دانلود کتاب صوتی سرزمین نوچ با صدای محسن خدری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سرزمین نوچ اثر کیوان ارزاقی

دانلود و خرید کتاب صوتی سرزمین نوچ

گوینده:محسن خدری
انتشارات:استودیو نوار
امتیاز:
۴.۲از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سرزمین نوچ

کیوان ارزاقی، با نوشتن سرزمین نوچ، به‌طور حرفه‌ای وارد ادبیات داستانی شد و نام خود را به‌عنوان نویسنده‌ای جوان خوش‌‌ذوق در محافل ادبی ثبت کرد.

 کتاب صوتی سرزمین نوچ، در دسته ادبیات مهاجرت قرار می‌گیرد. ادبیات مهاجرت به آن دسته از آثاری گفته می‌شود که نویسنده مهاجر یا حتی نویسنده‌ای بدون تجربه مهاجرت به روایت زندگی و دغدغه‌های مهاجران می‌پردازد و جزئیات زندگی این افراد و تلاش آن‌ها برای زیستن در کشور جدید را پیش چشم مخاطب می‌گذارد.

نویسنده در این کتاب صوتی به روایت زندگی زوجی به نام‌های آرش و صنم می‌پردازد که به آمریکا مهاجرت کرده‌اند و با فرازونشیب‌های زندگی در غربت دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

درباره کتاب صوتی سرزمین نوچ

آرش و صنم به یکی از شهرهای آمریکا مهاجرت کرده‌اند و در آنجا زندگی می‌کنند. شخصیت اصلی یعنی آرش، تلاش می‌کند با وجود تفاوت‌های زیاد فرهنگی، سنت‌ها و آداب‌ورسوم‌های مختلف بین کشور مبدا و مقصد، در دو راهی سنت و تجدد، هویتی جدید برای خود پیدا کند. یافتن این هویت جدید، چالشی است که موضوع و درونمایه داستان حول آن شکل می‌گیرد. دغدغه اصلی آرش، تردید برای انتخاب میان ماندن و رفتن است که همین تردید کل زندگی او و حتی زندگی مشترکش را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

داستان سرزمین نوچ از خداحافظی آرش و صنم با اقوام و بستگان‌شان در فرودگاه آغاز می‌شود. بستر اصلی روایت این داستان در آمریکا می‌گذرد که ارزاقی به‌واسطه حضورش در این کشور و تجربه زیسته‌اش از آنجا، به خوبی آن را برای مخاطب ترسیم می‌کند.نویسنده در دو فصل هم با تکنیک فلش‌بک داستان را روایت کرده است. با شنیدن کتاب صوتی سرزمین نوچ به صورت غیرمستقیم با مشکلات ایرانیانی که به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، آشنا می‌شوید.

کتاب صوتی سرزمین نوچ روایتی جذاب، ساده و خواندنی دارد که مخاطب را با جزئیات زندگی در غربت آشنا می‌کند. از طرفی دیگر، نویسنده رویکردی بی‌طرفانه دارد. کیوان ارزاقی نه می‌خواهد فرهنگ غرب را بکوبد و نه دلبستگی تمام و کمال به سنت‌ها و فرهنگ شرقی دارد. او حق قضاوت را  به‌عنوان نویسنده، از خود سلب کرده و به مخاطب داده است.

 شنیدن کتاب صوتی سرزمین نوچ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به داستان‌های اجتماعی به ویژه داستان‌هایی درباره مهاجرت را به شنیدن این کتاب دعوت می‌کنیم.



نظرات کاربران

غزاله بادپا
۱۴۰۰/۰۲/۰۲

(این مرور بر روی کتاب سرزمین نوچ نوشته شده ،من از نسخه صوتی و نوع گویندگی خبر ندارم) "جاده صافِ صاف است.آفتاب داغِ داغ. هر چی چشم می اندازم کوه و تپه ای نمی بینم.انگار هیچ فرقی بین شمال و جنوب

- بیشتر
بهار
۱۴۰۱/۰۶/۱۰

داستانی تلخ و پر از ناگفته های مهاجرت. بسیار داستان پردازی و شخصیت سازی عالی داره و البته گوینده هم به خوبی اجرا کرده فقط کاش کمی درمورد تلفظ درست اسامی و اصطلاحات بیشتر دقت میکردن. این درمورد کتاب نیست ولی

- بیشتر
کاربر 6950199
۱۴۰۲/۱۱/۱۳

بدرد نمی خوره همش حالات و رفتار افراد اطراف خودش را بیان می کند با اغراق و دروغ و بیان غیر واقعی از شرایط همراه است فقط وقت آدم را تلف می کنه اصلا پیشنهاد نمی کنم

زهرا حسینی
۱۴۰۲/۱۰/۱۹

من دوسش داشتم خوانشش هم جالب بود خیلی خوب بود ...

نغمه میلانی
۱۴۰۲/۰۸/۲۶

مهاجرت،در سن و سالی که توی کشور خودت خرد و خسته و شکسته و ناامید شدی،واقعا دردناک و تلخه. من به عنوان یک پزشک ،توصیفات زیبای نویسنده از ابتلای شخصیت اصلی داستان به بیماری هراس panic attack ، رو تحسین می

- بیشتر

زمان

۸ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۳۷۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۳۷۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان