دانلود و خرید کتاب تئوری انتخاب در کلاس درس شاد عارفه عرب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تئوری انتخاب در کلاس درس شاد اثر عارفه عرب

کتاب تئوری انتخاب در کلاس درس شاد

معرفی کتاب تئوری انتخاب در کلاس درس شاد

کتاب تئوری انتخاب در کلاس درس شاد نوشتهٔ عارفه عرب درآمدی بر روان‌شناسی کنترل درونی و مدرسه کیفی گلاسری است. این کتاب تجارب زیسته نویسنده است که سالیان سال رویکرد تئوری انتخاب را در مدرسه به کار بسته است و تجارب خود را در اختیار خواننده می‌گذارد. عارفه عرب پس از سال‌ها معلمی و مشاهده همکارانش به این نکته دست‌ یافته که معلمی فقط شامل انتقال مفاهیم دانشی نیست و یک معلم باید مهارت‌های کلاس‌داری و برقراری ارتباط مؤثر را داشته باشد، همچنین یکی از دغدغه‌های معلم توانمند، داشتن دانش‌آموزان باانگیزه است. درباره عارفه عرب نویسنده این کتاب باید گفت که در سال‌های کاری خود، با رویکردهای آموزشی مختلف آشنا شده و با رویکردهای متفاوت مدیریت کلاس را تجربه کرده است و اثربخشی و خروجی هر رویکرد را مشاهده نموده و در این زمینه کتاب‌های مختلف خوانده و با تئوری‌های زیادی در زمینه آموزش‌وپرورش و مدیریت دانش‌آموزان آشنا شده است.

یکی از دغدغه‌های نویسنده در مسیر این یادگیری‌ها کتاب‌هایی بودند که به زبان یک معلم نوشته نشده بودند و پر از شاخ و برگ‌های اضافه بوده و گاهی ابهاماتی داشتند که به‌صورت کاربردی به کمک معلمان نمی‌آمدند و این مقوله نویسنده را بر آن داشت تا کتابی ساده و روان بنویسد تا به‌صورت عملیاتی مورد استفاده معلمان باشد.

درباره کتاب تئوری انتخاب در کلاس درس شاد

در این کتاب نویسنده تلاشش را کرده تا بسیار ساده و روان بنویسد و تجربه‌های زیسته خود را با خوانندگان عزیز به اشتراک بگذارد تا معلمان عزیز احساس بهتری نسبت به حرفه خود داشته باشند و راهکارهای عملی برای مدیریت کلاس به آن‌ها بدهد و محصول نهایی یک دانش‌آموز، خود انگیزه، باانگیزه‌های درونی بالا باشد.

نویسنده می‌گوید: تا زمانی که از این ابزارها استفاده شود، تعداد زیادی ترک تحصیلی خواهیم داشت که به دلیل فرار از یادگیری‌های اجباری از مدرسه گریزان شدند و یا دانش‌آموزانی خواهیم داشت که نمی‌دانند برای چه به مدرسه می‌آیند و فقط بدون انگیزه درونی یک سری فعالیت‌ها را انجام می‌دهند.

این کتاب با بیان خاطراتی، الگوی کنترل بیرونی مدارس ما را به چالش می‌کشد و با مطرح کردن روش‌های کارآمد مبتنی بر روان‌شناسی کنترل درونی و تئوری انتخاب گلاسر، به خواننده کمک می‌کند تا کلاس درسی مبتنی بر این رویکرد داشته باشد و معتقد است که زمان آن رسیده روش‌های پوسیده قبلی را دور بریزیم وبا روش‌هایی کار کنیم که با رفتار و انگیزه انسان‌ها سازگارتر باشد.

کتاب شامل پنج فصل با موضوعات زیر است:

مفاهیم تئوری انتخاب وکارکردهای آن

نبایدهای کلاس شاد

بایدهای کلاس شاد

چگونگی کلاس کیفی

معلم موفق

کتاب تئوری انتخاب در کلاس درس شاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب تئوری انتخاب در کلاس درس شاد به همهٔ معلمان پیشنهاد می‌شود. این کتاب به معلمان کمک می‌کند شناخت بهتری از دانش‌آموزان داشته باشند و با ایجاد اشتیاق برای یادگیری، براساس انگیزه‌ای درونی و بدون نیاز به کنترل از بیرون، پیشرفت دانش‌آموزان خود را ببینند.

بخشی از کتاب تئوری انتخاب در کلاس درس شاد

شما با فرزندانتان در مورد تخریب محیط‌زیست و آسیب‌های انسان به آن صحبت کردید و بارها در طبیعت باهم در این مورد گفتگو کردید، حال وقتی‌که در کتاب درسی معلم به این موضوع می‌پردازد درک فرزند شما از این موضوع با دیگر دوستانش متفاوت است وقتی در حال تدریس یک واقعیت بیرونی هستید، این دانش‌آموز بر اساس دانشی که دارد درس را می‌فهمد. در انتها اطلاعات از فیلتر ارزشی ما می‌گذرد که ما در آن به ‌اتفاق‌ها ارزش مثبت یا منفی یا خنثی می‌دهیم.

به طور مثال معلمی که بر درک مفهومی مطالب درسی ارزش می‌گذارد و به دنبال آزمون‌های مداد کاغذی بدون جاانداختن حتی یک کلمه نیست، مورد بازخواست شدید یکی از اولیا قرار می‌گیرد که برایش فرایند یادگیری مفاهیم درسی مبتنی بر محفوظات مهم است و بارها معلم را موردانتقاد شدید قرار داده است. او برای کارش ارزش قائل است و بر این باور است که یادگیری مفهومی و عمیق‌تر و اثربخش آن چیزی است که دانش‌آموزان نیاز دارند. با توجه به والد دانش‌آموز که اصلاً این اصول را قبول ندارد و او را معلمی ناتوان می‌خواند و امکان دارد شغلش را از دست بدهد در این زمان تصاویر دنیای مطلوب این معلم در تضاد با یکدیگر قرار می‌گیرد.

حالا فرض می‌کنیم این معلم به این شغل نیاز دارد و نگران این است که این والد تأثیر مخربی در جذب سال آینده او به‌عنوان معلم بگذارد. پس تصمیم می‌گیرد برای حفظ شغلش چند هفته امتحان مداد کاغذی طراحی کند و بدون توجه به ارزش‌های خودش روش خود را مبتنی بر محفوظات قرار دهد. او برخلاف چیزی که در آن لحظه خواسته، تغییر رویه داده و در اصل عکس جلوی دنیای مطلوبش که نگهداری این شغل و علاقه به این شغل است را مورد توجه قرار داده است و بر اساس خواسته‌هایی که در همان لحظه دارد اقدام می‌کند ولی ارزش و باور او یادگیری عمیق و بدون نیاز به حفظ کردن مطالب درسی است.

باتوجه‌به ورودی‌های حسی ما و دانش کلی و ارزش‌های متفاوت، درک ما از هر واقعیت بیرونی متفاوت است. در دنیای مطلوبمان کلی عکس از خواسته‌هایمان وجود دارد که برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنیم و هر چه یک عکس جلوتر قرار داشته باشد در اصل خواسته آن زمان ما خواهد بود و به آن می‌پردازیم. یکتا یکی از دانش‌آموزان مدرسه من بود او در انجام تکالیف همیشه دچار مشکل بود وقتی معلم با او صحبت می‌کرد او قول می‌داد تکالیفش را انجام دهد و این خواسته‌های او در آن زمان بود ولی روز بعد انجام نمی‌داد چون با خروج از مدرسه تصاویر خواسته او تغییر می‌کرد و بازی و رفتن به کلاس رقص و مهمانی عکس دنیای درونی او می‌شد و بر اساس آن تصمیم می‌گرفت و به آن‌ها می‌پرداخت و تکالیفش را انجام نمی‌داد.

کاربرد هوش‌های چندگانه در کلاس درس
محرم آقازاده
روش‌های نوین ارزشیابی در دوره‎ی ابتدایی
محرم آقازاده
همه چیز خوب پیش خواهد رفت
لیزا ترکیورست
معلم نسل آلفا
نیهال یورتسون
راهنمای کاربردی روش‌های نوین تدریس
محرم آقازاده
فهم تیمز (TIMSS)
محرم آقازاده
اصول کاربردی آموزش مهارت های زندگی
اعظم فاضلی
بازی های آموزشی برای کلاس ریاضی (۱)
رضاعلی نوروزی
بانک جامع سوالات نظریه های مشاوره و روان درمانی
امیرناصر نصرالهی
بازی های آموزشی برای کلاس فارسی (بیان شفاهی، خواندن و درک مطلب)
رضاعلی نوروزی
درک متن ۲، دوم دبستان
فرهاد حسن زاده
بازی های آموزشی برای کلاس ریاضی (۲)
طاهره رجبی
مناظره های چهارده معصوم (ع)، برگزیده بحارالانوار
محمدباقر مجلسی
هنر ظریف معلمی
مریم معمار
کاش معلمم می دانست
کایل شوارتز
نظارت و رهبری آموزشی
کارل گلیکمن
آموزش ریاضیات در هفت کشور
National Center for Education Statistics NCES
مجموعه مسابقات کلاسی (جلد دوم)
اصغر بهمنی
اضطراب جدایی
مریم قاسمی یزدآبادی

نظرات کاربران

سحر
۱۴۰۲/۰۶/۲۹

خط به خط این کتاب برای معلمان عزیز حکم طلا رو داره قطعا پیشنهاد میکنم

ملیح
۱۴۰۰/۱۲/۰۱

این کتاب هم برای والدین مناسبه هم برای متولیان آموزش، اعم قانون‌گزاران، مدیران، معلمان و دانشجویان تربیت مربی. یک دریچه جدید به سمت آموزشی مبتنی بر دوره های رشد کودک

کاربر ۴۱۶۲۹۵۳
۱۴۰۰/۱۲/۰۱

کتاب تئوری انتخاب با قلم شیوای سرکار خانم عرب که خود متخصص توانای این مبحث است بسیار آموزنده است .این کتاب را میشود بر هر کسی که چه در محیط حرفه ای مدیریتی و چه در روابط بین فردی فعالیت

- بیشتر
کاربر 4162973
۱۴۰۰/۱۲/۰۱

خیلی کتاب مفید و کاربردی ای بود و برای هر قشری از دانش اموز گرفته تا معلم و خانواده ها مناسب است و توصیه میکنم حتما کتاب رو بخونید

کاربر ۷۹۴۲۱۹
۱۴۰۰/۱۲/۰۱

کتاب مفیدی بود،به نظر من برای اولیا دانش آموزان هم مفید است

کاربر ۳۱۱۶۴۶۶marjan
۱۴۰۰/۱۱/۳۰

اگر تصمیم دارید یک معلم متفاوت باشید ویک کلاس درس متفاوت وجذاب داشته باشید حتما این کتاب بخوانید عالییییه

takhtary
۱۴۰۲/۱۰/۱۸

مشکل اصلی و چشمگیر کتاب پی‌دی‌اف بودن و ای‌پاب نبودن آن است. معمولا از خواندن اینگونه کتابها خودداری می‌کنم، این بار چون موضوع کتاب مرتبط با کارم بود، ناچار شدم.

Saharhoo
۱۴۰۲/۰۵/۳۱

کتابی بسیار عالی و کاربردی برای معلمان با دیدگاه نوین به آموزش ممنون از نویسنده بابت تجربیات خوبی که در اختیار قرارداده بود .

bahare goli
۱۴۰۱/۰۵/۲۲

ابتدا اینگونه به نظر می‌رسید که کتاب کاربردی‌ای باشد که متاسفانه نبود از نکات مثبت کتاب می‌توان به معرفی دفتر ناب نگری بود که قبلا همچین دفتری را ندیده بودم با اینکه سابقه‌ی تدریس دارم اما بیشتر نکات و راهنمایی‌هایی

- بیشتر
aria_mazany
۱۴۰۰/۱۲/۰۱

به نظرم ارزش خوندن داره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان