دانلود و خرید کتاب نام آوران جنگ جهانی دوم حمید عشقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نام آوران جنگ جهانی دوم اثر حمید عشقی

کتاب نام آوران جنگ جهانی دوم

معرفی کتاب نام آوران جنگ جهانی دوم

کتاب نام آوران جنگ جهانی دوم؛ تک تیراندازها، کماندوها، اعضای نهضت مقاومت و افسران مشهور نوشتهٔ حمید عشقی است انتشارات آرمان رشد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نام آوران جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم عرصهٔ نبردهای عقیدتی، مرامی، نژادی و تکنولوژیکی میان کشورهای متخاصم بود؛ اما شاید از یک دیدگاه عرصهٔ شجاعت مردانی بود که تاریخ را با قدرت ارادهٔ خود ساخته‌اند. در این جنگ هر ملتی با شجاعت و ایستادگی و قدرت ایمان خود صحنه‌هایی بی‌نظیر را خلق نمود. این کتاب تعداد شاخصی از این افراد را معرفی می‌کند که برخی از آنان در پیچ‌وخم‌های تاریخ ناشناخته و یا فراموش‌شده‌اند.

خواندن کتاب نام آوران جنگ جهانی دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نام آوران جنگ جهانی دوم

او یک تک‌تیرانداز ارتش سرخ شوروی در جنگ بزرگ میهنی بود و پس از مرگ مفتخر به دریافت ستاره طلایی و قهرمان اتحاد شوروی در ۲۴ مارس ۱۹۴۴ شد. تانیا در شهر گلاژوف در ایالت اودمورتیا در جنوب روسیه متولد شد. وی در دوران کودکستان برای دو سال در مدرسه شبانه‌روزی روستای کاچ کاشور بسر برد.

در سال ۱۹۴۰ در دانشگاه شهر پرم ثبت‌نام نمود؛ اما با حمله ارتش آلمان به شوروی به عنوان پرستار در شیفت شب به خدمت مشغول شد و هم‌زمان شروع به آموزش تیراندازی کرد. در سال ۱۹۴۳ او به مرکز آموزش تیراندازی زنان در خارج شهر مسکو فرستاده شد و در آوریل ۱۹۴۴ به جبهه سوم بیلوروسی اعزام گردید. در سه ماه اول او حداقل ۱۶ تن از سربازان دشمن را از پای درآورد و این در حالی بود که او در گردان سوم از هنگ ۲۵ لشگر ۷۰ ارتش ۳۳ خدمت می‌کرد.

در ۵ جولای ۱۹۴۴ گردان بارامزینا در پشت خط جبهه دشمن با چتر پیاده شد تا نقطه ثقل ارتش دشمن در روستای پکالین در سمالیا ویچی را تصرف نماید و دشمن امکان عقب‌نشینی نداشته باشد. ضد حمله متقابل ارتش آلمان موجب شکست این نیروها شد و این گردان متحمل تلفات سنگینی گردید. تاتیانا پس از آنکه ۲۰ تن از نیروهای دشمن را از پای درآورد مجبور شد به‌منظور کمک به مجروحان که تخصص اولیه او بود دست از پایداری بردارد. خندقی که زخمی‌های شوروی در آن قرار داشتند توسط ارتش آلمان تصرف شد و تاتیانا براثر ترکش یک توپ مجروح گردید.

او به دست نیروهای آلمانی افتاد و آنان به منظور تخلیه اطلاعاتی او را شکنجه نمودند که در جریان این شکنجه‌ها چشم‌های او را درآوردند و سپس با شلیک مستقیم یک توپ دوش‌پرتاب ضدتانک، توسط ارتش آلمان کشته شد. در پارک شهر گلاژوف که تانیا در آنجا متولد شده بود یک بنای یادبود از این بانوی روس وجود دارد. همچنین خیابان اصلی شهر به نام او نام‌گذاری شده است. یک خیابان در مینسک پایتخت جمهوری بیلوروسی نیز به نام او است. علاوه بر این‌ها مرکز آموزش بانوان پودولسک نیز به نام او نام‌گذاری شده است. تصویر او در موزه جنگ کبیر میهنی در شهر دیوراما در روسیه سفید نیز آخرین مکانی که او در آنجا مقاومت نمود و سپس توسط آلمان‌ها کشته شد. وجود دارد.


نظرات کاربران

رایش لند
۱۴۰۲/۰۳/۳۰

این کتاب باعث شرمندگی هست تروریست های فرانسوی قهرمان اند؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۹۰ صفحه

حجم

۱۰٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۹۰ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان