دانلود و خرید کتاب بازی با کودک زهراسادات جلالی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازی با کودک اثر زهراسادات جلالی‌نژاد

کتاب بازی با کودک

معرفی کتاب بازی با کودک

کتاب بازی با کودک نوشتۀ زهراسادات جلالی‌نژاد است. انتشارات همخونه این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این کتاب در مورد «بازی» و ارتباط آن با کودک، مطالبی کاربردی را به‌طور گسترده ارائه می‌دهد. این کتاب، بازی‌های گوناگون و مناسبی را هم معرفی می‌کند.

درباره کتاب بازی با کودک

کتاب بازی با کودک ابتدا به تعریف بازی و اهمیت آن می‌پردازد. زهراسادات جلالی‌نژاد بازی با کودکان را به تفکیک دوره‌های سنی آنها و از تولد تا پنچ‌سالگی شرح می‌دهد. این نویسنده سپس در مورد برخی اسباب‌بازی‌های مناسب صحبت می‌کند.

بخش‌هایی از این کتاب نیز به «تکامل و پیشرفت فیزیکی به کمک بازی» اختصاص داده شده است. نویسنده در این بخش‌ها به شرح کنش‌هایی مانند «بالا رفتن و حفظ تعادل»، « خط‌خطی و نقاشی کردن»، «لباس پوشیدن و در آوردن» و یا «آب‌بازی و شنا کردن» پرداخته است.

کتاب بازی با کودک به این پرسش که «چه نوع بازی‌هایی مناسب کودک است؟» نیز پاسخ می‌دهد؛ دربارۀ بازی‌درمانی مطالبی ارائه می‌دهد؛ دربارۀ نقش بازی در رشد شخصیت کودکان می‌گوید و ویژگی‌های اسباب‌بازی‌های مناسب را برمی‌شمارد.

خواندن کتاب بازی با کودک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به والدین و مربیان کودک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بازی با کودک

«بازی یکی از نیازهای اساسی کودکان به شمار می‌رود. مهم‌ترین و اساسی‌ترین فعالیت کودک به شمار می‌رود که در عین سرگرم کردن کودک کارکردهای مهم دیگری را داراست که هر یک از این کارکردها به جنبه‌ای از زندگی کودک مربوط می‌شوند که او را برای ورود به زندگی بزرگسالی آماده می‌سازند. از این لحاظ شرایط بازی، آزادی کودک در بازی، اسباب بازیهای مورد استفاده کودک و مدت زمانی که به بازی با کودک اختصاص داده می‌شود اهمیت شایان توجهی دارد.

خیلی از آموزش‌های تربیتی را می‌توان در خلال بازیها به کودک نشان داد و به راحتی کودک را در مسیر درست تربیت نمود. همانطور که از خلال بازیهای کودک نیز می‌توان به شرایط عاطفی کودک، احساسات و افکار کودک می‌توان پی برد. بنابراین بسیار لازم است که مربیان به اهمیت بازی در زندگی کودک توجه داشته و شرایط مناسب را برای بازیهای مناسب فراهم سازند.»

***

«بازی از ضروریات زندگی کودکان است. کودکان از طریق بازی افکارشان را بازگو می‌کنند و به همان راحتی که بزرگسالان احساساتشان را با کلمات بیان می‌کنند، آنان نیز همین کار را به وسیله بازی انجام می‌دهند. کودک در طول بازی توانایی حل مشکلات خود را پیدا می‌کند و به وسیله آن می‌تواند اعتماد به نفس و روحیه استقلال‌طلبی را در خود پرورش دهد. آنان احساساتی چون ترس، اندوه، شادی و عصبانیت خود را از طریق بازی بیان و به این ترتیب احساس امنیت و ارزشمند بودن می‌کنند.»

نظرات کاربران

اقوامی
۱۴۰۱/۰۲/۲۵

سلام.خیلی خوب و مفید توانمندی ها و بازی های کودکان تا ۵ سالگی رو توضیح داده بود و مثال زده بود. ایده های خوبی هم برای بازی ارائه داده بود. ولی تصاویر و صفحه بندی و دسته بندی موضوعاتش میتونست

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان