دانلود و خرید کتاب آشتی با یار مهربان اندیشکده برهان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشتی با یار مهربان اثر اندیشکده برهان

کتاب آشتی با یار مهربان

معرفی کتاب آشتی با یار مهربان

کتاب آشتی با یار مهربان، اثر اندیشکده برهان با نگاهی آسیب‌شناسانه و رویکرد پژوهشی به بررسی چالش‌های کتاب‌خوانی و راهکارهای پیش‌رو می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب آشتی با یار مهربان

کتاب آشتی با یار مهربان یک اثر پژوهشی است که به چالش‌های کتاب‌خوانی و راهکارهای پیش‌رو می‌پردازد. بخش اول کتاب آشتی با یار مهربان به بررسی وضعیت حوزه‌ی کتاب از نگاه شاخص‌های رسمی می‌پردازد و سپس پژوهش‌هایی که تا به حال در این زمینه صورت گرفته است را بررسی می‌کند. بخش‌های بعدی به بررسی نگاه مقام معظم رهبری و دغدغه ایشان در آن بخش، فاصله وضعیت کنونی تا وضعیت مطلوب می‌پردازد و بخش آخر نیز، شامل ارائه‌ی راهکارهای مختلفی برای کمک به رسیدن به یک وضعیت مطلوب است.

کتاب آشتی با یار مهربان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب آشتی با یار مهربان یک اثر خواندنی برای تمام فعالان و مسئولان حوزه‌های مختلف چاپ و نشر کتاب است.

بخشی از کتاب آشتی با یار مهربان

در ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۰، نخستین دیدار کتاب‌داران و مسؤولان نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور با رهبر معظم انقلاب برگزار گردید. در ابتدای این دیدار، وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارایهٔ آمارهایی از وضعیت انتشار کتاب در جمهوری اسلامی ایران، کوشید تا گزارشی را از وضعیت مطلوب کتاب ارایه نماید، اما این گزارش، با واکنش مقام معظم رهبری مواجه گردید و ایشان فرمودند: «ما در کشورمان، در جامعهٔ خودمان، از واقعیتی که در این زمینه وجود دارد، راضی نیستیم. بله، درست است؛ امروز حجم کتاب‌هایی که تولید می‌شود، با گذشته خیلی تفاوت کرده است؛ گاهی چند برابر کتاب منتشر می‌شود یا تیراژ کتاب‌ها بالا می‌رود؛ لیکن این کافی نیست؛ این‌ها برای کشور ما خیلی کم است»

ایشان در فرازهای پایانی بیانات خویش، فرمودند: «من از این اجتماعی که امروز هست، می‌خواهم این استفاده را بکنم که یک تجدید مطلعی بشود در مسألهٔ کتاب و کتاب‌خوانی و کتاب خوب و کتاب مفید و کتاب سالم؛ یک حرکتی را همهٔ مسؤولان در کشور آغاز کنند؛ از آن‌هایی که برنامه‌ریزی می‌کنند، تا آن‌هایی که تولید می‌کنند، تا آن‌هایی که تبلیغ می‌کنند، تا مخاطبان کتاب، جوان‌ها و غیر جوان‌ها که کتاب را می‌خوانند، یک نگاه جدیدی داشته باشیم.»

ابراز نارضایتی رهبر معظم انقلاب اسلامی از وضعیت کتاب در جمهوری اسلامی ایران، بهانه‌ای برای این نوشتار است تا با بازنگری جز به جز در این حوزه، گامی به سوی «تجدید مطلع در حوزهٔ کتاب» برداشته شود. در هر بخش از این مقاله، ابتدا وضعیت حوزهٔ کتاب از نگاه شاخص‌های رسمی، پژوهش‌ها و مطالعات علمی موجود، بررسی خواهد شد و سپس براساس نگاه مقام معظم رهبری و دغدغهٔ ایشان در آن بخش، فاصلهٔ وضعیت کنونی تا وضعیت مطلوب، سنجیده خواهد شد و به تناسب بضاعت کم نویسنده، کوشیده می‌شود راهکارهای لازم برای رسیدن به وضعیت مطلوب، بیان شود. در نخستین بخش این مقاله، کارنامه و جایگاه جهانی جمهوری اسلامی ایران براساس شاخص‌های رسمی ملی و جهانی توسعه در حوزهٔ نشر کتاب، مورد بررسی قرار گرفته است.

* شاخص‌های توسعه در حوزه نشر کتاب

برای سنجش میزان پیشرفت یا موفقیت هر برنامه، فعالیت و اقدامی، باید شاخص‌هایی کمّی یا کیفی طراحی شود. سنجش این شاخص‌ها در بازه‌های زمانی و مقایسهٔ آن‌ها، گزارشی از وضعیت مسألهٔ مورد سنجش را ارایه می‌دهد. در حوزهٔ نشر کتاب، شاخص‌هایی جهانی و ملی وجود دارد که نمایشگر میزان توسعه در این حوزه، هستند:

۱ ـ شاخص جهانی توسعه نشر کتاب: یونسکو به عنوان بازوی علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل متحد، شاخص «تعداد عنوان کتاب‌های چاپ شده در یک سال» را برای سنجش میزان توسعه کشورها در حوزه نشر کتاب اعلام کرده است. براساس تعریف سال ۱۹۸۵ م. یونسکو، «کتاب یک نشریه غیرادواری و چاپ شده است که دارای حداقل ۴۹ صفحه منحصر به صفحه‌های جلد است که در کشور چاپ‌شده و در دسترس همگان قرار گرفته باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

حجم

۲۲۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان