دانلود و خرید کتاب پیدات کردم لیزا جوئل ترجمه نسرین حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیدات کردم اثر لیزا جوئل

کتاب پیدات کردم

نویسنده:لیزا جوئل
امتیاز:
۳.۳از ۲۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پیدات کردم

پیدات کردم رمانی پلیسی جنایی از لیزا جوئل نویسنده انگلیسی معاصر و نامزد جایزه گودریدز ۲۰۱۸ است. این داستان هم مانند داستان موفق «وقتی که او رفت» لیزا جوئل فضایی مرموز و داستانی جنایی دارد.

 درباره کتاب پیدات کردم

آلیس یک مادر تنها است که سه بچه‌اش را به وسیله فروش کارهای هنری دست‌سازش بزرگ می‌کند. مادر و پدر آلیس به تازگی به فاصله دو هفته از یکدیرگ دچار آلزایمر شده‌اند و پرستاری در خانه از آنها نگهداری می‌کند. یک روز که آلیس برای آوردن فرزندش از مدرسه، از خانه بیرون می‌رود با مرد عجیبی روبه‌رو می‌شود که زیر باران خیس شده. مرد گیج به نظر می‌رسد. آلیس یک کت به او می‌هد و از مرد می‌خواهد که زیر باران تند نماند اما مرد انگار حتی جایی را که در آن است نمی‌شناسد. او رفتاری عجیب دارد. آلیس بعد از این که متوجه می‌شود مرد جایی را ندارد او را به خانه‌اش می‌برد....

 خواندن کتاب پیدات کردم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه علاقه‌مندان به داستان‌های جنایی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

درباره لیزا جوئل

لیزا جوئل نویسنده انگلیسی پنجاه ساله پیش از این با رمان «خانه‌ای که در آن بزرگ شدیم» به مخاطبان فارسی‌زبان معرفی شده‎ است. «مهمانی رالف»، «سی هیچ» و «بعد از مهمانی» که دنباله داستان مهمانی رالف است، از معروف‌ترین آثار این نویسنده است. مهمانی رالف در سال۱۹۹۹ منتشر و پرفروش‌ترین رمان یک نویسنده اولی در بریتانیا شد. جوئل در سال۲۰۰۸ برای رمان شماره ۳۱ خیابان رویایی که یک کمدی رمانتیک بود، جایزه ملیسا ناتان را برد.

 بخشی از کتاب پیدات کردم

آلیس درحالی‌که به یک میز کوچک تکیه می‌دهد تا پرده‌های آبی تیره‌رنگ اتاق را باز کند می‌گوید: «متأسفم، اینجا کمی بوی نا گرفته. چند هفته می‌شه که کسی توی این اتاق زندگی نکرده.»

مرد به دوروبر اتاق نگاه می‌کند و با یک اتاق چوبی با پنجرهٔ وِلوکس10 در بام خانه و درِ لعابی که به باغ پشتی خانهٔ آلیس باز می‌شود روبه‌رو می‌شود. اتاق با وسایل ساده چیده شده؛ یک تخت در یک‌طرف اتاق، یک سینک ظرف‌شویی، یک یخچال، یک بخاری برقی، یک میز، دو صندلی پلاستیکی و یک حصیر کثیف روی زمین است، اما دیوارهای چوبی با رنگ سبز شیکی رنگ شده‌اند و وسایل هنری و دکوری بسیار زیبا از آن‌ها آویزان هستند: وسایلی مانند گُل‌ها و صورتک‌ها و سازه‌هایی که ظاهراً از نگاشت‌های قدیمی نقره‌فام ساخته شده‌اند و با ترکیب رنگ استادانه‌ای کنار هم قرار گرفته‌اند و کنار تخت یک چراغ‌خواب دکوری ساخته‌شده از مهره‌های رنگی زیبا قرار دارد. ظاهر کلی اتاق نسبتاً خوشایند است، اما حق با آلیس است: اتاق بو می‌دهد، یک بوی نامطبوع نم و رطوبت.

آلیس با لحنی خشن می‌گوید «یک دستشویی هم خارج از اتاق وجود داره. کس دیگه‌ای از اون استفاده نمی‌کنه. می‌تونی از دستشویی و حمام ما که پایین پله‌ها دقیقاً کنار ایوان پشتی قرار داره در طول روز استفاده کنی. بیا تا نشونت بدم.»

نظرات کاربران

zoha
۱۳۹۹/۰۴/۱۲

ماه پیش نسخه چاپیش رو خوندم. به نسبت کتاب قبلی که از لیزا جول خونده بودم (خانه‌ای مه در آن بزرگ شدیم) خیلی خیلی ضعیف‌تر بود. تقریبا تو مایه‌های کتاب قبل ترش(وقتی که او رفت) بود انا به نظرم از

- بیشتر
لیلا
۱۴۰۱/۰۱/۱۱

معمای آنچنانی نداشت اصلا در دسته کتابهای تعلیقی نیست شگفت زده نمیکند ولی خوب و روان بود پایان بیش از حدهپی اند آن لطمه زیادی زده خطر اسپویل به هم رسیدن گری یا همان فرانک و لی لی خیلی در واقعیت دور از ذهنه کاش

- بیشتر
هنگامه محمدی
۱۳۹۹/۰۶/۲۱

بی نقص نبود ولی به اندازه کافی جذابیت و تعلیق داشت. داستان نسبتا خوبی داشت. نمره ۴از ۵میگیره بنظرم.

shojaeekia
۱۴۰۱/۰۴/۲۳

بسیار کسالت بار. میتونست یه داستان کوتاه باشه نه اینکه الکی کش و قوس بدن به داستان

معصومه رضایی
۱۴۰۲/۱۲/۱۰

ترجمه عالی و روان بود روند داستان رو دوست داستم هیجان و تعلیق و جذابیت به موقع امیدوارم شما هم دوست داشته باشید.

بهنوش
۱۴۰۲/۰۹/۱۲

یه داستان معمایی که جذابیت کافی رو داشت و ذهن خواننده رو کنجکاو میکرد که تا پایان کتاب بخونه

زی زی
۱۳۹۹/۱۰/۰۶

خوب، مهیج، معمایی

آذر صفایی
۱۳۹۹/۱۰/۰۵

به همه کسانی که حوصله دارند کمی دور بچرخه داستان خواندنش را توصیه میکنم

کاربر ۱۹۴۸۴۴۴
۱۴۰۱/۰۷/۲۴

کتاب باید حال خوبی به آدم بده توصیه می کنم ذهن خودتون رو با چنین کتاب هایی آشفته نکنید

میس سین
۱۳۹۹/۱۱/۱۸

رمان معمایی و نسبتا سرگرم کننده ای بود اواخرش شاید کمی شبیه فیلمهای هندی بود و بهتر بود نویسنده روی پایان کتاب بیشتر وقت میگذاشت ولی به طور کلی جالب بود و ارزش یکبار خوندن رو داشت.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
سؤال اینجاست که: آیا تو دوست داری بخشی از زندگی من باشی؟
یك رهگذر
واقعاً مگه آدم عادی هم پیدا می‌شه؟ وقتی بزرگ‌تر شدی این واقعیت رو می‌فهمی که هر انسانی تاحدی غیرعادی رفتار می‌کنه.
یك رهگذر
«می‌دونی که زن‌ها خارق‌العاده‌ان.»
یك رهگذر
رابطه‌های دوستی همین‌طوریه. در ابتدا به کسی علاقه‌مند می‌شی و مدتی رو باهاش می‌گذرونی و بعضی‌اوقات متوجه می‌شی که زیبایی فقط ظاهر نیست. بنابراین خودت رو از رابطه بیرون می‌کشی.
یك رهگذر
مردها خیلی احساساتی هستن. احساسشون به‌راحتی جریحه‌دار می‌شه.
یك رهگذر
هر آدمی کسی رو داره که دلتنگش باشه.
یك رهگذر
آدم‌ها مثل پیاز هستن و لایه‌به‌لایه خودشون رو بهت نشون می‌دن.
یك رهگذر
اعتقاد بر اینه که عشق عقل آدم رو از کار می‌ندازه.
یك رهگذر

حجم

۳۱۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۳۱۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۵۷,۵۰۰
تومان