دانلود و خرید کتاب پاسخ به پرسش‌هایی درباره‌ی جامعه‌شناسی وقف روح‌الله بیدرام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب پاسخ به پرسش‌هایی درباره‌ی جامعه‌شناسی وقف

کتاب پاسخ به پرسش‌هایی درباره‌ی جامعه‌شناسی وقف

انتشارات:به نشر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پاسخ به پرسش‌هایی درباره‌ی جامعه‌شناسی وقف

کتاب پاسخ به پرسش‌هایی درباره‌ی جامعه‌شناسی وقف نوشته روح الله بیدرام است. یکی از اموری که لازم است در بنای جامعه اسلامی مورد توجّه و عنایت خاصّ قرار گیرد، احیای سنّت‌های اسلامی است. سنّت‌هایی که اگر به‌طور جدّی در جامعه رایج شوند، قادرند بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه را بدون دخالت قوّه قهریه با تکیه بر انگیزه معنوی مردم حل کنند.

این کتاب پاسخ نامه وقف؛ جلد پنجم است و به مساله وقف در دین اسلام می‌پردازد.

کتاب پاسخ به پرسش‌هایی درباره‌ی فقه وقف در شش فصل تدوین شده است: تاریخ وقف، فقه وقف، حقوق وقف، اقتصاد وقف، جامعه شناسی وقف و مدیریت وقف. ، در فصل دوم؛ بحث «فقه وقف» به مفاهیم، واژگان، انوع وقف و شروط آن پرداخته شده است که موضوعات وقف، دلایل و نمونه‌های آن به همراه احام وقف مورد بررسی قرار گرفته شده است.

خواندن کتاب پاسخ به پرسش‌هایی درباره‌ی جامعه‌شناسی  وقف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران علوم دینی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب جامعه‌شناسی

جریان ناسالم تبعیض و فاصله زیاد طبقاتی میان اکثریت محروم و اقلیت سرمایه‌دار، پیوسته سبب فساد، هنجارشکنی، ناامنی، کشمکش، ارتکاب جرم و حتی جنگ‌شده است. علامه طباطبایی (ره) در تفسیر المیزان در زمینه انفاق و نقش آن در کاستن فاصله میان مستمندان و ثروتمندان می‌نویسد: انفاق از بزرگ‌ترین اموری است که اسلام در یکی از دو رکنش؛ یعنی «حقوق مردم» بدان اهمیت داده است و با روش‌های گوناگونی مانند: زکات، خمس، کفاره‌های مالی و دیگر اقسام فدیه و انفاق‌های واجب و صدقه‌های مستحب و نیز از راه وقف و... بدان اعتبار بخشیده است. هدف از انفاق در اسلام آن است که سطح زندگی قشرهای پایین اجتماع که نمی‌توانند نیازهای زندگی‌شان را بدون کمک دیگران رفع کنند، ارتقا یابد تا همگان در جامعه اسلامی به‌طور همسان از امکانات بهره‌مند شوند؛ همچنین اسلام قشرهای ثروتمند جامعه را از تجمل‌گرایی و پرداختن بیش از اندازه به زیورهای دنیایی که محرومان جامعه بدان دسترسی ندارند، نهی کرده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۹۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۱۷,۵۰۰
تومان