دانلود و خرید کتاب روش های کنترل خشم رابرت نای ترجمه اسماعیل سعدی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب روش های کنترل خشم

روش‌های کنترل خشم کتابی نوشته رابرت نای است که به آما آموزش می‌دهد، چگونه پاسخ‌های مخرّب را به رفتار سازنده تبدیل کنیم؟

 درباره کتاب روش‌های کنترل خشم

 خشم مقوله‌ای پیچیده است که می‌تواند تمام ابعد زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد. می تواند کنترل ذهن و زبان و عملکردهای ما را به دست بگیرد و ما را تبدیل به موجودی کاملا غیرمنطقی و حتی دچار جنون کند. 

ما گاهی باورهایی ردباره عصبانیت داریم که این کتاب مردودیت آنها را به ماثابت می‌کند. باورهایی مانند: 

  • عصبانیت خصیصه‌ای است که فرد با آن متولد می‌شود و قابل‌تغییر نیست. همچنین در بسیاری از خانواده‌ها حداقل یک یا دو عضو به عنوان اشخاص خشن شناسایی می‌شوند.
  • همهٔ افراد ممکن است دچار عصبانیت شوند بنابراین، چرا عصبانیت باید یک مشکل به‌حساب بیاید؟
  • اشخاص، اماکن و یا حتی اشیایی وجود دارند که می‌توانند موجب خشم ما شوند و این بدین معناست که خشم امری نه درونی بلکه، بیرونی و تحت تأثیر عوامل خارجی است.
  • خشم و عصبانیت به‌طور ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی اتفاق می‌افتند و هنگامی‌که شعله‌ور است مهار آن امکان‌ناپذیر است.

مقابله با مشکلات کوچک یا بزرگ، اقدامی صحیح و مفید است. همچنین عمل به توصیه‌های این کتاب به احتمال زیاد تأثیرات مثبتی بر شما خواهد داشت. خشم مقوله‌ای پیچیده و جالب توجّه است و به همین دلیل باورهای بی‌اساسی در مورد آن ساخته و پرداخته شده‌اند

 این کتاب برای جلوگیری از تبدیل‌شدن یک مشکل کوچک به یک مشکل بزرگ راهکارهایی ارائه می‌دهد. حتی ممکن است تغییرات مثبت و غیرقابل‌تصوری در زندگی شما ایجاد کند.

مطالبی که شما با خواندن این کتاب فراخواهید گرفت:

- شناخت ریشه‌ای عصبانیت: بررسی نقش مغز و سیستم عصبی در فرایند خشم و همچنین بررسی این امر که شما تا چه حد قادر به کنترل خود هستید.

- درک فرایند تبدیل خشم به یک پدیدهٔ هیجانی و فکری غیرقابل‌مهار: بررسی فرایند برانگیختگی و تفسیر این نوع هیجانات.

- شناسایی عوامل پنج‌گانهٔ"خواب، استرس، تغذیه، سبک زندگی و بیماری"که بر برافروختن خشم مؤثرند و با تغییر آن‌ها می‌توانیم از بروز خشم جلوگیری کنیم.

- شناخت راه‌های ابراز خشم. انواع خشم عبارت‌اند از: خصومت ورزی با دیگران، طعنه و کنایهٔ زبانی، فحاشی و برخورد فیزیکی، خشونت غیرفعال و خشونت سرد. در مطالب این کتاب راه‌های تشخیص انواع خشم را در خود و دیگران خواهیم آموخت.

-ارائهٔ تصویری روشن از نوع خشمی‌که در شما وجود دارد: بررسی این امر که خشم بر کدام‌یک از ابعاد زندگی شما تأثیرگذار بوده است. بعد سلامت؟ بعد ارتباطی؟ بعد اجرایی و یا بعد کیفی زندگی شما؟

- انگیزش و خودکنترلی: شناخت عواملی که مشوق رفتار و عمل هستند واهمال‌کاری را منع می‌کنند.

- شناخت عواملی که خشم را تحریک می‌کنند: شناسایی و مدیریت انتظارات.

- روش‌هایی که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم بر خشم، قبل از اینکه ما را تحت کنترل خود بگیرد فائق آییم: معرفی معیاری برای اندازه‌گیری خشم که با استفاده از آن می‌توانیم نشانه‌های اولیه‌ای که احتمالاً به عصبانیت منجر می‌شوند را خاموش‌کنیم.

- بررسی نقش مغز در ایجاد، تقویت و برانگیختگی عصبانیت و خشم: توضیح پنج راهبرد آرامش‌زا که منجر به تمرکز حواس می‌شوند.

- راه‌های استفاده از روش‌های درمان شناختی- رفتاری برای شناسایی و تغییر افکار و باورهایی که باعث تشدید خشم می‌شوند.

- اصول استفادهٔ مؤثر از ارتباط کلامی و غیرکلامی حل مشکلات: بررسی راهکارهایی که حول محور مشکلات ارتباطی دور می‌زنند و موجب تقویت تعارض و ناکارآمد بودن راه‌های حل اختلاف می‌شوند.

- کسب مهارت در حل مسئله مشارکتی: حل تعارضاتی که به دلیل تفاوت‌ها در روابط ایجاد می‌شوند.

- مدل توقف: راهبرد مدیریت خشم - ایجاد وقفه در عمل، تفکر، تصویرسازی و برنامه‌ریزی.

- توانایی تعیین حد و مرز برای خصومت و خشونتی که در مورد دیگران به کار می‌بریم.

- راهکارهایی جهت غلبه بر انواعی از خشم که بی‌ضرر به نظر می‌رسند مانند: طعنه و کنایهٔ زبانی، خشم غیرفعال و خشم سرد.

- شناسایی عامل ناکارآمد و تغییر و اصلاح آن برای موقعیت‌های آینده: این امر زمانی صورت می‌گیرد که راهکارها با شکست مواجه شده‌اند.

 خواندن کتاب روش های کنترل خشم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب‌های رشد و توسعه فردی را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم

بخشی از کتاب روش های کنترل خشم

در درجهٔ اول، خشم با نوعی برانگیختگی با نام واکنش جنگ و گریز مرتبط است. قطعاً زمانی که خشم شما در حال نمود یافتن است، متوجّه مجموعه‌ای از تغییرات فیزیکی مانند: سفتی عضلات، تپش قلب، تغییرات تنفسی و... در خود می‌شوید. در این حالت، شما نوعی موقعیت خطرناک و غیرعادی را درک می‌کنید بدن شما نیز این تغییرات را به‌عنوان نوعی آمادگی جهت محافظت از خود ایجاد می‌کند. در بخش اول، من به چگونگی ایجاد این تغییرات و تأثیر این تغییرات در اکثر اندام‌ها پرداخته‌ام. آموختن روش شناسایی و درک این تغییرات در همان بدو شروع و همچنین درزمانی که تشدید می‌شوند، اصلی‌ترین موضوع در مدیریت خشم است. علاوه بر واکنش‌های اولیه که به آن‌ها اشاره شد، هر امری که بتواند برشرایط زیستی، شامل شرایط سیستم عصبی و کارکرد اندام‌ها تأثیر بگذارد، می‌تواند موجب تشدید خشم در شما بشود. کیفیت خواب، میزان استرس و نوع و میزان تغذیه‌ای که از آن استفاده می‌کنید، همگی عواملی هستند که بر میزان خشم و همچنین توانایی شما در کنترل آن تأثیر می‌گذارند.



نظرات کاربران

هانی جون
۱۴۰۰/۰۷/۲۹

کتاب خیلی خوبیه .ولی متاسفانه نویسنده اومده تمام اسامی رو با اسامی ایرانی عوض کرده خیلی مسخره ست نمی دونم باچه حقی.کاش این کارو نمیکرد .

sara1400
۱۴۰۰/۰۷/۰۱

عالی و کاربردی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
شده‌اند. شما ممکن است فکر کنید که سروصدا و یا شلوغ‌کاری بچه‌ها موجب خشم شما شده است اما، همان‌طور که در ادامه خواهید دید، انتظارات خلاف واقع از دیگران و وقایع، در صورت برآورده نشدن، می‌تواند موجب تقویت و یا حتی طغیان خشم شود. ما باید به این باور برسیم که این اشخاص، وقایع و یا فرایندهای دنیای خارج نیستند که موجب خشم ما می‌شوند و ما می‌توانیم کنترل احساسات درونی و انتظارات غیرمنطقی خود را به دست بگیریم. همان‌طور که گفته شد، باور به اعتقادات بی‌اساسی، مانند این باور که "دیگران باید تغییر کنند تا همهٔ مسائل به‌خوبی حل شود". به نوعی شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت‌های فردی است. شاید روزی سیستمی دقیق و منظم برای ترافیک طراحی و اجرا شود و یا تمام رانندگان صبور و مؤدب شوند. شاید بچه‌ها یاد بگیرند بی‌سروصدا بازی کنند. حتی ممکن است جناح‌های مخالف سیاسی، برای حل مشکلات باهم هم‌داستان شوند. اما شاید ما آن‌قدرها زنده نمانیم که بتوانیم چنین آرمان‌شهری را ببینیم بنابر این، ما باید بتوانیم خشم خود را کنترل کنیم و سطح انتظارات خود را در محدودهٔ واقعیت نگاه داریم.
maryam.eslami
ترک آن وضعیت ناخوشایند و یا عقب‌نشینی در موقعیتی است که دیگران خشمگین هستند.
Ada A girl
انتظارات خلاف واقع از دیگران و وقایع، در صورت برآورده نشدن، می‌تواند موجب تقویت و یا حتی طغیان خشم شود. ما باید به این باور برسیم که این اشخاص، وقایع و یا فرایندهای دنیای خارج نیستند که موجب خشم ما می‌شوند و ما می‌توانیم کنترل احساسات درونی و انتظارات غیرمنطقی خود را به دست بگیریم.
احسان رضاپور
ما باید به این باور برسیم که این اشخاص، وقایع و یا فرایندهای دنیای خارج نیستند که موجب خشم ما می‌شوند و ما می‌توانیم کنترل احساسات درونی و انتظارات غیرمنطقی خود را به دست بگیریم.
شکیبا
سیستم لیمبیک در بخش تحتانی و ساقهٔ مغز قرار دارد و مسئول کنترل "پاسخ‌های جنگ‌وگریز" یا همان هیجاناتی است که فرد را تحت‌فشار قرار می‌دهند و او را برای نشان دادن واکنش و رفتار مخاطره‌آمیز آماده می‌کنند، مانند: ایجاد تغییر در ضربان نبض، ایجاد مشکل در تنفس و گرفتگی عضلات. بالعکس زمانی که کرتکس (قسمت فوقانی و منطقی مغز) وارد عمل می‌شود، شما قادر به برنامه‌ریزی و اجرای پاسخی ملایم در برخورد با چالش پیش روی خود هستید. روش‌های درمان رفتاری و شناختی، در تمام فصول این کتاب وجود دارند و کرتکس را به‌منظور مدیریت بخش لیمبیک، وادار به تفکر عینی و هدفمند می‌کنند. تا به‌جای آنکه کرتکس تحت کنترل بخش لیمبیک قرار بگیرد، بتواند آن را تحت کنترل خود درآورد.
احسان رضاپور
حقیقت این است که اغلب مردم قادر به کنترل خشم خود در محدوده‌ای معقول و مشخص هستند. یعنی آن‌ها معمولاً عصبانیت خود را تا حدی بروز می‌دهند که به‌سلامت خودشان وآسایش دیگران آسیبی وارد نکند.
احسان رضاپور
زمانی که عصبانی هستیم و می‌خواهیم عملکرد و رفتار دیگران را ارزیابی کنیم
Ada A girl
ایجاد تغییر در عوامل و روش‌های ابراز خشم، نیاز به ایجاد تغییر در طرز فکر شما دارد. رفع عصبانیت در شما بستگی به ایجاد تغییر در طرز فکر شما دارد. رفع عصبانیت در شما بستگی به روشی دارد که با آن، موقعیت را ارزیابی می‌کنید. بنابراین اگر باورهای خود را بدون تغییر باقی بگذارید ممکن است با مسائل به شکل متفاوتی برخورد کنید اما هنوز هم همان‌قدر عصبانی خواهید شد.
Mohaddeseh Hooshyar
تصور فرد این بوده که قادر به شناخت یا پذیرش خشم خود نیست و بنابراین به خشم خود عناوینی چون ناراحتی، رنجیدگی و ناامیدی می‌دهد. - دوری آگاهانه یا نا آگاهانه از مشاجره و عدم ابراز احساس واقعی که موجب تشدید احساسات در فرد می‌شود. - کم و زیاد کردن میزان صمیمیت موجود در یک رابطه شامل نگاه کردن، لمس کردن و هرگونه نزدیکی برای کاستن از مشاجرات. - حرف نزدن و یا تظاهر به اینکه مشکلی وجود ندارد.
کاربر ۱۴۵۸۵۵۳
اگر فکر کنید که قادر به پشت سر گذاشتن مشکلات هستید، احساس ناراحتی از میان می‌رود و احساس شور و هیجان دو مرتبه به شما بازخواهد گشت.
بهرام

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۰ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۰ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان