دانلود و خرید کتاب بوسه‌ عذرا جورج رینولدز ترجمه میرزا سیدحسین خان حایری (صدرالمعالی)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بوسه‌ عذرا اثر جورج  رینولدز

کتاب بوسه‌ عذرا

معرفی کتاب بوسه‌ عذرا

جورج دابلیو. ام. رینولدز(۱۸۱۴-۱۸۷۹) نویسنده‌ و روزنامه‌نگارِ انگلیسی قرن نوزدهم است. «بوسه‌ عذرا» در زمره نخستین رمان‌های سیاسی ترجمه شده در عصر قاجار به حساب می‌آید که با اندیشه‌ای روشنفکرانه در ۱۳۱۱ خورشیدی ترجمه شده ولی تا ۱۳۲۶ اجازه‌ چاپ نیافت. برخی مترجمان ایرانی تلقی خاصی از این رمان داشتند و آن را تنها نوع ادبی می‌دانستند که ضمن گیرایی و جذابیتش در سرگرم کردن خواننده، می‌تواند موجب توسعه و ارتقای فرهنگ و فراگیر شدن آموزش در ایران شود. داستان کتاب به انسان‌هایی مربوط می‌شود که در آغاز، شناختی از یکدیگر ندارند اما براثر اتفاق و تصادف بر سر راه هم قرار می‌گیرند و دوستی یا دشمنی‌هایی عمیق بین آنان پدید می‌آید. محتوای این رمان تاریخی، شورش آزادی‌خواهان بوهمیا در اتریش در قرن پانزدهم میلادی علیه سلطنت و ارباب کلیسا است. این کتاب، قهرمانان واحدی ندارد؛ هر چند سر ارنست کلمار (فرستاده پادشاه اتریش) قهرمان اصلی داستان است و در سراسر قصه حضور دارد، هر یک از کسانی که به گونه‌ای در داستان نقش دارند خود قهرمانی در خور ستایش یا نفرت به شمار می‌آیند. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: « مردم ظاهربین و ساده‌دل آنجلا را ملامت می‌کردند که چرا چنین شانسی را از دست می‌دهد و معتقد بودند بسیاری از دختران ـ اعم از اشراف و دهقان ـ آرزو دارند چنین بختی نصیب آنها شود و بتوانند عروس خانواده سرشناسی مانند بارون التندرف شوند و به همسری لرد رودولف درآیند و این را سبب امتیاز و شأن و رتبه خود می‌دانستند و به این ازدواج افتخار می‌کردند. به ویژه اگر داماد به عروس اظهار عشق و دلدادگی کند و از در تملق و فروتنی درآید، اما هوش و ذکاوت و واقع‌بینی آنجلا بیش از آن بود که ظواهر امر و نمایش‌های بی‌ریشه او را فریب دهد و به چنین عقدی گردن نهد».

نظرات کاربران

raman
۱۳۹۹/۰۸/۱۰

عالیه واقعا لذت بردم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
توبه و بازگشت از خطا به صواب، سبب سربلندی است و از تنزل به ترقی گراییدن مستلزم هیچ‌گونه خفت و خواری نیست
Reza
ای مصلحان ملّت! شما پیش چشم خود می‌بینید که امرا و بزرگان مشهور، که اراذل و اوباش رسمی هستند چه می‌کنند و دولت را به چه کارهای زشتی تحریک و تشویق می‌کنند
Reza
هموطنان عزیز و با غیرت! استقبال شما از من و اظهار شادی و مودتی که امروز کردید بر همگان روشن کرد که دل‌های شما با من است، چنان که دل من با شماست. این یکدلی و یک جهتی بی‌اندازه باعث شکفتگی و آسایش خاطر من شد و سپاس خدای را که شما را هم خرّم و بشاش می‌بینم. این فال نیک است و این خیال خوش همیشه اسباب خیر و سعادت بوده و در دولت و اقبال بر روی جهانیان گشوده است. امید که این حال مستدام باشد و به یاری خداوند منان موجب نتایج نیک و فواید مهم گردد.
Reza
نظام عالم و آسایش و رفاه انسان‌ها در گرو حکومتی است که از روی عدالت و انصاف باشد.
Reza

حجم

۸۲۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۷۲ صفحه

حجم

۸۲۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۷۲ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان