دانلود و خرید کتاب قدرت تندخوانی تونی بوزان ترجمه بهناز پیاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدرت تندخوانی اثر تونی بوزان

کتاب قدرت تندخوانی

نویسنده:تونی بوزان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قدرت تندخوانی

کتاب قدرت تندخوانی نوشته تونی بوزان به شما می‌آموزد که چگونه تند بخوانید. بوزان در این کتاب هفت گام برای رسیدن به تندخوانی را معرفی می‌کند.

 درباره کتاب قدرت تندخوانی

آیا مایلید که بتوانید با سرعت ۱۰۰۰ کلمه در دقیقه بخوانید؟آیا مایلید قدرت تمرکز و درک خود را بهبود بخشید؟آیا مایلید توانایی خود را در حفظ و نگهداری اطلاعات تقویت کنید؟ آیا مایلید بر مشکلات یادگیری خود، مثل خوانش‌پریشی غلبه کنید؟ آیا مایلید که بدانید مغز و چشم‌های شما چگونه برای جذب و نگهداری اطلاعات با هم مرتبط می‌شوند؟ آیا مایلید که مجموعه واژگان و درک عمومی خود را افزایش دهید؟ اگر پاسخ شما به این پرسش‌ها یک «بله» پرطنین است، با این کتاب همراه شوید.

از دیدگاه عده زیادی، یادگیری تندخوانی، یکی از باارزش‌ترین و مهم‌ترین موفقیت‌های زندگی به شمار می‌آید. تندخوانی مهارتی است که همه افراد با کمی صبر و تمرین می‌توانند به راحتی به آن دست یابند.

ما در دوره‌ای از رشد و توسعه علمی و تکنولوژی هستیم که دسترسی به اطلاعات ارزان است و به راحتی می‌توان از طریق اینترنت، ایمیل، صدها روزنامه، مجله، مقاله، نامه و سایر منابع به آن دست یافت. مهارت تندخوانی توانایی شما را در اولویت‌بندی و حفظ و نگهداری اطلاعات اساسی توسعه خواهد داد.

اهداف اصلی در یادگیری موفقیت‌آمیز تندخوانی عبارتند از:

افزایش چشمگیر در سرعتِ خواندن شما، بهبود سطوح تمرکز و درک مطلب شما، افزایش درک خود از چگونگی کار چشم‌ها و مغز، رشد و بهبود مجموعه واژگان و دانش عمومی شما، صرفه‌جویی در وقت و ایجاد اعتماد به نفس در شما.

و مشکلاتی که باید به آنها غلبه کرد عبارتند از:

تصمیم‌گیری درباره آنچه که باید خوانده شود: هنر انتخاب کردن، فهم و درک آنچه که می‌خوانید: نُت‌برداری مؤثر و کارآمد و درک مطالب حفظ و نگهداری اطلاعات: چگونه آنچه را که می‌خواهید بدانید، به یاد می‌آورید فراخوانی اطلاعات: داشتن توانایی در فراخوانی اطلاعات به هنگام نیاز.

در سراسر این کتاب، تونی بوزان تکه‌های راحت و هضم‌شدنی اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهد تا شما را در درک بهتر مطالب یاری رساند و توانایی‌تان را برای خواندن و حفظ و نگهداری اطلاعات تقویت کند.

در کتاب قدرت تندخوانی تکنیک‌ها و تمرین‌هایی را خواهید آموخت که مغزتان را به کار می‌اندازد، به نحوی که کارآمدتر و مؤثرتر از همیشه کار خواهد کرد.

 خواندن کتاب قدرت تندخوانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر دوست دارید سرعت خواندن و یادگیری خود را تقویت کنید، خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب قدرت تندخوانی

تمایل برای به حرکت در آوردن لب‌ها در حین خواندن کلمات، تولید آوای فرعی نامیده می‌شود. این یک مرحله طبیعی در فرآیند یادگیری خواندن است و در بچه‌هایی رایج است که به آنها آموزش داده می‌شود، تا با استفاده از روش آوایی (الفبایی) با صدای بلند بخوانند (صفحه ۳۵). تولید آوای فرعی می‌تواند مانعی برای یادگیری تندخوانی در افرادی باشد که درک‌شان به آن وابسته است. زیرا ممکن است سرعت خواندن کلمات را پائین بیاورد. با این همه این امکان کاملاً برای مغز شما وجود دارد که تا ۲ هزار کلمه را با آوای فرعی ادا کند. بنابراین، این ویژگی در خواندن اصلاً مشکل محسوب نمی‌شود.

مزیت آوای فرعی این است که می‌تواند کلمه‌ای را که خوانده می‌شود تقویت کند. شما می‌توانید استفاده از صدای درونی را به صورت انتخاب‌شده برای تأکید کلمات و مفاهیم مهم برگزینید و با افزایش صدا هنگام ضرورت، آن را عیناً به شکل ذهنی، بلند بلند ادا کنید! آن گاه این تکنیک به یک وسیله تقویت حافظه مثبت تبدیل می‌شود.

آوای فرعی می‌تواند برای افراد مبتلا به خوانش‌پریشی مفید باشد، زیرا در حین خواندن کلمات، صدای آنها درونی و ملکه ذهن‌شان می‌شود و به عنوان یادآورنده‌ای عمل می‌کند که شکلی از حروف مجزاست و برای هر قسمت راست و چپ مغز جذابیت و گیرایی خواهد داشت.

استفاده از انگشت برای دنبال کردن کلمات

برای پی بردن به تفاوت بین حرکت چشمی که به آن کمک می‌شود و چشم دیگری که این کمک را دریافت نمی‌کند، با یکی از دوستان خود آزمایش زیرا را انجام دهید: دایره بزرگی را در ذهن خود مجسم کنید. آن گاه طرح کلی آن را دقیقاً با چشمان خود دنبال کنید. تقریباً همه افراد بدون استثناء با این تمرین شکلی تولید می‌کنند که با دایره خیلی فاصله دارد! و بیشتر شبیه خطوط درهم و نامنظمی است که در شکل چپ صفحه مقابل، نشان داده شده است و برای اکثر مردم این تمرین مشکل است.

اکنون این کار را دوباره تکرار کنید، اما این بار از دوست خود بخواهید که با انگشت شکل دایره را در هوا ترسیم کند و شما هم با چشم خود آن را دنبال کنید. اکثر افراد با این تمرین مشکلی ندارند و چشم‌های‌شان به آرامی و تقریباً به شکل یک دایره کامل حرکت می‌کند.







نظرات کاربران

کاربر ۲۵۱۰۵۲۰
۱۳۹۹/۰۹/۱۸

مطالبش رو میشه درکتاب ذهن نامحدود کوین هورسلی با ی نوشته خیلی روان تر پیدا کرد من نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم و مطالبش خیلی قدیمی بود نکته خاصی دستگیرم نشد.ینی کلش رو میشد تو 10 صفحه خلاصه کرد.

riona
۱۳۹۹/۰۸/۰۷

سلام لطفا کتاب تندخوانی با ذهن ناخودآگاه رو هرچه سریع تر به لیست اضافه کنیدممنون میشم

حسین
۱۳۹۹/۱۰/۲۰

تا الان نصفش خوندم زیاد جذاب نبود

Mahdi
۱۴۰۰/۰۸/۰۷

ارزشی نداره، ۹۵ درصد مطالبش در مورد ارزش تندخوانیه که اونم حتما خواننده میدونسته که اومده کتابو خریده. مابقی رو هم میشه با یه سرچ تو اینترنت خیلی کاملتر و کاربردی تر پیدا کرد

esrafil aslani
۱۴۰۰/۱۲/۱۹

"این تکنیک‌ها برای همه عرصه‌های زندگی شما مفید به شمار می‌آیند، زیرا که با صرفه جویی در وقت با ارزشتان، فرصت خواهید داشت از جنبه‌های دیگر زندگی لذت ببرید. نباید هرگز به دلیل اتلاف وقت ناشی از مطالعه و خواندن

- بیشتر
ابوالفضل
۱۳۹۹/۰۹/۲۹

این کتاب از طرف یکی از بهترین مجری های ایران به من معرفی شده خواهشا امکان مطالعه از طاقچه بینهایت رو قرار بدید سپاس.

amirsol.ema
۱۴۰۰/۱۰/۰۸

نسبت به کتاب «حافظه نامحدود» کوین هورسلی، عددی نبود. ارزش وقت و هزینه اصلا نداشت....

خوره کتاب
۱۴۰۰/۰۹/۱۰

اسم نویسندش باعث شد کتابو بخونم؛ مطالبش نه خیلی جدید ولی کاربردی بودن...نویسنده اطلاعات خوبی درباره روش های درست مطالعه با شما درمیون میزاره...

EBRAHIM
۱۴۰۱/۰۸/۰۵

در عین خلاصه بودن راهکار های مناسبی برای تند خوانی در کتاب آورده شده بود.

R.kh
۱۴۰۱/۰۶/۲۶

حدودا تا اواسط کتاب، مقدمه پردازی شده و هنوز تکنیکی ارائه نشده است. در واقع نیتز به بیش از صد صفحه نبود، مطلب حداکثر در پنجاه صفحه قابل ارائه است.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰)
فصل هفتم: مجموعه واژگان خود را طراحی کنید
rabani
آرام خواندن در واقع فعالیت مغز را هم کند می‌سازد.
کاربر ۳۰۶۵۵۴۴
با یادگیری استفاده بیشتر از دید جنبی خود، در حالی که مشغول مطالعه هستید، کار استفاده از نیروی بالقوه وسیعِ دید جنبی خود (چشم ذهن‌تان) را، که بلااستفاده مانده است، آغاز خواهید کرد. منظور من از چشم « ذهن » چیست؟ منظور من توانایی خواندن یا دیدن با کل مغزتان است، نه فقط با چشمان‌تان. این مفهومی است که توسط آن عده از افرادی که تمرین‌های یوگا، مدیتیشن و دعا انجام می‌دهند و هر کس که با آموزه‌های دیدن تصاویر سه‌بُعدی با «چشم جادویی» آشناست، درک می‌شود. با چشم ذهن‌تان ببینید
esrafil aslani
تمرکز و برنامه‌ریزی کلیدهای رسیدن به موفقیت هستند. اگر آنها سر جای‌شان باشند و شما هم برای رسیدن به هدف متعهد باشید، چاره‌ای جز دقت و تمرکز کامل نخواهید داشت.
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
خواندن آرام و دقیق، مغزتان را تشویق می‌کند که آرام و آرام‌تر بخواند، در حالی که قدرت درک کم‌تر و کم‌تر می‌شود.
m.dehnavi
در یک صفحه معمولی که هر خط تقریباً شامل ۱۲ کلمه می‌شود، یک کتابخوان ضعیف، در حال خواندن روی هر کلمه مکث می‌کند، به عقب می‌پرد (تا چند کلمه) یا به عقب نگاه می‌کند و به طور متوسط ۱۴ بار مکث می‌کند و در هر مکث تقریباً نیم ثانیه زمان صرف می‌کند. این یعنی این که در هر خط، زمانی معادل ۷ ثانیه را تلف نمی‌کند.
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
انتخاب کنید! توماس جفرسون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا (۱۹۸۰) بود. که به خاطر هوش و توانایی‌اش در تندخوانی مشهور بود. راز موفقیت او در توصیه‌ای که به دیگران می‌کرد نهفته‌بود: شما باید بدانید: « کجا هستید، چه کار می‌کنید، ساعت چنداست، آیا به برنامه خود رسیده‌اید یا نه، اگر نه، چه‌قدر از آن عقب مانده‌اید؟ » نکته مهم صحبت او این است که تمرکز و برنامه‌ریزی کلیدهای رسیدن به موفقیت هستند. اگر آنها سر جای‌شان باشند و شما هم برای رسیدن به هدف متعهد باشید، چاره‌ای جز دقت و تمرکز کامل نخواهید داشت.
نیما
میلیون است. ـ با بالا رفتن تعداد واژگان شما، هوش‌تان نیز افزایش می‌یابد.
کاربر ۲۴۶۰۷۸۴
به‌خاطر داشته باشید: این مغز شماست که می‌خواند چشمان شما فقط لنزهای بسیار پیچیده‌ای هستن که برای این منظور به کار می‌روند.
نیما
ما در دوره‌ای از تاریخ تکامل بشر به سر می‌بریم که توانایی سریع تشخیص و جذب اطلاعات، برای درک و اتصال آنها با دانش قبلی مغزی، سپس ذخیره کردن آن به شکلی مؤثر و فراخوانی فوری و بلادرنگ آنها به هنگام ضرورت و آن گاه ترکیب همه این عناصر با توانایی برای خلق و برقراری ارتباط بر مبنای آموخته‌ها، مهارت‌هایی خواهند بود که در آینده موفقیت تعریف خواهند شد. اکنون شما برای آن آینده کاملاً تجهیز شده‌اید.
heydar

حجم

۳۱۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۳۱۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۵۰۰
تومان