دانلود و خرید کتاب ۸ گام مدیریت موفق کلاس درس جورج کاپالکا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۸ گام مدیریت موفق کلاس درس اثر جورج کاپالکا

کتاب ۸ گام مدیریت موفق کلاس درس

معرفی کتاب ۸ گام مدیریت موفق کلاس درس

کتاب ۸ گام مدیریت موفق کلاس درس، نوشته جورج کاپالکا، راهنمای معلمان در برخورد با دانش‌آموزان دشوار است. این اثر را با ترجمه‌ی سید نادر آزادصفت بخوانید. 

درباره‌ی کتاب ۸ گام مدیریت موفق کلاس درس

اگر تجربه کار در یک محیط آموزشی با گروه سنی کودک و نوجوان را داشته باشید، حتما متوجه تفاوت‌هایی که بین بچه‌ها وجود دارد، شده‌اید. بسیاری از دانش‌آموزان، رفتارهای ناهنجاری از خودشان بروز می‌دهند که می‌تواند به از بین رفتن کیفیت در کلاس بینجامد. همیشه هم این سوال پیش می‌آید که با وجود چنین بچه‌هایی، چطور می‌توان یک کلاس را به صورت موفق، مدیریت کرد؟ اگر شما هم این پرسش را از خودتان پرسیده‌اید، نظریات دکتر جورج کاپالکا را کتاب ۸ گام مدیریت موفق کلاس درس بخوانید. او راهنمایی برای معلمان نوشته است تا به کمک آن بتوانند در موقعیت‌هایی که با دانش‌آموزان اصطلاحا دشوار برخورد می‌کنند، رفتار صحیحی از خود نشان بدهند. علاوه بر این با مطالعه کتاب ۸ گام مدیریت موفق کلاس درس موفق می‌شوید تا ریشه‌ی رفتارهای بد در دانش‌آموزان را پیدا کنید و برای یک برنامه اصلاحی، قدم پیش بگذارید و برنامه‌ریزی کنید. 

کتاب ۸ گام مدیریت موفق کلاس درس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

معلمان مدارس، مربیان آموزشگاه‌ها و تمام کسانی که به انواع مختلف با کودکان و نوجوانان و محیط‌های آموزشی در ارتباط هستند، می‌توانند از مطالب عالی کتاب ۸ گام مدیریت موفق کلاس درس استفاده کنند.

بخشی از کتاب ۸ گام مدیریت موفق کلاس درس

عوامل مرتبط با معلم

اکثر معلمان متخصصان آموزش و پرورش هستند که هدفشان کمک به هوش و موفقیت دانش‌آموزان می‌باشد. وقتی رفتارهای دانش‌آموزان با امر تدریس تداخل می‌کنند، این وضعیت باعث ناکامی معلمان می‌گردد؛ چراکه آنها احساس می‌کنند این وضعیت آنها را از تحقق اهدافشان بازمی‌دارد. وقتی این ناکامی بروز می‌نماید، بسیاری از معلمان کنترل واکنش‌های خود را از دست داده و تعارض شکل می‌گیرد.

بنابراین کمک به دانش‌آموزان جهت مدیریت واکنش‌های خود یکی از اجزای مهم مدیریت مؤثر رفتار آنها می‌باشد. برای این منظور، ابتدا باید اساسی‌ترین عنصر زیربنایی باورها و انتظارات معلمان را شفاف‌سازی کنیم؛ یعنی اهدافی که معلمان برای خودشان به عنوان متخصصان آموزش و پرورش تنظیم می‌کنند.

اهداف تدریس

در طی گفتگوها، غالباً در خصوص اهداف تدریس و بهترین شیوه‌های تحقق آنها از من سؤال می‌شود. این پرسش به وضوح پیچیده بوده و پاسخ‌های بسیاری دارد؛ اما به طور کلی من فکر می‌کنم که معلمان اساساً ملزم هستند به تسهیل رشد و تکامل دانش‌آموزان و آماده کردن آنها را برای دورهٔ بزرگسالی. اگرچه موفقیت تحصیلی و مهارت‌سازی در حیطه‌های تحصیلی بخش عمده‌ای از این اهداف هستند، اما تمرکز بر رشد و پرورش و آماده‌سازی برای بزرگسالی مهمتر از نمرهٔ امتحان به شمار می‌آید.

تسهیل رشد و تکامل، به عنوان هدف اول، از طریق فراهم ساختن محیطی جهت برآورده شدن نیازهای آموزشی و عاطفی دانش آموزان محقق می‌گردد. نیازهای آموزشی از طریق ایجاد شرایطِ منجر به یادگیری، قرار دادن دانش‌آموزان در معرض تکالیف تحصیلی که باعث رشد مهارت‌های شناختی آنها می‌شوند، فراهم آوردن چالش و تحریک جهت تسهیل رشد، و ترغیب و پایش پیشرفت دانش‌آموزان تأمین می‌شود. با این وجود، نیازهای عاطفی که فرّار هستند، از اهمیت کمتری برخوردار نیستند. این نیازها شامل مواردی چون توانایی ابراز محبت، همدلی و احترام برای دانش‌آموزان به عنوان انسان‌هایی ارزشمند می‌شود. در اینجا معلمان باید بدانند که دانش‌آموزان شخصیت‌های خاص خود را پرورش می‌دهند؛ حتی اگر این شخصیت‌ها با شخصیتهایی که معلمان با آنها احساس راحتی می‌کنند، متفاوت باشند.

هدف دیگر، یعنی آماده‌سازی دانش‌آموزان برای دورهٔ بزرگسالی، ابعاد مختلفی دارد. آنچه ما به عنوان معلم در پی تحقق آن هستیم لزوماً این است که به دانش‌آموزان کمک کنیم تا مجموعه‌ای از مهارت‌های زندگی را پرورش دهند که به آنها جهت عمل کردن به عنوان یک بزرگسالِ سازگار کمک کند. بسیاری از مهارت‌های خاص، به این پیامد مطلوب کمک می‌کنند؛ اما پرورش خودکنترلی احتمالاً مهمترین مهارت به شمار می‌رود. 

نظرات کاربران

کاربر ۴۳۹۰۶۲۳
۱۴۰۱/۰۲/۰۳

دراین کتاب مرحله به مرحله رفتار معلم ودانش آموز مورد بررسی قرارگرفته است. رفتارهای مناسب برای معلم درمقابل دانش آموز تکانشگر به زیبایی وروانی بیان شده است. عالی بود

کاربر ۳۳۹۳۴۲۰
۱۴۰۰/۰۹/۱۵

سلام ممنون کتاب خوبی بود اما نکاتش چندان کاربردی نبود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۶ صفحه

حجم

۲۸۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۶ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان