دانلود و خرید کتاب روش‌ها و فنون تدریس سیدحمیدرضا علوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روش‌ها و فنون تدریس اثر سیدحمیدرضا علوی

کتاب روش‌ها و فنون تدریس

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روش‌ها و فنون تدریس

کتاب روش‌ها و فنون تدریس نوشته سید حمیدرضا علوی است این کتاب با تاکید بر روش تدریس سخنرانی و پرسش و پاسخ سعی دارد روش‌های جدید آموزشی را به خواننده یاد بدهد.

درباره کتاب روش‌ها و فنون تدریس

سال‌هاست صاحب‌نظران و مسئولان کشورمان تشخیص داده‌اند که درس «روش‌ها و فنون تدریس» و یا عناوین مشابه آن به دروس دانشگاهی دانشجویان سراسر کشور اضافه شود به‌طوری‌که دانشجویان گرایش‌های مختلف علوم تربیتی، گرایش‌های دبیری رشته‌های مختلف در مقطع کارشناسی و حتی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برخی گرایش‌های علوم تربیتی و بسیاری از رشته‌ها و گرایش‌ها و مقاطع دیگر لازم است واحدهایی را در مورد روش‌های تدریس بگذرانند. قطعاً ضرورت این امر نیز بر کسی پوشیده نیست؛ زیرا هر کس که به نوعی با مقوله تدریس در هر سطحی سروکار داشته باشد می‌داند که کسب آگاهی‌های افزون‌تر به نسبت روش‌های تدریس می‌تواند در بهبود و اثربخشی تدریس او نقش چشمگیری داشته باشد، و توانایی خوب سخنرانی کردن، همانند خوب صحبت کردن، یک مهارت اکتسابی است. این کتاب بهترین روش‌ها را به خواننده متخصص آموزش می‌دهد.

خواندن کتاب روش‌ها و فنون تدریس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام متخصصان و پژوهشگران رشته‌های علوم تربیتی و معلم‌ها پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب روش‌ها و فنون تدریس

ا توجه به آن‌چه که در معنای لغوی تدریس گفته شد، مثلاً «درس دادن»، می‌توان کاملاً دریافت که تدریس فعالیتی فردی و انفرادی نمی‌باشد، بلکه قطعاً ضروری است در این فعالیت حداقل دو نفر حضور داشته باشند. البته این حضور هم منحصراً حضور فیزیکی نیست و این حضور باید همراه تلاش علمی متقابل باشد تا آن‌که لفظ فعالیت درس دادن بر آن اطلاق گردد.

از طرف دیگر اگر در واژهٔ «درس دادن» دقت شود و یا آن‌که درس دادن یک معلم در کلاس درس پیش نظر مجسم گردد، مشخص خواهد شد که یک معلم باید اهداف خاصی را از درس دادن خود دنبال نماید و برای وصول به آن اهداف، طرح درسی خاص داشته باشد.

با در نظرگرفتن مجموعه عوامل و نکات فوق می‌توان دریافت که تدریس، یک فرآیند یا جریان است، زیرا ویژگی‌های فرآیند یا جریان را دارا است، یعنی دارای مراحل منظم بودن (زیرا درس دادن مراحل مشخص و منظمی دارد)، متشکل از اجزای متعامل بودن (زیرا در تدریس تعامل معلم و شاگرد و سایر اجزای مؤثر در یادگیری مطرح هستند)، هدفداری و غیره.

دقت در تمام تعاریفی که در متون مختلف برای تدریس ارائه گردیده مبین آن است که عموماً بر نکات فوق در تعریف تدریس تأکید داشته‌اند.

آن‌چه معلمان باید بدانند
استیلا اربس
روش های تدریس اثربخش با تاکید بر فناوری های نوین
علی رضا اصلاحی
درس پژوهی
پیتر دادلی
الگوهای عملی برای طراحی و اجرای تدریس؛ ویژه‌ی دروس کارورزی تربیت معلم
سیدحسین میرلوحی
روش تدریس علوم تجربی و اجتماعی در مدارس ابتدایی
کریم عزت‌خواه
جادو هرگز نمی خوابد
آنا شیهان
درس پژوهی در تربیت معلم
فیل وود
راهبردهای پردازش و تدوین محتوای آموزش الکترونیک
بهمن زندی
۴۴ گام در آموزش املا
حمیدرضا نان‌آور
اخلاق حرفه‌ ای معلم
محمدرضا طاهری
درس‌های فنلاندی
پاسی سالبرگ
ماجراهای من و درسام، جامع سوم دبستان
زهرا سعیدی نژاد
درس ‌پژوهی مشارکتی
ویکی کالت
فهم تیمز (TIMSS)
محرم آقازاده
مانند فنلاند تدریس کنید
تیموتی واکر
کاربرد هوش‌های چندگانه در کلاس درس
محرم آقازاده
راهنمای عملی نگارش و اجرای برنامه‌ی مدرسه
حیدر تورانی
نظارت آموزشی و ارزشیابی عملکرد معلم (نظریه و عمل)
جیمز نولان
دریچه ای مفهومی به ایثار اجتماعی
محمدرضا برزویی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
اگر معلمی تنها رسالت خویش را افزایش اطلاعات شاگردان خود بداند فقط همان یک ساعتی را که با شاگردان خود است درس می‌دهد و با اتمام کلاس درس زمان یادگیری هم به اتمام خواهد رسید، اما اگر معلمی بتواند عشق به یادگیری را با توجه به حیطه عاطفی شاگردان خویش در نظر داشته باشد، با اتمام کلاس درس، یادگیری حقیقی آغاز خواهد گردید زیرا دیگر عشق دست بردار نخواهد بود و نخواهد گذاشت که آن شاگرد علاقه‌مند لحظه‌ای از ادامه یادگیری آن چه که معلم در کلاس درس به آن اشاره نموده است غافل ماند و آنی غفلت ورزد و اینجاست که «یادگیری مادام العمر» معنادار خواهد شد.
کاربر ۱۷۷۰۱۹

حجم

۴۳۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴۳۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان