دانلود و خرید کتاب درمان شوپنهاور اروین د. یالوم ترجمه کیومرث پارسای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان شوپنهاور اثر اروین  د. یالوم

کتاب درمان شوپنهاور

معرفی کتاب درمان شوپنهاور

کتاب درمان شوپنهاور اثر اروین د یالوم رمانی‌ست که بر اساس دیدگاه‌های روانشناسی و فلسفی نوشته شده و در سال ۲۰۰۵ به انتشار رسیده است. این کتاب روایت زندگی روان‌پزشکی است که به سرطان بدخیم مبتلاست و پس از وقفه‌ا‌ی کوتاه، تصمیم به ادامه‌ی جلسات روان‌درمانی گروهی می‌گیرد تا هراس مرگ را از خود دور کند. در میان این جلسات روان‌درمانی، نظرات آرتور شوپنهاور، فیلسوف بزرگ نیز مطرح می‌شود.

رمان درمان شوپنهاور با ترجمه کیومرث پارسای به کوشش انتشارات جامی منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است. نسخه الکترونیکی این رمان با فرمت epub در طاقچه منتشر شده که در مقایسه با فرمت pdf قابلیت‌های بیشتری برای مطالعه ارائه می‌دهد.

درباره و خلاصه کتاب درمان شوپنهاور اثر اروین یالوم

درمان شوپنهاور اثر اروین د. یالوم، نویسنده‌ی پرفروش بین‌المللی کتاب‌های جلاد عشق و وقتی نیچه گریست است. این رمان تصاویری از شخصیت‌هایی به‌یادماندنی ارائه می‌کند که در تلاش برای التیام دردهایشان و تغییر زندگی خود هستند.

جولیوس هرتسفلد، روان‌درمانگر برجسته‌ای که پس از معاینه‌ا‌ی معمولی متوجه می‌شود که به‌زودی قرار است بمیرد، مجبور می‌شود زندگی و کار خود را بازبینی کند و در خلل این بازبینی، به دنبال فیلیپ اسلیت می‌گردد؛ یک معتاد جنسی که جولیوس بیست سال پیش، موفق به کمک به او نشده بود. با این حال، فیلیپ ادعا می‌کند که به‌طور معجزه‌آسایی توسط آموزه‌های بدبینانه‌ی آرتور شوپنهاور، فیلسوف آلمانی، درمان شده، تغییر یافته و خود دیگر تبدیل به یک مشاور و آموزگار فلسفی شده است. موضع سخت و انسان‌گریزانه‌ی فیلیپ، جولیوس را وادار می‌کند تا او را در ازای تدریس آموزه‌های شوپنهاور، به گروه‌درمانی فشرده‌ی خود دعوت کند. اما جولیوس به گفته‌ی پزشکان تنها چند ماه تا مرگ فاصله دارد؛ زندگی جولیوس ممکن است برای کمک به فیلیپ یا رقابت با او برای قلب و ذهن اعضای گروه بسیار کوتاه و در عین حال، بسیار طولانی باشد.

خواندن و دانلود کتاب درمان شوپنهاور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اروین د. یالوم، نویسنده‌ی کتاب درمان شوپنهاور، خود تحصیلات روان‌درمانی داشت و به مباحث فلسفی علاقه‌مند بود. او در این کتاب نیز علاوه بر روایت یک داستان، خواننده را با نگاه فلسفی و روان‌شناختی خود نسبت به انسان و زندگی همراه می‌کند، بنابراین اگر شما نیز از افرادی هستید که هم به ادبیات داستانی و هم به موضوعات فلسفی و روان‌شناختی علاقه‌مند هستید، خواندن این کتاب می‌تواند برایتان لذت‌بخش باشد.

چرا باید درمان شوپنهاور با ترجمه کیومرث پارسای را بخوانیم؟

رمان درمان شوپنهاور کتابی خواندنی در باب روابط انسانی دخیل در گروه‌های روان‌درمانی است. این کتاب روایت‌گر داستانی واقع‌گرایانه‌ است که نشان می‌دهد زندگی به حقیقی‌ترین شکل ممکن، در روایت‌های اعضای گروه روان‌درمانی جریان دارد و هر فرد با خواندن/شنیدن این اثر، می‌تواند برش‌هایی از زندگی و روابط فردی و اجتماعی خود را به یاد آورد و حتی آن‌ها را بازبینی کند تا در جهت بهتر کردن آن‌ها، تلاش کند.

جولیوس کتاب درمان شوپنهاور، قصد دارد به یاری اعضای گروه روان‌درمانی، به فیلیپ بفهماند که این روابط انسانی است که به زندگی معنا می‌بخشد؛ کاری که هیچ‌کس برای شوپنهاور نکرده بود.

معرفی اروین د یالوم؛ نویسنده کتاب

اروین دیوید یالوم که تحت عنوان اروین د. یالوم شناخته می‌شود، متولد ۱۳ ژوئن سال ۱۹۳۱ در واشنگتن دی.سی است. یالوم یک روانپزشک اگزیستانسیال آمریکایی است که در دانشگاه استنفورد استاد ممتاز روان‌پزشکی بوده و همچنین نویسنده‌ی داستان‌های تخیلی و غیرتخیلی است. او در سال ۱۹۵۶ در بوستون در رشته‌ی پزشکی تحصیل کرد و در سال ۱۹۶۰ در نیویورک از رشته‌ی روان‌پزشکی فارغ‌التحصیل شد. یالوم پس از خدمت سربازی، در سال ۱۹۶۳ استاد دانشگاه استنفورد شد و در همین دانشگاه بود که الگوی روان‌شناسی هستی‌گرا یا اگزیستانسیال را پایه‌گذاری نمود. یالوم علاوه بر آثار دانشگاهی متعدد، رمان‌های موفقی را نیز تالیف کرده است. او جایزه‌ی انجمن روان‌پزشکی آمریکا را نیز در سال ۲۰۰۲ دریافت کرد، اما بیشتر به‌عنوان نویسنده‌ی رمان‌های روان‌شناختی، از جمله رمان مشهور وقتی نیچه گریست شناخته می‌شود.

یالوم در اغلب آثار خود، علاوه بر روانشناسی، برای برطرف کردن مشکلات شخصیت‌های داستان از فلسفه نیز بهره می‌گیرد و در بیشتر موارد از منظر مکتب اگزیستانسیال به مسائل مختلف می‌نگرد. درواقع، علاقه‌ی یالوم به فلسفه در آثار او هویداست و همین است که بسیاری از رمان‌ها و سایر آثار غیرداستانی او را جذاب می‌کند. یالوم معتقد است فلاسفه نیز به نحوی درمان‌گر هستند، اما درمان‌گرانی که شیوه‌ای تلخ دارند و این روان‌پزشکان هستند که باید اندکی از این تلخی بکاهند؛ خود یالوم نیز همین کار را در آثارش انجام می‌دهد.

از جمله سایر آثار داستانی یالوم می‌توان به هر روز یک قدم نزدیک‌تر (۱۹۷۴)، دژخیم عشق و چند داستان روان‌درمانی دیگر (۱۹۸۹)، مامان و معنی زندگی (۱۹۹۹)، پلیس را خبر می‌کنم (۲۰۰۴)، مسئله‌ی اسپینوزا (۲۰۱۲) و خلق‌شدگان در یک روز و داستان‌های روان‌درمانی دیگر (۲۰۱۵) اشاره کرد.

اروین د. یالوم طی سال‌های فعالیتش به‌عنوان روان‌پزشک و نویسنده، جوایز متعددی را از آن خود کرده است. از جمله‌ی این جوایز می‌توان به جایزه‌ی ادوارد استرکر برای کمک شایان توجه در حوزه‌ی بیماران روان‌پزشکی از دانشگاه پنسیلوانیا در سال ۱۹۷۴، جایزه‌ی انجمن روان‌پزشکی آمریکا در سال ۱۹۷۶، جایزه‌ی فلوشیپ مرکز مطالعات پیشرفته در زمینه‌ی علوم رفتاری در سال ۱۹۷۷، جایزه‌ی فلوشیپ بنیاد راکفلر از ایتالیا در سال ۱۹۸۷، جایزه‌ی طلایی باشگاه مشترک‌المنافع برای بهترین رمان داستانی برای رمان وقتی نیچه گریست از باشگاه مشترک‌المنافع کالیفرنیا در سال ۱۹۹۲، جایزه‌ی اسکار فایتسر برای فعالیت‌های پراهمیت برای دین و روان‌پزشکی از انجمن روان‌پزشکان آمریکا در سال ۲۰۰۱ و جایزه‌ی بین‌المللی زیگموند فروید برای روان‌درمانی از شهر وین اتریش از کنسول جهانی روان‌درمانی در سال ۲۰۰۹ اشاره کرد.

شخصیت‌های رمان درمان شوپنهاور چه کسانی هستند؟

همانطور که گفتیم، یکی از ویژگی‌های مهم رمان درمان شوپنهاور شخصیت‌پردازی جذاب آن است. شخصیت‌های این رمان عبارت‌اند از:

دکتر جولیوس هرتسفلد، روان‌پزشکی که متوجه می‌شود سرطان دارد و تصمیم می‌گیرد به دنبال بیماری بگردد که فکر می‌کند شکست خورده است.

فیلیپ اسلیت، فردی که در گذشته بیمار جنسی بوده و از آن پس زندگی خود را بر مبنای افکار شوپنهاور بنا کرده و فکر می‌کند زندگی می‌تواند از طریق فلسفه معنا و تفسیر شود.

ربکا، وکیلی که فکر می‌کند هر چه پیرتر می‌شود زیبایی‌اش کاهش می‌یابد و در مبارزه با افزایش سن خود است.

تونی، یک دانشجوی اخراجی که با قانون دچار مشکل شده و دل در گروی پم دارد، پم، یک استاد ادبیات دانشگاه که در طول زندگی خود با مردان دچار مشکل شده و گذشته‌ای پیچیده با فیلیپ دارد.

بونی، یک مسئول کتابخانه که مشکلاتی با شوهر قبلی خود و دخترش دارد.

استوارت، یک پزشک اطفال که به سختی در گروه صحبت می‌کند و تمام آن‌چه را که در گروه رخ می‌دهد به حافظه‌ی خود می‌سپارد.

گیل، مردی که درباره‌ی همسر خود شکایت می‌کند اما در ابتدا دلیل آن را برملا نمی‌کند.

نظر افرادی که درمان شوپنهاور را دوست داشته‌اند درباره‌ی آن چیست؟

بسیاری از افراد از خواندن رمان درمان شوپنهاور لذت برده‌اند. آن‌ها متعقدند این رمان می‌تواند دو موضوع را به خواننده بیاموزد: پویایی روان‌درمانی گروهی و تفکرات فیلسوف برجسته‌ی قرن نوزدهم، آرتور شوپنهاور.

درمان شوپنهاور را چه انتشاراتی منتشر کرده‌اند؟

این کتاب با ترجمه‌ی مترجمین و انتشارات مختلفی از جمله سپیده حبیب (نشر قطره، ۱۳۹۱)، حمید طوفانی و زهرا حسینیان (مشهد، انتشارات ترانه، ۱۳۹۱)، کیومرث پارسای (تهران، انتشارات مصدق، ۱۳۹۴)، مرجان معتمدحسینی (نشر نوای مکتوب، ۱۳۹۶)، فروزنده دولتیاری (انتشارات نیک‌فرجام، ۱۳۹۸)، زهره قلی‌پور (انتشارات آتیسا، تهران، ۱۳۹۸)، زهرا ودادیان (انتشارات نارون دانش، تهران، ۱۳۹۸) و ابراهیم حسنی (انتشارات نیم‌فرجام، تهران، ۱۳۹۸) به انتشار رسیده است.

اگر طرفدار کتاب صوتی هستید، نسخه صوتی درمان شوپنهاور نیز در طاقچه در دسترس است. این کتاب صوتی توسط کیومث پارسای ترجمه شده و توسط انتشارات مصدق به انتشار رسیده و گوینده‌ی آن نیز میلاد فتوحی است. ناشر صوتی این کتاب نیز آوانامه است.

بخشی از متن کتاب درمان شوپنهاور

هرگاه به فردی دارای توانایی‌های ذهنی نادر و والا، حرفه‌ای نامناسب واگذار شود، همچون ظرفی ارزشمند و تزیین‌شده با نقش‌هایی زیبا و بکر است که از آن به جای دیگ در آشپزخانه استفاده می‌کنند.

مسافرت بزرگ خانواده شوپنهاور، در سال ۱۸۰۴ به پایان رسید و آرتور شانزده ساله، اندوهگین و ناراحت، دوره آموزشی هفت ساله را نزد سناتور ینیش، بازرگان مشهور هامبورگ، آغاز و این‌گونه به قولی که به پدرش داده بود، عمل کرد. آرتور با توجه به اجبار برای گام نهادن به زندگی دوگانه، هرچند همه تکالیف مربوط به دوره آموزشی را انجام می‌داد، ولی هر لحظه از اوقات فراغت را پنهانی صرف مطالعه اندیشه‌های بزرگ تاریخ فرزانگی می‌کرد.

نه ماه بعد، رویدادی شگفت‌انگیز شکل گرفت و زندگی آرتور را به شدت تحت تأثیر قرار داد. وضعیت سلامت هاینریش شوپنهاور شصت و پنج ساله، به سرعت در معرض مخاطره قرار گرفت و خیلی زود دارای چهره‌ای زرد، قلبی افسرده، حواسی پرت و جسمی خسته شد. اغلب اوقات، دوستان قدیمی را نمی‌شناخت. در بیستم آوریل ۱۸۰۵، به رغم تشدید بیماری، به فروشگاه بزرگ خود در هامبورگ رفت و از پنجره بالاخانه انبار غله، به رودخانه شیرجه زد. جسد او را چند ساعت بعد، شناور بر آب‌های یخزده پیدا کردند.

همیشه خودکشی، آثاری همچون ضربه ناگهانی، احساس خشم و احساس گناه بر بازماندگان می‌گذارد. آرتور نیز همه این آثار را می‌دید. می‌توان احساسات ناخوش‌آیند فرزند را در آن هنگام، درک کرد. عشق به پدر، تبدیل به اندوه ناشی از فقدان تبدیل شد و رنجشی که از هاینریش داشت، برایش نوعی پشیمانی ابدی همراه آورد. از سوی دیگر، آرتور همواره می‌اندیشید که پدرش به دلیل سنگدلی فراوان، راه او را برای دستیابی به مقام بزرگ فیلسوفان، بسته است.

معرفی نویسنده
عکس اروین  د. یالوم
اروین د. یالوم
آمریکایی | تولد ۱۹۳۱

اروین د. یالوم روانپزشک اگزیستانسیال آمریکایی است. او استاد بازنشسته روانپزشکی در دانشگاه استنفورد و همچنین نویسنده روایت‌های واقعی و تخیلی داستانی و آثار فلسفی و روانشناسانه است.

نظرات کاربران

yazdaan
۱۳۹۹/۰۷/۱۴

تمامی کتب دکتر اروین د.یالوم زیبا و قابل تحسین هستند مخصوصا کتابه وقتی نیچه گریست و این کتاب . نکته جالب اینجاست. توی تمامی کتابها یک روانشناس حضور داره به همراه یک شخص دوم که اندیشه یکی از فیلسوفانه معروف رو

- بیشتر
کاربر 307793
۱۳۹۶/۰۱/۲۸

"وقتی نیچه گریست" تنها کتابی بود که معنای واقعی چیزی رو در روش زندگیِ من برای همیشه تغییر داد و این کتاب هم باعث شد چیزهای زیادی یاد بگیرم. تفاوت اصلی کتابهای د.یالوم با سایر کتابها اینه که به معنای

- بیشتر
mahshid T
۱۳۹۸/۰۱/۰۸

انقدر کتاب برام جذابه که اصلا نمی تونم خوندشو بذارم کنار. و هر چی به میانه ی کتاب میرسیم، جذابتر میشه. مثل اکثر آثار «اروین یالوم»، کتاب درمان شوپنهاور؛ یک رمان فلسفی روانشناسی ی جذاب است.البته دغدغه ی مرگ، هم در

- بیشتر
zahra
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

کتاب موثر و فوق‌العاده‌ایه و اثری بسیار عمیق روی من داشت، علاوه بر اینکه قسمت‌های مختلف کتاب مشابه جلسات روانشناسی فلسفی کاملی هستند، خواننده رو با فلسفه و نظریات آرتور شوپنهاور، فیلسوف بزرگ، آشنا میکنه، شاید خیلی از ما شوپنهاور

- بیشتر
وهاب
۱۳۹۹/۰۲/۱۷

این کتاب درباره یا زندگی نامه شوپنهاور نیست! این کتاب روایت گروه درمانی افرادی هست که هرکدام نماینده یک تیپ شخصیتی هست. کتاب فوق العاده جذاب و پرمحتوایی هست.

Hamid_R_khani
۱۳۹۹/۰۵/۱۵

قبل از اینکه بخوام کتاب رو بررسی کنم جا داره یه تبریک به اقای یالوم بابت این میزان از قدرت نویسندگی تبریک بگم در خصوص امتیاز به جز اواخر کتاب که شماره فصل ها گم شد و فهرست هم اشتباه

- بیشتر
AmirHossein[AHS]
۱۳۹۹/۰۹/۱۳

کتاب بسیار مفید و کاربردیه، انصافا ارزشش رو داره که چندین بار خوانده بشه. فقط ترجمه چندان دلچسبی نداشت، نمی‌دونم شاید من اینجوری احساس می کنم.شاید دیگران از این ترجمه لذت بردن و براشون روان و همه فهم بوده ... ولی در

- بیشتر
من
۱۳۹۸/۰۸/۲۸

#حذف شد میتونید به پنج ستاره‌ای که دادم اطمینان کنید چون کتاب رو خوندم و شایسته‌ی این امتیازه ولی چون نظرم مرتبط نبود با کتاب حذف میشه

کاربر 2082561
۱۳۹۹/۰۵/۱۲

کتاب بسیار آموزنده ایه. به کسانی که علاقمند به خودشناسی هستند پیشنهاد میکنم.

بهار قربانی
۱۳۹۷/۱۱/۰۵

عاشق کتابای یالومم ،حرف ندارن این کتابشم عالی بود عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰۹۹)
آنچه را دشمن نباید بداند، به دوست نگویید.
کاربر ۳۹۴۴۹۵۴
نمی‌دانستم دوران کودکی، به این دلیل طلایی است و احساس رهایی می‌بخشد که در آن زمان، گذشته‌ای وجود نداشته که بر انسان سنگینی کند.
آترین🍃
اگر رازی را نهفته نگه‌دارم، زندانی من می‌شود؛ اگر افشا کنم، من زندانی آن می‌شوم. آرامش، میوه درخت سکوت است.
پرنون
همیشه مشکلات را در تنهایی، بهتر تحمل می‌کنم.
خانوم نور
افلاطون نتیجه گرفته که عشق، درون فردی می‌شکفد که عاشق است، نه درون فردی که عاشق او می‌شوند.
niloofar
«هرکس، عاشق آنچه می‌شود که خود فاقد آن است. »
آوای دوست
«مرگ به محض تولد، آغاز می‌شود»
plato
ــ پزشکان دو دستخط دارند. یکی ناخوانا برای نوشتن نسخه؛ و دیگر خوانا برای نوشتن حق ویزیت و سایر هزینه‌ها.
s
زندگی شاد، غیرممکن است؛ بهترین کار، این است که انسان بتواند زندگی قهرمانانه داشته باشد.
niloofar
«در مقابل همه بی‌خردیها، کاستیها و پلیدیهای انسانی، باید گذشت نشان دهیم و به یاد داشته باشیم که آنچه می‌بینیم، در واقع همان بی‌خردیها، کاستیها و پلیدیهای خود ما محسوب می‌شود، زیرا این کاستیها در ذات انسان وجود دارد و ما نیز به آن تعلق، و آن را در درون خویش، نهفته داریم. نباید از سایر افراد، تنها به دلیل دارا بودن چنین پلیدیهایی، به این بهانه آزرده شویم که هنوز در ما پدیدار نشده‌اند. »
mahshid T

حجم

۳۵۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

حجم

۳۵۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان