دانلود و خرید کتاب شش مقاله مرتضی مطهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شش مقاله اثر مرتضی مطهری

کتاب شش مقاله

نویسنده:مرتضی مطهری
انتشارات:انتشارات صدرا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شش مقاله

کتاب «شش مقاله» مشتمل بر شش مقاله از استاد شهید آیت‌الله مطهری است که در موضوعات مختلف نوشته شده است. این مقالات در کتاب‌های مختلف که مجموعه‌هایی از مقالات نویسندگان مختلف بوده‌اند، در زمان حیات استاد به چاپ رسید و دور از دسترس علاقه‌مندان آثار ایشان بود. لذا «شورای نظارت» این مقالات را در یک کتاب به چاپ رساند. سه مقاله اول یعنی «ختم نبوت»، «پیامبر امّی» و «ولاءها و ولایتها» به طور مجزا نیز منتشر شده و می‌شوند و قبلا در کتاب محمّد (ص) خاتم پیامبران که به کوشش استاد شهید به مناسبت آغاز پانزدهمین قرن بعثت در سال ۱۳۸۷ هجری قمری برابر با ۱۳۴۷ هجری شمسی از طرف مؤسسه حسینیه ارشاد منتشر شد به چاپ رسیده است. مقاله «الغدیر و وحدت اسلامی» قبلا در کتاب یادنامه علامه امینی (ره) که در سال ۱۳۵۰ منتشر شد درج گردیده است. مقاله «الهامی از شیخ‌الطائفه» قبلا در کتاب هزاره شیخ طوسی که مجموعه مقالات کنگره بزرگداشت آن فقیه بزرگ در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۴۸ تا ۳ فروردین ۱۳۴۹ در دانشگاه مشهد است منتشر شده است. و سرانجام «مزایا و خدمات مرحوم آیت‌الله بروجردی» مقاله‌ای است که در سال ۱۳۴۰ پس از رحلت آن مرجع گرامی به رشته تحریر درآمده و در کتاب مرجعیت و روحانیت به چاپ رسیده است. مقالات مذکور در نوع خود ابتکاری و همچون دیگر آثار آن متفکر شهید، غنی، پربار، راهگشا است و نثری روان دارد.
معرفی نویسنده
عکس مرتضی مطهری
مرتضی مطهری

مرتضی مطهری روحانی شیعه ایرانی، استاد فلسفه و کلام اسلامی و مفسر قرآن است. او تالیفاتی پرشمار در علوم مختلف اسلامی داشته و نظرات و آثارش از لحاظ محتوا و شکل ارائه، جنبه‌های نوتری نسبت به دیدگاه‌ها و روش‌های سنتی حوزوی دارد؛ می‌توان از او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روحانیان معاصر در اندیشه و اثر نام برد. مطهری از مبارزین ضد حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب اسلامی به عضویت شورای انقلاب درآمد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
امروز اگر بر مصیبتی از مصیبتهای اسلام باید گریست و اگر بر فاجعه‌ای از فاجعه‌های اسلام بایست خون بارید، این مصیبت و این فاجعه است. امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرماید: فَیا عَجَبآ، عَجَبآ! وَ اللهِ یمیتُ الْقَلْبَ وَ یجْلِبُ الْهَمَّ مِنِ اجْتِماعِ هؤُلاءِ الْقَوْمِ عَلی باطِلِهِمْ وَ تَفَرُّقِکمْ عَنْ حَقِّکمْ. شگفتا، شگفتا! به خدا قسم تعجب و حیرت از اجتماع دشمنان بر گرد باطل و تفرّق و تشتّت شما از اطراف حقیقتی که در میان شماست، دل را می‌میراند و اندوه را می‌کشاند.
maede

حجم

۲۰۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۲۰۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان