دانلود و خرید کتاب نگارش مقاله و پایان نامه سیدحمیدرضا علوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگارش مقاله و پایان نامه اثر سیدحمیدرضا علوی

کتاب نگارش مقاله و پایان نامه

معرفی کتاب نگارش مقاله و پایان نامه

کتاب نگارش مقاله و پایان نامه؛ راهنمای مجله شناسی نوشتهٔ سیدحمیدرضا علوی است و انتشارات آوای نور آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نگارش مقاله و پایان نامه

جایگاه علم‌سنجی و سنجش اعتباردانشی که از منابع گوناگون به دست می‌آید، بسیار رفیع و بالاست. سؤال این است که به‌راستی وظیفهٔ ما در مقابل دانش که یکی از بالاترین اهداف آن رساندن آدمیان به عالی‌ترین مراتب دانایی و تعالی و کمال است، چیست؟ در پاسخ به این سؤال می‌‌توان این‌گونه اظهار داشت که باید به وسیلهٔ خود دانش به مقابله با مواردی پرداخت که آن را سست و آسیب‌پذیر می‌سازد. اینجاست که سخن از سنجش صحت و اعتبار دانش به میان می‌آید. سنجشی که محصول آن، وصول به دانش صحیح و معتبر و رهایی از انتشار و تکثیر ویروس سراسر سلامت‌زدای علم ناصواب است که در واقع چیزی جز جهل و بی‌خبری نیست. به منظور وصول به چنین هدفی عظیم یکی از مهم‌ترین گام‌هایی که می‌توان برداشت شناسایی شاخص‌ها، معیارها و ضوابطی است که در پرتو آن‌‌ها می‌توان به بررسی میزان درستی، اعتبار، سودمندی و اهمیت دانشی پرداخت که از طریق مجلات، مقالات مختلف علمی و پایگاه‌ها یا بانک‌های گوناگون اطلاعاتی به سراسر جهان یا یک کشور و یا یک منطقه خاص منعکس می‌‌شود. در کتاب نگارش مقاله و پایان نامه به تشریح و بررسی دقیق موارد بسیار مهمی همچون نمایه و نمایه‌سازی، ضریب تأثیر، اعتبارسنجی و رتبه‌بندی نشریات، روند داوری مقالات، پایگاه‌های معتبر جهت جست‌وجوی مطالب علمی و نکات مرتبط با بهبود کیفیت اطلاعات مورد جست‌وجو پرداخته شده است.

کتاب نگارش مقاله و پایان نامه به نوشتن مقاله و پایان‌نامه به دانشجویان کمک می‌کند.

خواندن کتاب نگارش مقاله و پایان نامه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ دانشجویان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نگارش مقاله و پایان نامه

«از لحاظ لغوی، بسیاری از مؤسسات علمی در سطح جهان وجود دارند که در صورت برخوردار بودن بعضی مجلات علمی از شرایط خاص، نام و مشخصات آن‌ها را لیست می‌نمایند به صورتی که در آدرس‌های اینترنتی بخصوصی قابل جستجو می‌باشند. این نوع لیست کردن همان چیزی است که مترادف آن را به صورت نمایه‌کردن و یا ایندکس‌کردن به کار می‌بریم؛ مثلاً اینگونه بیان می‌گردد که فلان مجله در اسکوپوس نمایه می‌شود.

در فرهنگ زبان فارسی، «نمایاندن» یا «نمایانیدن» در معنای «نشان دادن»، «آشکار کردن و واضح ساختن» ذکر شده است. در فرهنگ سخن، واژة «نمایه» در معنای «اندکس» و یا فهرستی که معمولاً به ترتیب الفبایی در پایان یا آغاز کتابی یا به صورت مستقل تهیه می‌شود ذکر گردیده است.

لذا شاید بتوان گفت «نمایه» (index) به گونه‌ای نمایاننده و نشان‌دهنده امر و مطلبی دیگر است، چنانکه واژه index نیز در زبان انگلیسی در معنای «indicate» که خود به مفهوم «نشان دادن» می‌باشد. آمده است. می‌توان اینگونه برداشت نمود که نمایه، حرف، حروف، کلمات و یا عباراتی است که نشانگر مطلبی مفصل‌تر است که به دنبال آن می‌باشیم. مثلاً با دیدن یک کلمه از قرآن در مقابل آن کلمه، مجموعه آیاتی از کل قرآن کریم را می‌بینیم که آن واژه در آن‌ها به کار برده شده است و لذا آن کلمه، «نمایش دهنده» مجموعه چنان آیاتی است. به همین ترتیب، پایگاه‌های علمی اطلاع رسانی نظیر ISI، Scopus و ISC و غیره که از طریق نام مجله و یا نویسنده و یا عنوان مقاله و مشخصات کوتاهی از این قبیل، جستجوگر را به تمام مجله و چکیده و یا اصل مقالات آن هدایت می‌کنند؛ به نوعی به نمایه‌سازی چنان مجلاتی همت گمارده‌اند. بدیهی است هرقدر پایگاههای اطلاعاتی معتبرتر باشند، به فهرست نمودن و یا نمایه ساختن مجلات معتبرتر خواهند پرداخت. اینجاست که می‌توان گفت یکی از معیارهای سنجش میزان اعتبار یک مجله و یا مقالات موجود در آن، بستگی به پایگاه و یا پایگاه‌هایی دارد که مشخصات اولیه یا کوتاه و مشخصات مفصل‌تر یا ثانویه آن مجله و یا مقالات آن را در خود نشان داده‌اند و راه را برای هدایت جستجوگر از مشخصات کوتاهی که در خصوص مجله یا مقالات مربوط به آن می¬داند به اطلاعات تفصیلی‌تر درباره آن مجله و یا مقالات آن که فرد جستجوگر از آن‌ها بی‌اطلاع است باز نموده‌اند. در چنین حالتی است که می‌توان گفت مجله‌ای خاص مثلاً از نمایه ISI برخوردار می‌باشد. همانطور که گفته شد این بدان معنی است که مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) چنان مجله‌ای را شایسته آن تشخیص داده که اطلاعات جزئی و کلی مرتبط به آن را در پایگاه اطلاع رسانی خود ثبت نموده و به جستجوگران نشان دهد.

به همین ترتیب، زمانی که گفته می‌شود آیا مقاله شما ISC است و یا خیر؛ در وهله اول باید توجه داشت اینگونه نیست که ما «مقاله» ISC داشته باشیم بلکه «مجله» ISC داریم و لذا منظور از مقاله ISC مقاله‌ای است که در مجله ISC به چاپ رسیده باشد. منظور از مجله ISC نیز مجله‌ای است که در سطحی از اعتبار بوده که توسط پایگاه اطلاع رسانی جهان اسلام (و یا مرکز استنادی علوم جهان اسلام) (Islamic World Science Citation Center) نمایه گردد یعنی مشخصات آن مجله به همراه چکیده و اصل مقالات آن در کنار تاریخ انتشار، نام نویسندگان و غیره در کنار سایر مجلات هم رتبه فهرست شود و برای مشتاقان، در پایگاه اطلاع‌رسانی فوق، از طریق اینترنت قابل جستجو و قابل رؤیت باشد. نام و مشخصات چنین مجلاتی را می‌توان در فرم‌های کاغذی نیز یافت.»

سلام دکتر
بهروز محمودی بختیاری
گزیده دستنامه میان‌رشتگی آکسفورد
رابرت فرودمن
آنان که توفان درو می کنند
میشائیل لودرز
اخلاق محیط زیست
گرگوری باسشام
معبد طلایی (آیین سیک ها)
علی اصغر طائی
سارتر، خردگرایی رمانتیک
اریس مرداک
ایران شناسی ۲
رضامراد صحرایی
نمادشناسی سنگ ‌نگاره های گورستان تاریخی سپید چاه
حیدر شجاعی
مدل سازی مبتنی بر عامل با استفاده از نرم افزار نت لوگو
نرگس صالح نیا
نمادشناسی خواب و رویا
حیدر شجاعی
آیین‌های گذر در گیلان
محمد بشرا
مجموعه‌ی آموزشی زبان فارسی پرفا (۳) سطح پیشرفته؛ کتاب درس
مهین‌ناز میردهقان فراشاه
رویای پس از باران
حسین آریایی اصل
بررسی ادبیات مقاومت در شعر فارسی
حدیثه متولی (و دیگران)
واژه نامه توصیفی - کاربردی روش پژوهش در علوم اجتماعی و ارتباطات
حسن بشیر
منافع ملی بنیاد روابط خارجه
کورش الماسی
فلزکاری
حسین یاوری
آموزش حرفه ای Revit Architecture 2022
رضا بابایی
آموزش آسان ترسیم چهره
مارک ویلنبرینک
مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد
چیماماندا انگوزی آدیشی
رادیو راه (فصل دوم، قسمت دوم) درون‌گرایی
مجتبی شکوری
اوضاع خیلی خراب است
سمانه پرهیزکاری
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
راننده شب
روبم فونسکا
ما همه باید فمینیست باشیم
چیماماندا انگوزی آدیشی
بیشعوری
خاویر کرمنت
سرکار عِلّیه
زهره عیسی‌خانی
همه دروغ می‌ گویند
داوید وویتس
رادیو راه (فصل دوم، قسمت سوم) ایستگاه های فراموش شده
مجتبی شکوری
ما چگونه ما شدیم
صادق زیباکلام
نظام حقوق زن در اسلام
مرتضی مطهری
اخبار را دنبال نکنید
رولف دوبلی
تقوا؛ طرحی برای ادارۀ جامعه
علیرضا پناهیان
اگر قرار باشد به جزیره ای دورافتاده بروید، چه کسی را با خود می‌برید؟
فرانک مارتلا
اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟
نیکلاس کار
داستان یک مناظره
احمد یاری
زمین، زمان، انسان
مزدافر مؤمنی
به‌ خاطر زندگی
یئان‌می پارک
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۱۹۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان