دانلود و خرید کتاب ترتیب تولد و پرورش فرزند مری والاس ترجمه فاطمه آقامحمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ترتیب تولد و پرورش فرزند اثر مری  والاس

کتاب ترتیب تولد و پرورش فرزند

معرفی کتاب ترتیب تولد و پرورش فرزند

ترتیب تولد و پرورش فرزند کتابی در زمینه روان‌شناسی کودکان اثر مری والاس و از مجموعه کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان نشر صابرین است.

کتاب‌های این مجموعه، با وجود ارتباط موضوعی، هریک ازنظر مطلب مستقل‌اند. آمادگی برای زایمان، روش‌های مناسب و صحیح شیر دادن، تولد فرزند دوم، نقش پدر در تربیت کودک، پرورش کودک تیزهوش، آموختن به کودکان درباره خدا، سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان، پرورش فرزندان امیدوار و موفق، کلیدهای رفتار با نوجوانان و نیز مطالب متنوع و جالب دیگری که به روش‌ها و مشکلات تربیتی کودکان و نوجوانان تا سنین بلوغ می‌پردازد، موضوع کتاب‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

روش نویسندگان این کتاب‌ها، آموزش شیوه‌های عملی به والدین است. درنتیجه، هرکتاب از فصل‌های متعددی تشکیل شده است که هر فصل به توضیح یک روش کلیدی می‌پردازد. مجموعه کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان، علاوه‌بر پشتوانه علمی و معتبر خود، از زبانی ساده برای توضیح مطالب و انتقال آن‌ها به خواننده استفاده کرده است که برای عموم مادران و پدران جوان قابل‌استفاده خواهد بود.

 درباره کتاب ترتیب تولد و پرورش فرزند

 این کتاب درباره مشکلات و احساسات فرزندان با ترتیب تولد مختلف نوشته شده است. فرزندان با هر ترتیبی که به دنیا بیایند ممکن است دچار مشکلاتی رفتاری و عاطفی شوند که مربوط به ترتیب تولد آنها است. فرزندان اول معمولا از وظایف بیش از حد و مسيولیت‌های خود نالان هستند، فرزندان دوم یا وسط ممکن است از عدم توجه کافی والدین بنالند و فرزندان آخر از کوچک پنداشته شدن بیش از حد و دخالت والدین در کارهایشان شکایت کنند. تک‌فرزندها هم مشکلات خاص خود را دارند که تنهایی مهم‌ترین آنها است. 

نویسنده این کتاب، مری والاس در اثرش درباره مشکلات گوناگونی که فرزندان در رابطه با ترتیب تولد خود دارند با نمونه‌هایی واقعی سخن گفته است؛ عوامل دخیل در تشدید این مشکلات را بررسی کرده و در انتها راهکارهای مختلف کمتر کردن چنین مشکلات را برشمرده است.

 خواندن کتاب ترتیب تولد و پرورش فرزند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 والدین مخاطبان اصلی کتاب حاضرند.

 بخشی از کتاب ترتیب تولد و پرورش فرزند

راشل ده‌ساله، مایکل هفت‌ساله و جنی سه‌ساله روسری و کلاه پوشیده و به

ردیف روی یک پتو (قالی جادویی فرضی‌شان) نشسته‌اند. آن‌ها مشغول بازی داستان علاءالدین هستند. راشل یاسمین است، قطعآ مایکل علاءالدین است و جنی کوچک ابوی میمون است.

اکنون که مایکل فرزند وسط است، به‌جای یک هم‌بازی دو هم‌بازی دارد. مایکل عاشق انجام بازی‌های مونوپولی، کشتی جنگی و نینتند و با راشل است. اگرچه اغلب اوقات راشل بازی را هدایت می‌کند، به او نشان می‌دهد چگونه کارهای بچه‌های بزرگ را انجام دهد و او احساس بزرگی می‌کند. وقتی راشل مشغول است، یا تمایلی به بازی کردن ندارد یا فقط سخت‌گیر شده است، مایکل می‌تواند با جنی وقت بگذراند. او از مدرسه‌بازی یا بازی شخصیت‌های کارتونی با جنی لذت فراوانی می‌برد و این بار او می‌تواند رئیس باشد.

گرچه کودکان بیشتر اوقات دونفری بازی می‌کنند گاهی هم از اینکه همه باهم باشند خیلی لذت می‌برند. وقتی آن‌ها در پارک یا در تعطیلات کنار ساحل هستند و کودک دیگری آن اطراف نیست، آن‌ها هم‌بازی حاضر و آماده یکدیگر هستند. گاهی کودکان ممکن است با یکدیگر خیلی مهربان باشند. آن‌ها به همدیگر سلام می‌کنند و یکدیگر را می‌بوسند و وقتی جو مناسب باشد حتی می‌گویند، «دوستت دارم.» آن‌ها به‌سرعت در برابر هر غریبه‌ای که جرئت کند یکی از آن‌ها را تهدید کند، متحد می‌شوند.

مایکل به‌عنوان یک فرزند وسط، در اصل، هم برادر بزرگ‌تر است و هم کوچک‌تر و از هر دوی این موقعیت‌ها بهره می‌برد. به‌عنوان برادر کوچک‌تر، مایکل این فرصت را داشت که خواهر بزرگ‌ترش را نظاره کند و از او بیاموزد. درنتیجه او می‌توانست سوار دوچرخه شود و بدون راهنمایی براند و در سن کمتری نسبت به راشل شروع به خواندن کرد.

همچنان که مایکل بزرگ می‌شود راشل دائمآ محرک اوست تا به او برسد. مایکل یا خواهر بزرگ‌ترش را الگو قرار می‌دهد، یا سعی می‌کند بهتر از او عمل کند، یا برنامه‌ریزی می‌کند که خیلی متفاوت باشد (قهرمان مسابقه هجی کردن شود به‌جای اینکه نابغه ریاضی باشد). او همچنین از مشاهده تعاملات راشل با والدینش خواهد آموخت چه رفتارهایی در خانواده قابل‌پذیرش است و چگونه با موفقیت آن‌ها را انجام دهد (مادر و پدر زمان‌هایی را که فرزندانشان نمرات خوب می‌گیرند و اتاقشان را تمیز نگه می‌دارند، بیشتر دوست دارند).

گاهی اوقات راشل مایکل را حمایت و تشویق می‌کند. وقتی او می‌ترسد داخل استخر بپرد، به او می‌گوید، «تو می‌توانی این کار را انجام دهی،» و وقتی در فوتبال یک توپ را از دست می‌دهد، می‌گوید، «تلاش خوبی بود.» او همچنین دقیقآ برای مایکل توضیح می‌دهد که کلاس سوم بودن چگونه است و اینکه برای ایجاد تیم فوتبال چه کاری باید انجام دهد. در مدرسه و در اردوگاه روزانه مایکل فقط با آگاهی از اینکه نزدیک خواهرش است احساس امنیت بیشتری می‌کند.

کعبه بوی بهشت می‎دهد...
اعظم‎سادات حسینی
الدرر الفقهیة فی شرح اللمعة الدمشقیة (الجزء العاشر)
ماجد کاظمی (دباغ)
طراحی، مدل سازی، انتخاب ماده و تحلیل پروتز زانو
محسن رجب پور
پادشاهان خل و چل کلاس شماره ۱۳
آنست لی
طراحی لرزه ای سازه های بتن مسلح
محمدحسین کاظمی مجرد
اصول و شیوه ‌های تعیین قیمت در قراردادها
سیده زهرا شریفی ساداتی
The Wahhabis book
علی اصغر فقیهی
نحوه پیاده سازی انبار داده مبتنی بر پلتفرم ODI 12C مقدماتی
شرکت اوراکل (مدیریت محصول ODI)
نیایش بالبخند
سارینه هاکوپیان
سیر تحول اندیشه های نظامی؛ کتاب اول (کلیات اندیشه نظامی)
محمدحسین جمشیدی
یک فیلم، یک جهان؛ هیروشیما عشق من
کریستف کارلیه
برده داری در اسلام
علی شعبانی
لاک لامورا (جلد سوم؛ جمهوری دزدان)
اسکات لینچ
زن زیبایی که به ماه پرواز می کند
دوآن لیکسین
گلبرگ فارسی ۲ یازدهم کلیه رشته ها
فاطمه اکران
اصلاح سبز، قیام سرخ
سیدغلامرضا هزاوه ای
نگاهی به ایتالیا
احمدعلی امیری
باران همین اطراف...
پرویز حسینی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۲۰۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۷۶,۰۰۰
تومان