفکر و این شیوهٔ زندگی کاملاً به ضرر ماست. به خاطر همین خواستهٔ غیرارادی است که انسان به طور ناخودآگاه مایل به انتخاب کارهای آسان و کم دردسر می‌باشد و اغلب از انجام کارهای دشوار و مسئولیت‌آور دوری می‌کند. همین عامل است که اکثریت مردم را در حالت عادی و ثابت نگه داشته و از ترقی و پیشرفت باز می‌دارد. برای دستیابی به موفقیت، ما موظفیم با انتخاب اساسی‌ترین و حساس‌ترین کارها، مکانیسم طبیعی تنبلی و تن‌پروری را در خودمان از بین ببریم و به قول آقای برایان تریسی: « اول باید زشت‌ترین قورباغۀ‌مان را قورت بدهیم». پس باید به خاطر داشته باشیم که از مراحل مهم غلبه بر سستی، تنبلی و انجام سریع‌تر کارها این است که اول از سخت‌ترین کارها شروع کنیم و این بخش هم از سخت‌ترین و مهم‌ترین مهارت‌های کنترل فردی است، که باید به عنوان یک مهارت مهم مورد توجه و تمرین قرار بگیرد.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۱۲۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۵۰۰
تومان