دانلود و خرید کتاب تکنیک‌های تسلط بر ذهن آنتونی رابینز ترجمه سعید ابراهیم پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تکنیک‌های تسلط بر ذهن اثر آنتونی رابینز

کتاب تکنیک‌های تسلط بر ذهن

معرفی کتاب تکنیک‌های تسلط بر ذهن

تکنیک‌های تسلط بر ذهن کتابی نوشته آنتونی رابینز نویسنده مشهوره حوزه موفقیت است. 

همیشه بزرگ‌ترین دغدغه ذهنی ما تغییر است. هیچ‌کدام از ما ازآنچه هستیم راضی نیستیم. می‌خواهیم جایگاهی بالاتر داشته باشیم، روشش را هم می‌دانیم اما اراده کافی نداریم. می‌خواهیم کاری را شروع کنیم اما انگیزه کافی نداریم. می‌دانیم کدام‌یک از خصوصیات اخلاقی ما ناپسند است اما از سختی ترک آن می‌ترسیم. احساس افسردگی ما را رها نمی‌کند و نمی‌توانیم از آن جدا شویم.

هر از چند گاهی برای تغییرمان زمان و تلاش زیادی را صرف می‌کنیم، اما همچنان نتایجمان ناامیدکننده است.

اما اگر بشود با روشی خیلی سریع اعمال، رفتار و حالات روحی‌مان را تغییر دهیم چه؟

 درباره کتاب تکنیک‌های تسلط بر ذهن

در این کتاب آنتونی رابینز حاصل سال‌ها مطالعات و تجربیات مراجعان مختلفش را در قالب روشی به شما می‌آموزد که اگر بر آن مسلط شوید، می‌توانید بر ذهن خود مسلط شوید و بهترین نتایج را در کمترین زمان ممکن کسب کنید.

 خواندن کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب‌های انگیزشی، موفقیت و مدیریت ذهن را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

درباره آنتونی رابینز

آنتونی رابینز نویسنده، سخنران، مربی و بازیگر آمریکایی است. وی ۲۹ فوریه ۱۹۶۰ در شمال هالیوود در کالیفرنیا به دنیا آمد. رابینز یکی از مشهورترین نویسندگان و سخنرانان انگیزشی در جهان است. هرچند که خود اصرار دارد به‌جای سخنران انگیزشی، مربی منتهای کارایی نامیده شود. او در مدت کوتاهی به بیشتر آرزوها و رؤیاهای جوانی خود جامه عمل پوشانید و توانست درآمد سالیانه خود را از ۳۸ هزار دلار به بیش از یک‌میلیون دلار افزایش دهد.

بخشی از کتاب تکنیک‌های تسلط بر ذهن

روشی که می‌خواهم به شما یاد دهم ترکیبی از سیستم برنامه‌ریزی عصبی کلامی و یافته‌های خودم است. برنامه‌ریزی عصبی کلامی یا به‌اختصار اِن اِل پی، علمی است که نشان می‌دهد چگونه زبانی، خواه شفاهی و خواه غیرشفاهی، بر روی سیستم عصبی می‌توانیم تأثیر بگذاریم؛ اما این روش با آن شکلی که در بسیاری از مراکز روان‌درمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد کاملاً متفاوت است.

بسیاری از روان‌شناسانی که در مراکز روان‌درمانی کار می‌کنند بر این باورند که برای یک تغییر باید به عمق خاطرات منفی بازگشت و آن‌ها را مجدداً زنده کرد. آن‌ها بر این باورند که تجربیات منفی افراد همچون سیالی در ذهنیت آن‌ها جریان دارد و این جریان آن‌قدر ادامه می‌یابد تا کل ذهنشان را مسموم می‌کند و از آن لبریز می‌شود. این روان‌شناسان بر این باورند که بهترین راه‌حل این است که دوباره با تمام جزئیات آن خاطرات تلخ و دردها را تجربه کنیم و بعدازآن برای همیشه روی آن‌ها خط بکشیم و آن‌ها را به فراموشی بسپاریم.

اما تجربیاتی که من در این سال‌ها به دست آوردم نشان می‌دهد که این کار نه‌تنها تأثیری ندارد بلکه یکی از کم تأثیرترین روش‌های کمک به حل مشکلات انسان‌هاست. در ابتدا وقتی از کسی می‌خواهیم که بدترین خاطراتش را مجدداً به یاد آورد، درواقع او را در بدترین و هولناک‌ترین حالات روحی‌اش قرار می‌دهیم. وقتی فردی در این وضعیت اسفناک روحی قرار می‌گیرد، شانس ایجاد رفتارها و نتایج مثبت و مدنظر ما به‌شدت کاهش می‌یابد. درواقع با این کار ما موجبات تقویت الگوهای دردناک و تضعیف‌کننده را در او به وجود می‌آوریم. با دسترسی مستمر به حالات ناخوشایند، تضعیف‌کننده و دردناک، ایجاد این حالات در آینده ساده‌تر می‌شود. هرچه راحت‌تر بتوانید حالاتی را در خود زنده کنید، راحت‌تر می‌توانید دوباره آن را به وجود آورید. شاید به همین خاطر است که درمان‌های سنتی وقت زیادی را می‌گیرد و اکثر مشاوران برای کوچک‌ترین مشکلات هم تعداد جلسات مشاوره‌ای زیادی برای بیمار برگزار می‌کنند. البته منظور من این نیست که روان‌شناسی سنتی نتیجه ندارد، برعکس به نتیجه نیز ختم می‌شود؛ اما سؤال اصلی این است که آیا می‌توان به این نتایج درزمانی کوتاه‌تر و با درد و رنج کمتری دست‌یافت؟

مسلماً اگر بتوانیم درک ساده‌ای از نحوه عملکرد ذهن داشته باشیم، پاسخ مثبت است و می‌توانیم معالج و مشاور شخصی خودمان باشیم.

اگر بتوانید درزمانی کوتاه احساسات، عواطف یا رفتارتان را تغییر دهید، از حد درمان هم فراتر می‌روید. به باور من، برای به دست آوردن نتایجی مثبت باید الگوی جدیدی از فرایند تغییر را به وجود آورد. اگر به این یقین رسیده باشید که مشکلات آن‌قدر در شما بر روی‌هم انباشته می‌شوند و سرانجام روزی لبریز شوند، بدون شک همین اتفاق برایتان خواهد افتاد.

من به‌جای آنکه فعالیت‌های عصبی را به سیالات مهلک تشبیه کنم، آن‌ها را به یک گرامافون سکه‌ای تشبیه می‌کنم. گرامافون سکه‌ای جعبه‌ای است که با ریختن پول در آن، آهنگ موردعلاقه شمارا پخش می‌کند. حقیقت این است که انسان خاطرات و تجربیات را در ذهنش ثبت و ضبط می‌کند. ما این وقایع را همچون یک گرامافون سکه‌ای در مغز خود دسته‌بندی می‌کنیم و درست همان‌گونه که با فشار دکمه گرامافون آهنگ موردعلاقه ما پخش می‌شود، ما هم هر هنگام که بخواهیم، به‌وسیله محرک‌های درست محیط پیرامون خود، دوباره خاطرات و وقایع را به یادآوریم.

بنابراین هم می‌توانید خاطرات دلخواه را به یادآورید و هم می‌توانید اتفاقات زجرآور را به یادآورید. اگر مرتب دکمه‌ای را فشار دهید که درد و غم را به یادتان می‌آورد، ممکن است که باعث تقویت حالت منفی‌ای شوید که می‌خواهید آن را تغییر دهید.

شما باید کاری کاملاً متفاوت را انجام دهید. آن کار این است که صفحه‌های گرامافون مغزتان را جوری تغییر دهید تا آهنگ‌های دلخواه شمارا پخش کند؛ یعنی باید با فشار همان دکمه، به‌جای گوش دادن به آهنگ‌های زجرآور، آهنگ‌های نشاط‌آور را گوش دهید و این خاطرات قدیمی را آن‌گونه که می‌خواهید تغییر دهید؛ یعنی برای تغییر رویه، اصلاً نیازی به‌مرور دردها نیست. تنها کاری که لازم است این است که تصورات منفی خود را به تصورات مثبت تغییر دهید. با این کار بلافاصله به نتایج مؤثری دست خواهید یافت . از طرف دیگر برنامه‌ریزی عصبی کلامی به ساختار تجربیات انسانی توجه دارد نه به محتوای آن. ممکن است نسبت به موضوعی احساس همدردی کنید اما به نحوه وقوع آن بی‌توجه باشید. چیزی که برای ما مهم است، نحوه تلفیق وقایع در ذهن است.

فرق بین حالت شادی و افسردگی چیست؟ تفاوت اصلی در چگونگی تجسم ذهنی است. هر تصویری که ما در ذهن خود می‌سازیم از طریق پنج حس بینایی، شنوایی، لامسه، چشایی و بویایی است. به‌عبارت‌دیگر تجربه ما از جهان پیرامونمان از طریق این پنج حس است؛ بنابراین هر تجربه‌ای که در ذهنمان می‌اندوزیم از راه این حواس پنج‌گانه و در درجه اول ۳ مهم بینایی، شنوایی و لامسه است.

معرفی نویسنده
عکس آنتونی رابینز
آنتونی رابینز
آمریکایی | تولد ۱۹۶۰

تونی رابینز یا آنتونی جی رابینز نویسنده کتاب‌های موفقیت و سخنران انگیزشی در ۲۹ فوریه سال ۱۹۶۰ در شمال هالیوود متولد شد. او در یک خانواده فقیر کودکی خود را گذراند. برای آنتونی رابینز مواجهه با مشکلات از کودکی با جدا شدن والدینش آغاز شد و شدت فقر برای او و خانواده‌اش به حدی بوده که حتی جشن‌های معمول کریسمس یا روز شکرگزاری را مانند روزهای دیگر می‌گذراندند زیرا توان مالی کافی برای خرید ملزومات را نداشتند.

نظرات کاربران

💍
۱۳۹۹/۰۷/۰۱

عالی بود، اما فهمیدن روشها به چند بار خوندن کتاب و مرور و خلاصه نویسی نیاز داره

kara_mahdiar
۱۴۰۰/۱۲/۱۶

کتاب به شما پیشنهاد میکند که برخلاف روش مشاوران، به جای اینکه خاطرات بد را مرور کنید و آن ها را در خودتان حل بکنید... بیایید و خاطرات خوب خودتان را پررنگ بکنید روشی هم برای از یاد بردن و به یاد

- بیشتر
Moon
۱۴۰۱/۰۵/۰۲

این همون کتاب برنامه ریزی عصبی زبانی یا ان ال پی هست که بیشتر برای کاهش اثر خاطرات منفی یا پررنگ کردن اثر خاطرات مثبت اثر خوبی داره «ورودی های ذهنت را کنترل کن ، تا ذهنت را تحت کنترل بگیری

- بیشتر
Reyhane
۱۴۰۰/۰۴/۲۸

40% تخفیف کتاب NRJA5X3EEQM

mahi mah
۱۴۰۱/۰۳/۱۵

این کتاب قسمتی از کتاب قدرت نامحدود آنتونی رابینز هست

سمان
۱۳۹۹/۱۱/۱۰

نمونه ناقص، آدم‌ رو ترغیب به خوندن کل کتاب نمیکنه!

سعید
۱۴۰۱/۰۴/۱۳

اگر قبلا کتابی از انتونی رابیز خوندید باید بگم دیگه نیازی به کتاب جدیدی از ایشون ندارید همه حرفاهاش تکراری و مشابه کتاب موفقیت نامحدودش هست

اقیانوس آرام
۱۴۰۱/۰۱/۰۹

عالی بود 👌🏼 نکته های جالب و قابل توجه ای را ذکر کرده بود!

rabani
۱۴۰۱/۰۳/۱۴

اگر قصد دارید در زمینه کنترل ذهن مطالعه کنید، خوندن این کتاب کوتاه برای شروع بد نیست😊

کاربر 4526162
۱۴۰۱/۰۳/۱۶

مختصر و مفید، یک کلام!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۱)
خیلی وقت‌ها در یک‌چشم به هم زدن به نتایجی به‌مراتب بهتر می‌توان دست‌یافت  تا در مدت‌زمانی طولانی
💍
 یادتان باشد مغز شما یک قلمرو است و  اگر بر آن مسلط شوید پادشاه سرنوشت خودخواهید شد.
kianosh
خاطره بسیار لذت بخشی را در ذهن مجسم کنید. فقط چشمانتان را ببندید و آرام باشید و به آن فکر کنید. تصویر آن خاطره را روشن و روشن‌تر کنید. با روشن‌تر شدن تصویر، به تغییر حالت خود دقت کنید. اکنون این تصویر ذهنی را به خود نزدیک‌تر کنید. حال تصویر را متوقف و آن را بزرگ‌تر کنید. وقتی با چنین تصویری روبرو می‌شوید چه احساسی دارید؟ اکثر اشخاص وقتی خاطره شیرینی را در ذهن خود بزرگ‌تر، روشن‌تر و نزدیک‌تر مجسم می‌کنند، با تصویری زنده‌تر و خوشایندتر مواجه می‌شوند. این کار موجب افزایش قدرت و لذت تصورات درونی می‌شود و باعث می‌شود روحیه‌ای قوی‌تر و شاداب‌تر پیدا کنید.
kara_mahdiar
یادتان باشد تمام تغییراتی که ما انتظارش راداریم اول در دنیای درونی ما باید به وجود بیاید.
Amir Ghasemiyan
احساسات انسانی ناشی از حالات روحی است و حالات روحی نیز ناشی از تصورات درونی است یعنی تصاویری که در ذهن مجسم می‌کنیم، حرف‌هایی که به خود می‌زنیم و غیره
zahra HadiA
مغز ما مکالمات روزمره را تکرار می‌کند. با خودمان حرف می‌زنیم و سعی می‌کنیم در این مکالمات برنده شویم و برای خودمان امتیازاتی کسب کنیم. اگر چنین اتفاقی برایتان رخ داد، فقط شدت صدای مکالمات را کم کنید. آن صداها را در مغز خود آرام‌تر، دورتر و ضعیف‌تر گردانید. این کار به بسیاری از افراد کمک می‌کند. شاید هم مدام مکالمه‌ای در ذهنتان تکرار می‌شود و تضعیفتان می‌کند؟ همان جملات را بشنوید ولی باحالتی لطیف‌تر و وسوسه کننده، حالا چه احساسی پیداکرده‌اید؟
smohebzade
فرق بین حالت شادی و افسردگی چیست؟ تفاوت اصلی در چگونگی تجسم ذهنی است.
kara_mahdiar
احساسات انسانی ناشی از حالات روحی است و حالات روحی نیز ناشی از تصورات درونی است
kara_mahdiar
آیا تابه‌حال برایتان اتفاق افتاده باکاری روبرو شوید که تصور کنید از عهده‌اش برنمی‌آید؟  اگر آن کار را به‌صورت تصویری کوچک در ذهن مجسم کنید، متوجه می‌شوید می‌توانید از عهده‌اش برآید و به‌جای اینکه خودتان را ببازید، دست به اقدامات مناسب بزنید.
sadegh_a2
تغییر خود تصورات است. مثلاً اگر بدترین خاطرات را در ذهن خود داشته باشید می‌توانید آن‌ها را به بهترین خاطرات بدل کنید. عامل دوم این است که نحوه تصورات ذهنی خودتان را تغییر دهید. مثلاً در بعضی افراد، تصاویر متحرک بسیار نیرومند است. در بعضی دیگر آوای صدایشان وقتی در مورد موضوعی حرف می‌زنند به آن‌ها انگیزه می‌دهد. این موارد کیفیات حسی فرعی نامیده می‌شود که باعث می‌شود
کاربر ۴۳۳۳۸۱۲

حجم

۲۱٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

حجم

۲۱٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
۶,۵۰۰
۵۰%
تومان